• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

En paketöppning som har fått vänta längre än vad som borde vara tillåtet, men nu måste jag ta tillfället att få dela denna med er. Rolex GMT Master har tilltalat mig sen barnsben men det var först för cirka ett år sedan som jag satte den överst på önskelistan över möjliga förvärv. Valet och velandet vandrade mellan såväl de äldre referenserna som de medelålders och tillslut bestämde jag mig för denna:
DSC_1132.JPG
DSC_1135.JPG
DSC_1138.JPG
DSC_1142.JPG
DSC_1143(kopia).JPG
DSC_1145.JPG
DSC_1156.JPG
Som ni ser slutade historien med en 16710, 2001, med ett härligt slitet insert. Ursäktar mig för bildkvalitén då kamerahanden var gipsad vid paketöppningstillfället. Nu är dock det även det paketet öppnat också så allting gott!
Grattis till ett riktigt vackert ur :)!

Jag ser att du hittade hem med färg och framför allt storlek. Grattis till ett mycket bra val, den där bär du med dig länge!
Förresten, är det ny låda till Aqua Terran? Jag hade för mig att dom kom i den vanliga röda boxen.
Tackar! Ja, den är riktigt skön. Väldigt lagom vikt också, 152g som faktiskt ligger under min gamla Seamaster på 165g. Var länge inne på en PO 42 med 8500 men gick bort pga höjden. Nu har jag sett i vikttråden att dom är klart tyngre också. Möjligen känns denna kanske lite väl dressad i jämförelse men det är ju också bra då jag antagligen behåller den gamla. Ja, boxen är uppenbarligen bytt. Har sett röd box på dom från 2014. Denna är väl lite större också, i alla fall mot min röda box från 2001. Att gå med den är som att köra hem i sin sprillans nya bil, livrädd att stöta i saker. Men det går över, klockor skall ju användas.

• Like
Reactions: Ncs
Fick precis den här i inbyte vid en affär.
Mycket nöjd. Ska försöka hinna dra på ett oyster tills imorgon också.
Ref 79280 från 2003.
Perfekt storlek, bärs riktigt skönt på handleden och upplevs inte alls som tjock. Fin tjock boett! Positivt överraskad då jag trodde denna skulle kännas lite som en klump. :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Rolex och tudormärkt clasp. Aldrig sett tidigare
image.jpeg

Senast ändrad:
Ref 79280 från 2003.
Perfekt storlek, bärs riktigt skönt på handleden och upplevs inte alls som tjock. Fin tjock boett! Positivt överraskad då jag trodde denna skulle kännas lite som en klump. :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Grattis! Väldigt fin.

Mobilen plingade till 16.34, paketet har anlänt till ICA i Lerum :) Kastade mig från kontoret ner till bilen. Väl hemma sedan på köksbordet med detta paket. Verkar väl inpackat.
PC151198.JPG

Ett kuvert och ytterligare en låda bland frigoliten, spännande...
PC151201.JPG

En Omega-kartong...:watching:
PC151202.JPG

Inuti den, en rätt tjusig box... :wideyed:
PC151205.JPG

Så öppnar vi den, nu blir det spännande... :happyhappy:
PC151207.JPG

Se där... en Omega AT Master Co-Axial 41,5 med blå tavla :happyhappy::happyhappy::happyhappy:
PC151217.JPG

Jo, men det här blir bra! Har velat lite med både färg och storlek enl tråden här
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-aqua-terra-master-co-axial-svart-eller-blå.47431/
men nu känns det som att både storleken och färgen blev dom rätta.
Stort tack till @ROB-1832 för julerbjudandet och den snabba leveransen !
Grattis! Trots rädsla för repor är det än skön känsla med en sprillans ny klocka.

Ett stort paket från Holland kom fram igår, hann inte skriva mitt inlägg då men dokumenterade ändå öppningen.
Den här gången handlade det dock inte om en klocka i sig, men i stället något för klockorna.
Tänkte skriva en mer utförlig recension om windern inom ett par dagar. Då kan jag gå mer in på detalj över alla nördiga funktioner och försöka ta lite bättre bilder. Stay tuned!

I fall någon är intresserad över att veta mer om windern som jag köpte för några veckor sedan, så har jag nu skrivit ner några ord om den i recensionsdelen av forumet.
https://klocksnack.se/threads/benson-smart-tech-watchwinder-4-12-b.47732/

Då var det dags för min första paketöppning. Jag är en mer vintage guy som älskar vintage klockor och därför hade jag inte så mycket kunskap om moderna klockor. Jag ville först ha en mekanisk klocka men sen ändrade jag mig till kvarts då jag inte kunde hitta något i min prisklass som jag verkligen gillade. Jag ville testa kronograf och det skulle vara schweizisk. Det bästa alternativet i min prisklass var Tissot PRS516. Idag fick jag ta mig till stan o köpa en :)

Men här är en liten öppning iaf. Det är med blå urtavla men syns inte riktigt bra på bilderna :)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    98.7 KB · Visningar: 151
  • image.jpeg
    image.jpeg
    139 KB · Visningar: 142
  • image.jpeg
    image.jpeg
    114.4 KB · Visningar: 158
  • image.jpeg
    image.jpeg
    122.3 KB · Visningar: 149
  • image.jpeg
    image.jpeg
    105.6 KB · Visningar: 145
  • image.jpeg
    image.jpeg
    95.6 KB · Visningar: 141
  • image.jpeg
    image.jpeg
    105 KB · Visningar: 148
Ref 79280 från 2003.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Snyggt gubben! Grattis :)

Första mekaniska klockan damp ner igår :happyhappy: Gillar den riktigt mycket, men bandet måste verkligen bytas! Några tips?
Tack till forumet som redan skapat ett alldeles dyrt beroende! sitter redan och skapar en lista på alla "måste ha" klockor :cigar:
Bild1.jpg
Bild2.jpg
Bild3.jpg
Schysst klocka. Länken är ok om du vill ha lit mer beater-stuk på klockan. Ligger väl på strax över 1000:-

DSCF2145 (2)_small.JPG

Ref 79280 från 2003.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Perfekt. Snygg klocka den där :)

Tack! Gillar den som fan men hade föredragit med oysterlänken på. Kul som inbyte dock :) Grattis till Aleks gamla ap kvarts får man väl passa på att säga också. Den är grym, var nära på att skicka iväg ett bud på den några gånger.
Tack för det. Men det blev kortlivat tyvärr, vi gick inte bra ihop. Redan flippad. Sad but true :(. Men en fin klocka är det.

Tillbaka
Topp