• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Richie

Audemars
2-Faktor
Morgonen inleddes med en tripp till den kungliga hufvudstaden för att råda bot saknaden efter 16613 som såldes i Fredags.
Hade ju tänkt behålla den men de senaste månaderna har jag råkat ut för två situationer där folk blivit lite väl närgångna och frågvisa om klockan. Ni vet, är den äkta, vad kostar den? Etc etc. Har även blivit, vad jag upplever, förföljd efter krogen av "skumma typer". Det har aldrig gått längre än så men har känt mig lite obekväm.
Hur som haver bestämde jag mig för något mindre blingigt och något med lägre igenkänningsfaktor än Rolex i g/s.
Nog svamlat, vad blev det då? Vi kan säga att jag gått tillbaka till starten av vansinnet.
Bilder för i helsefyr hör jag er ropa.
image.jpeg

En diskret kasse innehållandes:
image.jpeg

Aha, en sån däringa.
image.jpeg

Jo, min första dyrare var en 177:a.
image.jpeg

Har jag gått full circle?
image.jpeg

Meh!!?? En sån där har jag ju redan!
Ah, den sitter redan på armen.
image.jpeg

image.jpeg

Inte riktigt "full circle" men nästan.
En 005:a från förra året, fullständigt komplett med alla boxar, papper, stickers osv.
Känns bra att vara tillbaka där allt började.
Tack för mig och ett jättetack till @Compiss för en smidig affär och en trevlig pratstund.
Grattis! Tråkigt dock att man inte skall kunna ha vilken klocka man vill utan att behöva känna sig "förföljd" och utsatt för konstiga typer med konstiga frågor...
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Morgonen inleddes med en tripp till den kungliga hufvudstaden för att råda bot saknaden efter 16613 som såldes i Fredags.
Hade ju tänkt behålla den men de senaste månaderna har jag råkat ut för två situationer där folk blivit lite väl närgångna och frågvisa om klockan. Ni vet, är den äkta, vad kostar den? Etc etc. Har även blivit, vad jag upplever, förföljd efter krogen av "skumma typer". Det har aldrig gått längre än så men har känt mig lite obekväm.
Hur som haver bestämde jag mig för något mindre blingigt och något med lägre igenkänningsfaktor än Rolex i g/s.
Nog svamlat, vad blev det då? Vi kan säga att jag gått tillbaka till starten av vansinnet.
Bilder för i helsefyr hör jag er ropa.
image.jpeg

En diskret kasse innehållandes:
image.jpeg

Aha, en sån däringa.
image.jpeg

Jo, min första dyrare var en 177:a.
image.jpeg

Har jag gått full circle?
image.jpeg

Meh!!?? En sån där har jag ju redan!
Ah, den sitter redan på armen.
image.jpeg

image.jpeg

Inte riktigt "full circle" men nästan.
En 005:a från förra året, fullständigt komplett med alla boxar, papper, stickers osv.
Känns bra att vara tillbaka där allt började.
Tack för mig och ett jättetack till @Compiss för en smidig affär och en trevlig pratstund.
Grattis! Äntligen!
Men vad pysslar @Compiss med? :)
 

DaMarko

Breitling
Morgonen inleddes med en tripp till den kungliga hufvudstaden för att råda bot saknaden efter 16613 som såldes i Fredags.
Hade ju tänkt behålla den men de senaste månaderna har jag råkat ut för två situationer där folk blivit lite väl närgångna och frågvisa om klockan. Ni vet, är den äkta, vad kostar den? Etc etc. Har även blivit, vad jag upplever, förföljd efter krogen av "skumma typer". Det har aldrig gått längre än så men har känt mig lite obekväm.
Hur som haver bestämde jag mig för något mindre blingigt och något med lägre igenkänningsfaktor än Rolex i g/s.
Nog svamlat, vad blev det då? Vi kan säga att jag gått tillbaka till starten av vansinnet.
Bilder för i helsefyr hör jag er ropa.
image.jpeg

En diskret kasse innehållandes:
image.jpeg

Aha, en sån däringa.
image.jpeg

Jo, min första dyrare var en 177:a.
image.jpeg

Har jag gått full circle?
image.jpeg

Meh!!?? En sån där har jag ju redan!
Ah, den sitter redan på armen.
image.jpeg

image.jpeg

Inte riktigt "full circle" men nästan.
En 005:a från förra året, fullständigt komplett med alla boxar, papper, stickers osv.
Känns bra att vara tillbaka där allt började.
Tack för mig och ett jättetack till @Compiss för en smidig affär och en trevlig pratstund.
Riktigt fräsch! Stort grattis!
 

DaMarko

Breitling
Då var det dags igen! :D

image.jpeg

Jultomten kom med tre paket idag.

image.jpeg

Låt oss börja med det roligaste.

image.jpeg

Nämen titta...

image.jpeg

Var hälsad, flyg-klocka!

image.jpeg

Sitter riktigt bra trots smala handleder och 44mm.

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Så här ser samlingen ut idag.

Klockan i fråga är en Seiko SRP579K1. Som ni kanske sett här på KS flyger jag segelflyg på fritiden och då måste man givetvis ha en riktig flygklocka. Hoppas kunna inviga den på riktigt nästa helg :)
Trevlig samling!
 

DaMarko

Breitling
Vad passar bättre en seg måndag än ett nytt paket?

Har spenderat nästan ett år läsandes och gillandes, här kommer den första posten på länge.

Efter att ha sett Martin Sheen i Apocalypse Now insåg jag återigen att det här med rejäla seikodykare är riktigt sexigt. Det letades och klickades snabbt hem en SRP777

Så till bilderna:

IMG_0528.jpg
IMG_0529.jpg
IMG_0531.jpg
IMG_0532.jpg
IMG_0533.jpg
IMG_0535.jpg

IMG_0536.jpg
IMG_0538.jpg


Jämsides brodern. En trevlig tyngd, bättre lume, kvalitetskänsla och urverk noteras.

IMG_0539.jpg


Den gör sig också utmärkt på nato!

IMG_0543.jpg


Jag ville aktivt ha den med gummi istället för länk, dock inser jag nu att gummit är väldigt långt.

Hur faux pas skulle panelen säga att det är att klippa av bandet så att "flärpen" inte sticker ut under, jag tycker det är hiskeligt fult.

IMG_0547.jpg
IMG_0542.jpg


Den modesta studentsamlingen växer.

/ Olle
Tycker inte den är så himla modest - en fin samling!
 

DaMarko

Breitling
Min andra paketöppning denna vecka.

Komplett set Audemars Piguet, Royal Oak, ref 151 89 ST, en specialupplaga (notera att jag inte skriver Limited Edition) på 1800 klockor utfärdade 2005 åt företaget Pictet & Cie. Den är 36mm och kommer på armband med deployment clasp.

Min första "AP-kärlek" var ROO "safari" på bild. Nu många år senare har jag insett att jag inte är en chrono-kille, vill ha rena RO-tavlor av det modernare snittet och inte kan bära upp 42mm ROO. Med andra ord så skall jag ha modern ca 36mm RO i stål med skinnarmband. Så när denna modell dök upp helt mint till ett bra pris så uppstod den vanliga stressen blandat med hopp. Tack till er som agerat bollplank här på KS och gjorde detta till ett mycket övervägt köp!!
Så fint skick art en butik skulle kunna sälja denna klocka som ny till mig, Lyckan är total. :D



Galet fräsch. Grattis!
 

DaMarko

Breitling
En Tudor 76100 från 1984, ni vet den referensen som producerades under en kortare period för att sedan ta ett uppehåll - och bli pånyttfödd med mercedesvisare under sent 80-tal. Skönt med nyservat.

Min beater.

image.jpeg


Här är en Rolex 16613 från 2005. Opolerad, nyservad och med riktigt många tillbehör. Guld på låset. Även kallad Stekarsub.

Min vardagsklocka.

image.jpeg
Älskar den smakfulla kombon av marin, guld och silver. Super-fräsch!
 

DaMarko

Breitling
ÄNTLIGEN dags att få posta här!!
Imorse plingar det i mobilen att paket finns att hämta ut på mitt coop och ledig som man är idag springer man ut direkt :D
image2.JPG

Vad kan detta vara??
image3.JPG

Börjar bra!
image4.JPG

FullSizeRender.jpg

Seiko SARB065 förstås!! Vilken skönhet.. gått och suktat efter denna ett bra tag och plötsligt kommer @Nic och säger att han har en att sälja.. Klart man nappar direkt!
Tack som fan för en smidig affär och en underbart vacker klocka! :)

Såklart kommer också ett byxskott på nya älsklingen
image1.JPG
Grattis!
 

kalufsen

Panerai
Det började med att man trodde man äntligen köpt graalen. Ni vet den där klockan man drömt om sedan man var tonåring och sedan äntligen fick möjlighet att köpa med inställningen att man kommer behålla den i 50 år framöver (alla flinar nu, jag vet... ingen klocka är en keeper bla bla bla). Hade den i 6 mån och råkade som av en händelse få prova en specifik klocka jag bara sett på bild tidigare. Vilket föranledde denna tråd:

https://klocksnack.se/threads/att-gifta-sig-och-sedan-mitt-under-smekmånaden-få-syn-på-henne.53156/

Efter mycket om och men så kom då dagen då @Nymans Ur 1851 ringer och säger att den anlänt. Så detta som skulle bli en helt vanlig långhelg blev plötsligt en EXTRA trevlig långhelg:

Självklart den obligatoriska paketöppnings-espresson på plats (en dubbel, vad annars):
IMG_6903.jpg

Påsen känner många av er säkert igen:
IMG_6907.jpg

Ytterboxen:
IMG_6908.jpg


Ytterbox nr 2 (?):
IMG_6909.jpg


Innerbox (i vintagestil, enligt uppgift en hommage till hur boxarna såg ut när förlagan som denna klocka inspirerats av tillverkades):
IMG_6910.jpg


Och där har vi den alltså:
IMG_6915.jpg


Närbilden (plasten fortfarande kvar):
IMG_6914.jpg


På sin framtida plats:
IMG_6917.jpg


Måste avsluta med att tacka (eller klandra) @yonsson då det praktiskt taget är hans fel att det blev som det blev. Hans i vanlig ordning fantastiska recensioner och bilder gjorde att denna modell aldrig släppte taget om mitt hjärta och hjärna. Och till slut så blev det alltså köp. Stort tack till Sebastian på @Nymans Ur 1851 för trevlig affär samt Johan på Nymans för otroligt bra service kring ett garantiärende gentemot IWC tidigare... Kändes självklart att få köpa denna på plats i butik efter det bemötandet.

Trevlig helg på er alla därute på KS!
Grattis :) Riktigt fet!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vilken tyckte du bäst om?
Röd sen blå. Sist svart! Men svart är nog roligare för de flesta. Jag har svårt för svarta klockor utan någon större färgklick i. Blir uttråkad av dem :)

Billig beater, vunnit på lotto? :D
Grattis till att du kört igenom alla BBs läge att du gör en rejäl BB recension :)
Får väl försöka ta tag i det. :) nej inte direkt. I förhållande till vad man är van att pröjsa för klockor så anses den billig.
 
Topp