• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Moorflax

Patek
2-Faktor
Morgonen inleddes med en tripp till den kungliga hufvudstaden för att råda bot saknaden efter 16613 som såldes i Fredags.
Hade ju tänkt behålla den men de senaste månaderna har jag råkat ut för två situationer där folk blivit lite väl närgångna och frågvisa om klockan. Ni vet, är den äkta, vad kostar den? Etc etc. Har även blivit, vad jag upplever, förföljd efter krogen av "skumma typer". Det har aldrig gått längre än så men har känt mig lite obekväm.
Hur som haver bestämde jag mig för något mindre blingigt och något med lägre igenkänningsfaktor än Rolex i g/s.
Nog svamlat, vad blev det då? Vi kan säga att jag gått tillbaka till starten av vansinnet.
Bilder för i helsefyr hör jag er ropa.
image.jpeg

En diskret kasse innehållandes:
image.jpeg

Aha, en sån däringa.
image.jpeg

Jo, min första dyrare var en 177:a.
image.jpeg

Har jag gått full circle?
image.jpeg

Meh!!?? En sån där har jag ju redan!
Ah, den sitter redan på armen.
image.jpeg

image.jpeg

Inte riktigt "full circle" men nästan.
En 005:a från förra året, fullständigt komplett med alla boxar, papper, stickers osv.
Känns bra att vara tillbaka där allt började.
Tack för mig och ett jättetack till @Compiss för en smidig affär och en trevlig pratstund.
Grattis! Kul att det blev av! Skönt också att du handlade av känd forumprofil.
De är ju inte så tokiga de därninga Panerajarna :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Fick en PO i inbyte förra veckan...men förra ägaren ångrade sig så klockan gick tillbaka. Dock väcktes mitt begär åter...så det blev en...PO till! Tack @ROB-1832 , Marcus & Daniel för snabbt o proffsigt bemötande (som vanligt) :)
image.jpeg

Japp jag är galen så är det!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Fick en PO i inbyte förra veckan...men förra ägaren ångrade sig så klockan gick tillbaka. Dock väcktes mitt begär åter...så det blev en...PO till! Tack @ROB-1832 , Marcus & Daniel för snabbt o proffsigt bemötande (som vanligt) :)
image.jpeg

Japp jag är galen så är det!
Vad blir detta då....5:e grattiset med en PO? Lätt OMEGAS finaste imho! GRATTIS
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Fick en PO i inbyte förra veckan...men förra ägaren ångrade sig så klockan gick tillbaka. Dock väcktes mitt begär åter...så det blev en...PO till! Tack @ROB-1832 , Marcus & Daniel för snabbt o proffsigt bemötande (som vanligt) :)
image.jpeg

Japp jag är galen så är det!

Grattis igen! :) PO var mycket bättre än jag väntat mig!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jaha, och så blev den min. Tittat på den sen jag såg @easy rider posta den första gången. Fullset delux, plastade tillbehör, jävla tjusigt skick och Opolerad! Jag är glad, nöjd och glad! Tack @Fryken för bra affär. Äntligen med helguld (med länk) till sommarsolen. Lite risiga foton måste ju in också. Ska justera länken imorgon, kört bilhandlarhäng hela kvällen. Tavelbyte kan vara ett faktum dock. Tredje champagne i rad för min del.. Börjar bli mätt!
image.jpeg


image.jpeg

Just det! Nämnde jag att jag är glad?
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Jaha, och så blev den min. Tittat på den sen jag såg @easy rider posta den första gången. Fullset delux, plastade tillbehör, jävla tjusigt skick och Opolerad! Jag är glad, nöjd och glad! Tack @Fryken för bra affär. Äntligen med helguld (med länk) till sommarsolen. Lite risiga foton måste ju in också. Ska justera länken imorgon, kört bilhandlarhäng hela kvällen. Tavelbyte kan vara ett faktum dock. Tredje champagne i rad för min del.. Börjar bli mätt!
image.jpeg


image.jpeg

Just det! Nämnde jag att jag är glad?
Stort grattis, en riktig skönhet! ;)
 

kalufsen

Panerai
Jaha, och så blev den min. Tittat på den sen jag såg @easy rider posta den första gången. Fullset delux, plastade tillbehör, jävla tjusigt skick och Opolerad! Jag är glad, nöjd och glad! Tack @Fryken för bra affär. Äntligen med helguld (med länk) till sommarsolen. Lite risiga foton måste ju in också. Ska justera länken imorgon, kört bilhandlarhäng hela kvällen. Tavelbyte kan vara ett faktum dock. Tredje champagne i rad för min del.. Börjar bli mätt!
image.jpeg


image.jpeg

Just det! Nämnde jag att jag är glad?
Grattis, riktigt fin!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jaha, och så blev den min. Tittat på den sen jag såg @easy rider posta den första gången. Fullset delux, plastade tillbehör, jävla tjusigt skick och Opolerad! Jag är glad, nöjd och glad! Tack @Fryken för bra affär. Äntligen med helguld (med länk) till sommarsolen. Lite risiga foton måste ju in också. Ska justera länken imorgon, kört bilhandlarhäng hela kvällen. Tavelbyte kan vara ett faktum dock. Tredje champagne i rad för min del.. Börjar bli mätt!
image.jpeg


image.jpeg

Just det! Nämnde jag att jag är glad?
Ser bra ut, fast det är väl inget fel med bilhandlarhäng? ;)
Stort grattis!
 

Samps

Cartier
Det var ett tag sedan jag postade här trots att många klockor har kommit och gått under det senaste året.
Denna är dock något som jag suktat efter länge, redan när jag köpte min första riktiga klocka var denna en av huvudkandidaterna men valet föll då (2008) på en GMT-c.
För ett par månader sedan fick jag ett akut sug när @DG_STHLM kom förbi och viftade med sin =)

Paketet trillade in idag.
Notera Description: Spareparts, samt customer value: 500.00 EUR :banghead:
IMG_1710.JPG


Sliter upp plasten och kommer till nästa hinder:
IMG_1711.JPG


Öppnar upp och ned, scheisse. Ser rätt ut att vara rätt innehåll :)
IMG_1714.JPG


De som vet vet
IMG_1715.JPG


Nu så, en R-serie från 1987
IMG_1717.JPG


Så jäkla nöjd! :cigar:. Nu saknas bara en svensk dagskiva, får friska upp högstadietyskan så länge :bookworm:
FullSizeRender 5.jpg


Wristshots
FullSizeRender 4.jpg

FullSizeRender 6.jpg

FullSizeRender 9.jpg

IMG_1723.JPG


Tack för mig och glad sommar alla KS:are!
 
Topp