• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick den här rackaren häromdagen.

94110.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Blev med 16613 igen. Den här gången en svart. Får se om den blir blå när sommaren kommer närmare. Köpte den här på KS. Ryktet säger att det är en riktig KS vandringspokal. Så nu är jag väl klocksvåger med ännu fler här på KS.

image.jpeg
 

Rolfen

Rolex
Har i mitt liv inte köpt många nya klockor trots att jag snart blir 50, har dock fått en del och köpt en hel del begagnade då jag mest gillar vintage klockor. Men nu kände jag att det var dags för något helt nytt.
Paket1.jpg


Paket2.jpg


Paket3.jpg


Paket4.jpg


Paket5.jpg


Det blev en Certina DS-1 Small Second Automatic i svart då jag alltid gillat Certina och har en liten kärlek till svarta tydliga tavlor.

Paket6.jpg


Här är den med mina andra "moderna" klockor Certina DS Furious och Tissot Tradition Gent. Tissoten får kanske ge sig av då det börjar bli lite för många liknande klockor i samlingen, nästa gång får det nog bli något i vitt eller guld ;)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Har i mitt liv inte köpt många nya klockor trots att jag snart blir 50, har dock fått en del och köpt en hel del begagnade då jag mest gillar vintage klockor. Men nu kände jag att det var dags för något helt nytt.
Paket1.jpg


Paket2.jpg


Paket3.jpg


Paket4.jpg


Paket5.jpg


Det blev en Certina DS-1 Small Second Automatic i svart då jag alltid gillat Certina och har en liten kärlek till svarta tydliga tavlor.

Paket6.jpg


Här är den med mina andra "moderna" klockor Certina DS Furious och Tissot Tradition Gent. Tissoten får kanske ge sig av då det börjar bli lite för många liknande klockor i samlingen, nästa gång får det nog bli något i vitt eller guld ;)
Alltid kul med nytt, grattis till den!
 

Rolfen

Rolex
Alltid kul med nytt, grattis till den!
Jag är allt lite kluven till det. Visst är det kul att öppna paket och allt är nytt och orört men jag är även svag för gamla slitna saker som har levt ett händelserikt liv. Tråkigast är nog egentligen begagnade halvfina saker som levt största delen av sitt liv undanstoppade i någon låda, då har dom liksom varken själen eller nykänslan i behåll.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jag är allt lite kluven till det. Visst är det kul att öppna paket och allt är nytt och orört men jag är även svag för gamla slitna saker som har levt ett händelserikt liv. Tråkigast är nog egentligen begagnade halvfina saker som levt största delen av sitt liv undanstoppade i någon låda, då har dom liksom varken själen eller nykänslan i behåll.

Det var en träffande och välformulerad iakttagelse.
 
Topp