• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Jaha, visste väl att man skulle trilla dit någongång :)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Det är vi många som gjort! Kan bero på att det är en underbar klocka. Grattis!
 
Fick hem den här fulsnygga saken härom dagen. Tänkte först köra en egen paketöppningstråd, men kom fram till att jag väntar med det tills jag får hem något som ligger i en tyngre viktklass (både bildligt och bokstavligt talat). Det här var mer som ett mellanmål i väntan på middagen, så att säga...
Omslagspapperet är redan borta, pakettejpen bortskuren, vad har vi i lådan egentligen?
IMG_0701.JPG

Ett kort, trevligt! Under kortet finns det...
IMG_0702.JPG

...bubbelplast... och en påse.
IMG_0703.JPG

Vad finns det i påsen?

IMG_0704.JPG

Smågodis!

IMG_0705.JPG

Fint paket, med pennor och allt!

IMG_0706.JPG

Spännande färgkombination... och i asken finns...

IMG_0707.JPG

...en uggla? Japp, en Omega Constellation "Manhattan" Day-date, även kallad "ugglan" (även om likheten med en uggla kanske främst syns på de modeller som har en tvåfärgad tavla).

IMG_0708.JPG

Sitter som en smäck!

IMG_0711.JPG

Observatoriekupolen på baklocket. Mitt ex. ska tydligen vara från -91, om man får tro serienumret (som är suddigt på bilden).

IMG_0710.JPG

En hög smågodis!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Fick hem den här fulsnygga saken härom dagen. Tänkte först köra en egen paketöppningstråd, men kom fram till att jag väntar med det tills jag får hem något som ligger i en tyngre viktklass (både bildligt och bokstavligt talat). Det här var mer som ett mellanmål i väntan på middagen, så att säga...
Omslagspapperet är redan borta, pakettejpen bortskuren, vad har vi i lådan egentligen?
IMG_0701.JPG

Ett kort, trevligt! Under kortet finns det...
IMG_0702.JPG

...bubbelplast... och en påse.
IMG_0703.JPG

Vad finns det i påsen?

IMG_0704.JPG

Smågodis!

IMG_0705.JPG

Fint paket, med pennor och allt!

IMG_0706.JPG

Spännande färgkombination... och i asken finns...

IMG_0707.JPG

...en uggla? Japp, en Omega Constellation "Manhattan" Day-date, även kallad "ugglan" (även om likheten med en uggla kanske främst syns på de modeller som har en tvåfärgad tavla).

IMG_0708.JPG

Sitter som en smäck!

IMG_0711.JPG

Observatoriekupolen på baklocket. Mitt ex. ska tydligen vara från -91, om man får tro serienumret (som är suddigt på bilden).

IMG_0710.JPG

En hög smågodis!
Super trevlig! Kul val
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja jag vet inte hur jag ska börja, känner mig elak och otacksam!
Min kära flickvän kom hem från en veckas semester i Grekland, hade engagerat sig och köpt en present till mig för sina sista pengar. Hon har förstått att jag har blivit intresserad av klockor och ville därför ge mig en klocka helt enkelt.
IMG_20160728_123400.jpg

När jag fick denna påse i handen så förstod jag direkt vad det var, en klocka... klumpen i magen växte! Tänkte herregud vad är detta för skit! Stor och väger ingenting!
IMG_20160728_123437.jpg

Första känslan, skräp... fruktansvärt dålig kvalitet!
IMG_20160728_123510.jpg

Men va fan är det här!? En Diesel klocka! Inte vilken Diesel klocka som helst utan en kopia av en Diesel klocka, kan det bli värre!?
IMG_20160728_123716.jpg

Gmt klocka :D
IMG_20160728_123645.jpg

IMG_20160728_123806.jpg

Så stor och ful... Notera de dubbla kronorna, dubbla quartz verk i... coolt ;)
IMG_20160728_123840.jpg

Ja ni ser ju själva, stor och ful! Den är gjord i nån tunn plåt typ, slår man med nageln emot bandhornet så låter det ihåligt. Glaset är lite upphöjt och saknar en liten flis, konstgjort läderarmband som är förjävligt! Allt är verkligen skit, skräp och åter skräp! Jag köpte min orient för 1200kr, diesel kopian kostade 200kr (vilket rån), det skiljer alltså 1000kr emellan och kvalitén skiljer sig nått enormt! Än en gång blir man påmind hur mycket klocka man får för pengar med oreienten.

Hur slutade då detta? Jo jag sa som det va, ångrar mig lite idag:(. Jag sa att jag kommer aldrig ta på mig denna klockan, förklarade mitt intresse för klockor och vad jag tycker om... lite om urverk, märken och kvalité. Hon blev jätteledsen och besviken på mig. Hon letade febrilt efter en present till mig sista kvällen och la sina sista pengar på denna klocka....så blev jag inte nöjd! Jag förstår henne men tänkte att det var lika bra att vara ärlig, hon tyckte ju att jag kunde låtsas tycka om den och använt den några dagar för att sedan lägga den i lådan och aldrig mer använda den. Kanske borde jag gjort så men jag kunde bara inte med att bära denna skit klocka! Hon skulle minsann aldrig med köpa nån mer present efter detta till mig.
Är vi fortfarande tillsammans? Jodå det är vi allt:). Kommer jag att få nån mer present, ja det återstår att se men det tror jag allt... fyller i november så hon kanske har glömt det tills dess ;).
 

SSL

Audemars
När jag fick denna påse i handen så förstod jag direkt vad det var, en klocka... klumpen i magen växte! Tänkte herregud vad är detta för skit! Stor och väger ingenting!

Du borde sagt till innan. "Vad du än gör köp ingen klocka till mig, klockköp sköter jag själv". Enkelt o man slipper ångest likt detta. Nu borde du bjuda ut henne med klockan runt armen. Sen skickar du klockan till @jabla
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Du borde sagt till innan. "Vad du än gör köp ingen klocka till mig, klockköp sköter jag själv". Enkelt o man slipper ångest likt detta. Nu borde du bjuda ut henne med klockan runt armen. Sen skickar du klockan till @jabla
Ja nån mer klocka lär det ju inte bli så det problemet är löst ;). Japp får bjuda ut henne som plåster på såren men den klockan åker bara inte på! Sen vem som får ta hand om den det får vi se ;).
 

plexan

Cartier
Ja jag vet inte hur jag ska börja, känner mig elak och otacksam!
Min kära flickvän kom hem från en veckas semester i Grekland, hade engagerat sig och köpt en present till mig för sina sista pengar. Hon har förstått att jag har blivit intresserad av klockor och ville därför ge mig en klocka helt enkelt.
IMG_20160728_123400.jpg

När jag fick denna påse i handen så förstod jag direkt vad det var, en klocka... klumpen i magen växte! Tänkte herregud vad är detta för skit! Stor och väger ingenting!
IMG_20160728_123437.jpg

Första känslan, skräp... fruktansvärt dålig kvalitet!
IMG_20160728_123510.jpg

Men va fan är det här!? En Diesel klocka! Inte vilken Diesel klocka som helst utan en kopia av en Diesel klocka, kan det bli värre!?
IMG_20160728_123716.jpg

Gmt klocka :D
IMG_20160728_123645.jpg

IMG_20160728_123806.jpg

Så stor och ful... Notera de dubbla kronorna, dubbla quartz verk i... coolt ;)
IMG_20160728_123840.jpg

Ja ni ser ju själva, stor och ful! Den är gjord i nån tunn plåt typ, slår man med nageln emot bandhornet så låter det ihåligt. Glaset är lite upphöjt och saknar en liten flis, konstgjort läderarmband som är förjävligt! Allt är verkligen skit, skräp och åter skräp! Jag köpte min orient för 1200kr, diesel kopian kostade 200kr (vilket rån), det skiljer alltså 1000kr emellan och kvalitén skiljer sig nått enormt! Än en gång blir man påmind hur mycket klocka man får för pengar med oreienten.

Hur slutade då detta? Jo jag sa som det va, ångrar mig lite idag:(. Jag sa att jag kommer aldrig ta på mig denna klockan, förklarade mitt intresse för klockor och vad jag tycker om... lite om urverk, märken och kvalité. Hon blev jätteledsen och besviken på mig. Hon letade febrilt efter en present till mig sista kvällen och la sina sista pengar på denna klocka....så blev jag inte nöjd! Jag förstår henne men tänkte att det var lika bra att vara ärlig, hon tyckte ju att jag kunde låtsas tycka om den och använt den några dagar för att sedan lägga den i lådan och aldrig mer använda den. Kanske borde jag gjort så men jag kunde bara inte med att bära denna skit klocka! Hon skulle minsann aldrig med köpa nån mer present efter detta till mig.
Är vi fortfarande tillsammans? Jodå det är vi allt:). Kommer jag att få nån mer present, ja det återstår att se men det tror jag allt... fyller i november så hon kanske har glömt det tills dess ;).
Hahaha! Den där var riktigt jäkla vidrig :dead: Tycker synd om din tjej och dig men som du säger det var nog lika bra du sa som det var.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Ja jag vet inte hur jag ska börja, känner mig elak och otacksam!
Min kära flickvän kom hem från en veckas semester i Grekland, hade engagerat sig och köpt en present till mig för sina sista pengar. Hon har förstått att jag har blivit intresserad av klockor och ville därför ge mig en klocka helt enkelt.
IMG_20160728_123400.jpg

När jag fick denna påse i handen så förstod jag direkt vad det var, en klocka... klumpen i magen växte! Tänkte herregud vad är detta för skit! Stor och väger ingenting!
IMG_20160728_123437.jpg

Första känslan, skräp... fruktansvärt dålig kvalitet!
IMG_20160728_123510.jpg

Men va fan är det här!? En Diesel klocka! Inte vilken Diesel klocka som helst utan en kopia av en Diesel klocka, kan det bli värre!?
IMG_20160728_123716.jpg

Gmt klocka :D
IMG_20160728_123645.jpg

IMG_20160728_123806.jpg

Så stor och ful... Notera de dubbla kronorna, dubbla quartz verk i... coolt ;)
IMG_20160728_123840.jpg

Ja ni ser ju själva, stor och ful! Den är gjord i nån tunn plåt typ, slår man med nageln emot bandhornet så låter det ihåligt. Glaset är lite upphöjt och saknar en liten flis, konstgjort läderarmband som är förjävligt! Allt är verkligen skit, skräp och åter skräp! Jag köpte min orient för 1200kr, diesel kopian kostade 200kr (vilket rån), det skiljer alltså 1000kr emellan och kvalitén skiljer sig nått enormt! Än en gång blir man påmind hur mycket klocka man får för pengar med oreienten.

Hur slutade då detta? Jo jag sa som det va, ångrar mig lite idag:(. Jag sa att jag kommer aldrig ta på mig denna klockan, förklarade mitt intresse för klockor och vad jag tycker om... lite om urverk, märken och kvalité. Hon blev jätteledsen och besviken på mig. Hon letade febrilt efter en present till mig sista kvällen och la sina sista pengar på denna klocka....så blev jag inte nöjd! Jag förstår henne men tänkte att det var lika bra att vara ärlig, hon tyckte ju att jag kunde låtsas tycka om den och använt den några dagar för att sedan lägga den i lådan och aldrig mer använda den. Kanske borde jag gjort så men jag kunde bara inte med att bära denna skit klocka! Hon skulle minsann aldrig med köpa nån mer present efter detta till mig.
Är vi fortfarande tillsammans? Jodå det är vi allt:). Kommer jag att få nån mer present, ja det återstår att se men det tror jag allt... fyller i november så hon kanske har glömt det tills dess ;).
Om några veckor (eller månader, eller år) kommer ni att kunna skratta åt det. Tills dess får du försöka övertyga henne om att det var tanken som räknades och att du, varje gång du ser den (längst in i garderoben) ska tänka på hur fint det var av henne att ta sina sista pengar och köpa något som hon trodde skulle göra dig glad. Och du kan ju alltid ta av armbandet och använda den som glasunderlägg.
 

Buckshot

Panerai
Frun sa att hon behövde en röd klocka.
Problemet är att den lilla damen kan vara ganska hårdhänt vid sina klockor, så här dög inte första bästa klocka.
Det ska vara hållbart OCH elegant.
Det enda som passade in var en till Certina.
IMG_20160729_110803.jpg
IMG_20160729_110925.jpg
IMG_20160729_111102.jpg
IMG_20160729_111213.jpg
IMG_20160729_111318.jpg
IMG_20160729_111401.jpg

Certina DS Podium C025.210.16.428.00
Storlek 32,5 mm
Tjocklek 8,9 mm
ETA F06.161 Quartz verk med EOL system
Boett i 316 L Rostfritt stål
Safirglas
Lume på visare och timmarrkeringar
Urtavla i pärlemor med romerska siffror
Läderband med butterfly spänne
Vattentålighet 100 m
Vikt 52 g
 
Senast ändrad:

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Frun sa att hon behövde en röd klocka.
Problemet är att den lilla damen kan vara ganska hårdhänt vid sina klockor, så här dög inte första bästa klocka.
Det ska vara hållbart OCH elegant.
Det enda som passade in var en till Certina.
IMG_20160729_110803.jpg
IMG_20160729_110925.jpg
IMG_20160729_111102.jpg
IMG_20160729_111213.jpg
IMG_20160729_111318.jpg
IMG_20160729_111401.jpg

Certina DS Podium C025.210.16.428.00
Storlek 32,5 mm
Tjocklek 8,9 mm
ETA F06.161 Quartz verk med EOL system
Boett i 316 L Rostfritt stål
Safirglas
Lume på visare och timmarrkeringar
Urtavla i pärlemor med romerska siffror
Läderband med butterfly spänne
Vattentålighet 100 m
Vikt 52 g
image.jpg

Den var ju jättefin! Annars kan jag rekommendera den här som både är röd och tålig. Dessvärre är den ju inte så elegant...
 
Topp