• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Linkan

Rolex
Efter väntat i vad som känts som en evighet, så fick jag till slut samtalet jag väntat på i två veckor. Åkte hem till en kompis pappa som hade hjälpt mig hitta en.
1455470133881-1723225661.jpg
Grattis till Hulken!
 

J.Hall

Omega
Efter väldigt lång väntan, nu är den äntligen här! Karlskrona - Baltic Shield! :

)
IMG_1069.JPG


Den kom levererad i ett fint läder etui.


IMG_1072.JPG


Garantikort och produktionsnummer #85 (årtalet jag är född :)


IMG_1118.JPG

Wristshot

IMG_1075.JPG

Wristhot

IMG_1073.JPG

Klockbild

IMG_1120.JPG

Kronan gjord med "Treudds" logga

IMG_1119.JPG



Jag är väldigt nöjd, en robust och snygg klocka!
Jag har faktiskt redan beställt en till fast med den andra urtavlan!
Men nu ligger denna klocka kanske mig lite närmre om hjärtat än hos somliga andra just då jag kommer från Karlskrona.

Det var nog många som tvivlade på om det skulle bli någon klocka men här ser ni som sagt frukten av allt arbete han la ner! Å Det glädjer mig att han la ner allt detta jobb! Å att det finns mer på gång framöver! :)
 

J.Hall

Omega
Paketöppning #2

Denna kom levererad idag av theargonaut

IMG_1115.JPG


Noga insvept var det iaf! :)

IMG_1117.JPG


Yes den charmiga klockan där sekundvisaren är som ett kugghjul som bara snurrar o snurrar! :)

IMG_1121.JPG


IMG_1122.JPG


Riktigt häftig liten quartzare där! Med 2 så täta klock köp/leveranser o sen kanske 1-2 sedan förra gjordes så blir det helt plötsligt lite svårt o välja vilken som skall bäras mest :D
 

PCB

Audemars
Efter väldigt lång väntan, nu är den äntligen här! Karlskrona - Baltic Shield! :

)
IMG_1069.JPG


Den kom levererad i ett fint läder etui.


IMG_1072.JPG


Garantikort och produktionsnummer #85 (årtalet jag är född :)


IMG_1118.JPG

Wristshot

IMG_1075.JPG

Wristhot

IMG_1073.JPG

Klockbild

IMG_1120.JPG

Kronan gjord med "Treudds" logga

IMG_1119.JPG



Jag är väldigt nöjd, en robust och snygg klocka!
Jag har faktiskt redan beställt en till fast med den andra urtavlan!
Men nu ligger denna klocka kanske mig lite närmre om hjärtat än hos somliga andra just då jag kommer från Karlskrona.

Det var nog många som tvivlade på om det skulle bli någon klocka men här ser ni som sagt frukten av allt arbete han la ner! Å Det glädjer mig att han la ner allt detta jobb! Å att det finns mer på gång framöver! :)
Grattis! Fin klocka ...och stad.
 

JFolkeG

Omega
Hej,

Var en längre tid helt inne på att jag skulle köpa Rolex. Hade till och med beställt en, men den ville inte dyka upp. Trött på att vänta så började jag snegla runt på andra alternativ. Hade som krav att blivande klocka skulle vara mångsidig (funka till kostym lika väl som t-shirt), ha en intressant historia samt <40 mm. Fann att Omega FOiS uppfyllde mina krav. Sökte i KS:s köp&sälj forum och fann @Erikberg hade en till salu. Vi möttes upp på ett café på Östermalm, och där blev affären av.

IMG_3144.JPG

IMG_3146.JPG






IMG_3147.JPG




IMG_3148.JPG




IMG_3152.JPG


Stort tack för en trevlig affär @Erikberg
 
Hej,

Var en längre tid helt inne på att jag skulle köpa Rolex. Hade till och med beställt en, men den ville inte dyka upp. Trött på att vänta så började jag snegla runt på andra alternativ. Hade som krav att blivande klocka skulle vara mångsidig (funka till kostym lika väl som t-shirt), ha en intressant historia samt <40 mm. Fann att Omega FOiS uppfyllde mina krav. Sökte i KS:s köp&sälj forum och fann @Erikberg hade en till salu. Vi möttes upp på ett café på Östermalm, och där blev affären av.

IMG_3144.JPG

IMG_3146.JPG






IMG_3147.JPG




IMG_3148.JPG




IMG_3152.JPG


Stort tack för en trevlig affär @Erikberg

Tjusigt.
 

MånsT

Rolex
Hej,

Var en längre tid helt inne på att jag skulle köpa Rolex. Hade till och med beställt en, men den ville inte dyka upp. Trött på att vänta så började jag snegla runt på andra alternativ. Hade som krav att blivande klocka skulle vara mångsidig (funka till kostym lika väl som t-shirt), ha en intressant historia samt <40 mm. Fann att Omega FOiS uppfyllde mina krav. Sökte i KS:s köp&sälj forum och fann @Erikberg hade en till salu. Vi möttes upp på ett café på Östermalm, och där blev affären av.

IMG_3144.JPG

IMG_3146.JPG






IMG_3147.JPG




IMG_3148.JPG




IMG_3152.JPG


Stort tack för en trevlig affär @Erikberg
Det där är en riktigt schysst klocka, gratulerar!
 
Topp