Den här historien tar egentligen sin början i tråden 'laxrosa på Explorer 1016'.
Nåväl, här följer upplösningen!
I onsdags bestämde jag mig för att slå till och förde över kosingen till säljaren i Italien, igår (torsdag) postade han klockan fullvärdesförskrad med DHL och idag fredag efter jobbet kunde jag hämta ut...
Väl hemma följde en olidlig väntan pga familjebestyr tills det äntligen blev dags för...
Det var väldans vad lätt paketet är. Det är väl inget sjukt skämt...
Försiktigt öppnas ena gaveln på det omsorgsfullt inslagna paketet.
Likt en Babuschkadocka finns ett mindre paket inuti det stora..
Pulsen ökar definitivt vid det här ögonblicket!
Här inuti en klump av gladpack skall det alltså finnas en klocka som hållit mig vaken ett antal nätter...
Och där är den äntligen! Hundra gånger finare i verkligheten än vad bilderna på chrono24 gjorde gällande. Jag glömmer nästan bort att andas i det här läget!
Länken känns väldigt solid utan rassel och spännet klickar bestämt i läget. Längden på länken är som skräddarsydd för mig!
Davide Benini, hur lika måste inte våra handleder vara och hur kunde du förmå dig själv att skiljas från denna underbart vackra klocka?!
Och hur var det nu med det laxrosa undrar kanske vän av ordning? Jag måste säga att jag inte förstår vad säljaren fick det ifrån. Visare och index har snarare antagit en pergamentgul färg som ser helt underbar ut i mina nyförälskade ögon...
JohnZ