Dags för ny Bratte igen
Jag hämtade den igår och hade lite för bråttom iväg för att hinna fota så här kommer en paketöppning i efterhand.
Bra packat. Värde också, så att man får tillbaka sina slantar om slarvpellarna på posten slarvar bort sakerna.
Breitlings nya box. Ärligt talat känns den som ett rejält nerköp mot deras gamla stabila bakelit-boxar. Denna pappbox känns som en pimpad förvaringsbox från IKEA typ. Nä, här behöver Breitling göra något. Detta känns inte premium.
Inuti "IKEA-boxen" ligger något välbekant. Den fina innerboxen i skinn de kört med några år. Den känns iallafall lite mer som den hör hemma i sammanhanget.
Chronomat AB0110 Flying Fish, inhouse-verk. Borstad på hela ovansidan. Med denna slipper man förblinda folk på andra sidan gatan vilken det finns risk för med den vanliga helpolerade Chronomaten.
Stilig pjäs på Breitlings militärtygband. Passar bra.
Lume då? Jo visst. Som alltid riktigt bra på Breitling.
Och så ett handledsskott från gårdagen med iPhone. Sitter som en smäck.
Tankar efter blott en dag med klockan.
Plus: Grymt fin känsla. Underbar tavla som alltid. Ganska stor men ändå diskret på något sätt, tack vare att den är borstad. Jag som gillar matta Breitlings som Blackbirds och min gamla sandiga F500 uppskattar den lite mer diskreta uppsynen.
Minus: Snett datum är aldrig riktigt okej. Denna smälter dock in bra så att den syns knappt, så det blir godkänt. Glasringens antal klick är överdrivet många och låter billigt när man snurrar den, till skillnad från alla andra Breitlings jag haft. Undrar varför de gjort så? Inget fel på funktionen i sig, men knäppljudet är riktigt trist.
Kul klocka och min första med Breitlings egna urverk. Tack
@Oli för en smidig affär, du är en hedersman (och en vild flippare, säkert en tidsfråga innan du har din fjärde B01).
Peace.