Det började med att man trodde man äntligen köpt graalen. Ni vet den där klockan man drömt om sedan man var tonåring och sedan äntligen fick möjlighet att köpa med inställningen att man kommer behålla den i 50 år framöver (alla flinar nu, jag vet... ingen klocka är en keeper bla bla bla). Hade den i 6 mån och råkade som av en händelse få prova en specifik klocka jag bara sett på bild tidigare. Vilket föranledde denna tråd:
https://klocksnack.se/threads/att-gifta-sig-och-sedan-mitt-under-smekmånaden-få-syn-på-henne.53156/
Efter mycket om och men så kom då dagen då
@Nymans Ur 1851 ringer och säger att den anlänt. Så detta som skulle bli en helt vanlig långhelg blev plötsligt en EXTRA trevlig långhelg:
Självklart den obligatoriska paketöppnings-espresson på plats (en dubbel, vad annars):
Påsen känner många av er säkert igen:
Ytterboxen:
Ytterbox nr 2 (?):
Innerbox (i vintagestil, enligt uppgift en hommage till hur boxarna såg ut när förlagan som denna klocka inspirerats av tillverkades):
Och där har vi den alltså:
Närbilden (plasten fortfarande kvar):
På sin framtida plats:
Måste avsluta med att tacka (eller klandra)
@yonsson då det praktiskt taget är hans fel att det blev som det blev. Hans i vanlig ordning fantastiska recensioner och bilder gjorde att denna modell aldrig släppte taget om mitt hjärta och hjärna. Och till slut så blev det alltså köp. Stort tack till Sebastian på
@Nymans Ur 1851 för trevlig affär samt Johan på Nymans för otroligt bra service kring ett garantiärende gentemot IWC tidigare... Kändes självklart att få köpa denna på plats i butik efter det bemötandet.
Trevlig helg på er alla därute på KS!