• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Kai

Rolex
Tack så mycket! Jag hoppas dock att mitt klockintresse nu ska vakna på riktigt så att jag känner att jag verkligen "behöver" fler klockor :wtf:
Grattis till en jättefin klocka!
Har du väl börjat hänga på KS så kommer du inte härifrån. Och det blir ett evigt sökande efter vad som ska bli den nästa, nästa och nästa.
 

Flinke

Omega
Grattis till en jättefin klocka!
Har du väl börjat hänga på KS så kommer du inte härifrån. Och det blir ett evigt sökande efter vad som ska bli den nästa, nästa och nästa.
Tack! Jo, jag har förstått det nu efter åtskilliga timmar i trådarna. Underbart att få ha ytterligare ett intresse!
 
  • Like
Reactions: Kai

Omega Man

Omega
Jaha, då var det min tur att visa upp min första paketöppning. Nu är man väl fast på riktigt i klockträsket.......

Det börjar med en vit låda - inget anmärkningsvärt där:


Inuti den vita lådan finns en trälåda i någon form av blankpolerad finish:


Gedigen manual, garantibevis och Pictograms som sig bör (har jag hört):


Och där har vi den! En Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial (ref 231.10.42.21.03.003):


Några wristshots (blev lite ivrig att prova den så datum och tid är inte korrekt inställda :blackeye: ):





Baksida och länk:


Så där! Första intrycket (efter någon timmes användning) är hur otroligt gedigen den känns. Länken och hela konstruktionen är av mycket hög kvalitet. Urtavlan skiftar färg hela tiden beroende på ljusförhållanden och bakgrund. Ibland är den nästan svart för att nästa stund träffas av ljus och se djupt blå ut.

Tack för uppmärksamheten och förhoppningsvis ses vi i den här tråden om en inte alltför avlägsen framtid!

/ Flinke

Den tavlan är det inte många som slår. Grattis!
Bra val av klocka där. Grattis!
 

GH410

Cartier
2-Faktor
IMG_20160514_133302892-01.jpeg
Fel tråd ser jag, skulle ju vara i dagens klocktråd.
 

kalufsen

Panerai
Jaha, då var det min tur att visa upp min första paketöppning. Nu är man väl fast på riktigt i klockträsket.......

Det börjar med en vit låda - inget anmärkningsvärt där:


Inuti den vita lådan finns en trälåda i någon form av blankpolerad finish:


Gedigen manual, garantibevis och Pictograms som sig bör (har jag hört):


Och där har vi den! En Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial (ref 231.10.42.21.03.003):


Några wristshots (blev lite ivrig att prova den så datum och tid är inte korrekt inställda :blackeye: ):





Baksida och länk:


Så där! Första intrycket (efter någon timmes användning) är hur otroligt gedigen den känns. Länken och hela konstruktionen är av mycket hög kvalitet. Urtavlan skiftar färg hela tiden beroende på ljusförhållanden och bakgrund. Ibland är den nästan svart för att nästa stund träffas av ljus och se djupt blå ut.

Tack för uppmärksamheten och förhoppningsvis ses vi i den här tråden om en inte alltför avlägsen framtid!

/ Flinke
Grattis, riktigt fin!
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Då var det dags igen! :D

image.jpeg

Jultomten kom med tre paket idag.

image.jpeg

Låt oss börja med det roligaste.

image.jpeg

Nämen titta...

image.jpeg

Var hälsad, flyg-klocka!

image.jpeg

Sitter riktigt bra trots smala handleder och 44mm.

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Så här ser samlingen ut idag.

Klockan i fråga är en Seiko SRP579K1. Som ni kanske sett här på KS flyger jag segelflyg på fritiden och då måste man givetvis ha en riktig flygklocka. Hoppas kunna inviga den på riktigt nästa helg :)
Riktigt nice. Grattis. Jag är svårt sugen på Seiko.
 
  • Like
Reactions: LS

Wiliamo

Panerai
Jaha, då var det min tur att visa upp min första paketöppning. Nu är man väl fast på riktigt i klockträsket.......

Det börjar med en vit låda - inget anmärkningsvärt där:


Inuti den vita lådan finns en trälåda i någon form av blankpolerad finish:


Gedigen manual, garantibevis och Pictograms som sig bör (har jag hört):


Och där har vi den! En Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial (ref 231.10.42.21.03.003):


Några wristshots (blev lite ivrig att prova den så datum och tid är inte korrekt inställda :blackeye: ):





Baksida och länk:


Så där! Första intrycket (efter någon timmes användning) är hur otroligt gedigen den känns. Länken och hela konstruktionen är av mycket hög kvalitet. Urtavlan skiftar färg hela tiden beroende på ljusförhållanden och bakgrund. Ibland är den nästan svart för att nästa stund träffas av ljus och se djupt blå ut.

Tack för uppmärksamheten och förhoppningsvis ses vi i den här tråden om en inte alltför avlägsen framtid!

/ Flinke
Wow! Vilken entré in i klockvärlden. Grattis!
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Det började med att man trodde man äntligen köpt graalen. Ni vet den där klockan man drömt om sedan man var tonåring och sedan äntligen fick möjlighet att köpa med inställningen att man kommer behålla den i 50 år framöver (alla flinar nu, jag vet... ingen klocka är en keeper bla bla bla). Hade den i 6 mån och råkade som av en händelse få prova en specifik klocka jag bara sett på bild tidigare. Vilket föranledde denna tråd:

https://klocksnack.se/threads/att-gifta-sig-och-sedan-mitt-under-smekmånaden-få-syn-på-henne.53156/

Efter mycket om och men så kom då dagen då @Nymans Ur 1851 ringer och säger att den anlänt. Så detta som skulle bli en helt vanlig långhelg blev plötsligt en EXTRA trevlig långhelg:

Självklart den obligatoriska paketöppnings-espresson på plats (en dubbel, vad annars):
IMG_6903.jpg

Påsen känner många av er säkert igen:
IMG_6907.jpg

Ytterboxen:
IMG_6908.jpg


Ytterbox nr 2 (?):
IMG_6909.jpg


Innerbox (i vintagestil, enligt uppgift en hommage till hur boxarna såg ut när förlagan som denna klocka inspirerats av tillverkades):
IMG_6910.jpg


Och där har vi den alltså:
IMG_6915.jpg


Närbilden (plasten fortfarande kvar):
IMG_6914.jpg


På sin framtida plats:
IMG_6917.jpg


Måste avsluta med att tacka (eller klandra) @yonsson då det praktiskt taget är hans fel att det blev som det blev. Hans i vanlig ordning fantastiska recensioner och bilder gjorde att denna modell aldrig släppte taget om mitt hjärta och hjärna. Och till slut så blev det alltså köp. Stort tack till Sebastian på @Nymans Ur 1851 för trevlig affär samt Johan på Nymans för otroligt bra service kring ett garantiärende gentemot IWC tidigare... Kändes självklart att få köpa denna på plats i butik efter det bemötandet.

Trevlig helg på er alla därute på KS!
Enormt grattis till fantastisk pjäs. :)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jaha, och så blev den min. Tittat på den sen jag såg @easy rider posta den första gången. Fullset delux, plastade tillbehör, jävla tjusigt skick och Opolerad! Jag är glad, nöjd och glad! Tack @Fryken för bra affär. Äntligen med helguld (med länk) till sommarsolen. Lite risiga foton måste ju in också. Ska justera länken imorgon, kört bilhandlarhäng hela kvällen. Tavelbyte kan vara ett faktum dock. Tredje champagne i rad för min del.. Börjar bli mätt!
image.jpeg


image.jpeg

Just det! Nämnde jag att jag är glad?
Grattis! Riktigt fint ex. Var själv lite sugen men känner att jag redan har tillräckligt många OQ samtidigt som det finns mycket annat som lockar också.
Ta nu några fina bilder och posta i OQ tråden. https://klocksnack.se/threads/rolex-oq-tråden.13317/
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Det var ett tag sedan jag postade här trots att många klockor har kommit och gått under det senaste året.
Denna är dock något som jag suktat efter länge, redan när jag köpte min första riktiga klocka var denna en av huvudkandidaterna men valet föll då (2008) på en GMT-c.
För ett par månader sedan fick jag ett akut sug när @DG_STHLM kom förbi och viftade med sin =)

Paketet trillade in idag.
Notera Description: Spareparts, samt customer value: 500.00 EUR :banghead:
IMG_1710.JPG


Sliter upp plasten och kommer till nästa hinder:
IMG_1711.JPG


Öppnar upp och ned, scheisse. Ser rätt ut att vara rätt innehåll :)
IMG_1714.JPG


De som vet vet
IMG_1715.JPG


Nu så, en R-serie från 1987
IMG_1717.JPG


Så jäkla nöjd! :cigar:. Nu saknas bara en svensk dagskiva, får friska upp högstadietyskan så länge :bookworm:
FullSizeRender 5.jpg


Wristshots
FullSizeRender 4.jpg

FullSizeRender 6.jpg

FullSizeRender 9.jpg

IMG_1723.JPG


Tack för mig och glad sommar alla KS:are!
Grattis! Snyggt med vit jubilee tavla till gulguld.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jaha, då var det min tur att visa upp min första paketöppning. Nu är man väl fast på riktigt i klockträsket.......

Det börjar med en vit låda - inget anmärkningsvärt där:


Inuti den vita lådan finns en trälåda i någon form av blankpolerad finish:


Gedigen manual, garantibevis och Pictograms som sig bör (har jag hört):


Och där har vi den! En Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial (ref 231.10.42.21.03.003):


Några wristshots (blev lite ivrig att prova den så datum och tid är inte korrekt inställda :blackeye: ):





Baksida och länk:


Så där! Första intrycket (efter någon timmes användning) är hur otroligt gedigen den känns. Länken och hela konstruktionen är av mycket hög kvalitet. Urtavlan skiftar färg hela tiden beroende på ljusförhållanden och bakgrund. Ibland är den nästan svart för att nästa stund träffas av ljus och se djupt blå ut.

Tack för uppmärksamheten och förhoppningsvis ses vi i den här tråden om en inte alltför avlägsen framtid!

/ Flinke
Grattis till en kanonklocka!

Datejusten fick gå och denna kom in istället. Grymt nöjd hittills ;)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tack till @marer som lät mig testa hans speedy innan jag slog till på denna :)
Klassikernas klassiker....GRATTIS.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jaha, då var det min tur att visa upp min första paketöppning. Nu är man väl fast på riktigt i klockträsket.......

Det börjar med en vit låda - inget anmärkningsvärt där:


Inuti den vita lådan finns en trälåda i någon form av blankpolerad finish:


Gedigen manual, garantibevis och Pictograms som sig bör (har jag hört):


Och där har vi den! En Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial (ref 231.10.42.21.03.003):


Några wristshots (blev lite ivrig att prova den så datum och tid är inte korrekt inställda :blackeye: ):





Baksida och länk:


Så där! Första intrycket (efter någon timmes användning) är hur otroligt gedigen den känns. Länken och hela konstruktionen är av mycket hög kvalitet. Urtavlan skiftar färg hela tiden beroende på ljusförhållanden och bakgrund. Ibland är den nästan svart för att nästa stund träffas av ljus och se djupt blå ut.

Tack för uppmärksamheten och förhoppningsvis ses vi i den här tråden om en inte alltför avlägsen framtid!

/ Flinke
Stort grattis! Den ser så vacker och otroligt gedigen ut! :):omega:
 
Topp