• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ett halvår sen sist, men plötsligt så händer det igen ... ;):happyhappy::cigar:
SS 2016-07-02 (blixt).jpg

SS 2016-07-02 (blixt 2).jpg

SS 2016-07-02 (blixt 3).jpg

SS 2016-07-02 (sida).jpg

SS 2016-07-02 (länk).jpg
Jäklar vad fin länk den har :). Jag inser att jag också måste ha en SS, men jag har kollat in classic 41mm. Den sitter perfekt på din arm:cigar:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Liten 39-åring kom in idag. Väl medfaren CWC, issued UK W10 (Army). Mekanisk liten skönhet med riktigt fin patina. Om den ändå hade ögon. Boetten är härligt sliten och oslipad, med skarpa oputsade dings. Fasta bandhorn. Falklandsöarna? Vad har den varit med om? Vem vet? Ett vettigt alternativ till en milsub med liknande historik för den utan milsub-plånbok. :)
IMG_1359.jpg

IMG_1361.jpg
IMG_1376.jpg

IMG_1368.jpg

IMG_1366.jpg

IMG_1365.jpg

IMG_1372.jpg

IMG_1370.jpg


Under på undersidan mellanboett är det minimalt inristat vad som ser ut som "CWP5". Undrar vad det står för? Någon som vet?

Ping @Jaggis
:)
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lite nytt idag. Mest för att jag behövde en klocka som passade mitt impulsköpta MN Strap.
Inget exklusivt märke som synes.
ejt1.jpg
I boxen hittar vi en Timex The Waterbury TW2P64700. Svart kvartsklocka på ljusbrunt lädernato.
ejt1b.jpg

På med det grön-gula bandet. Helt perfekt.:)
ejt2.jpg
ejt3.jpg
ejt4.jpg
 

Dtox

Omega
Men va faan, beställde en Timex Red Wing från Caliroots igår, visste inte att den fanns i svart. Tänkte också köra Nageur de combat på den:)
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Vad kan vara trevligare än att komma hem efter några dagar på resande fot än att mötas av ett helt gäng med klockrelaterade paket? Med andra ord ett utmärkt tillfälle att skriva sitt första inlägg i paketöppningstråden för de roligaste sakerna som låg och väntade på mig.
DSC09232 - Version 2.jpg


Vi börjar med paketet med den gröna tulldeklarationen på. En liten uppfattning om vad det är i paketet får man i alla fall av beskrivningen...

DSC09233 - Version 2.jpg


Begagnad klocka alltså och man kan väl inte påstå att lådan den kom i var särskilt upphetsande. Jag visste å andra sidan att den skulle komma utan några tillbehör så att den ens låg i en klocklåda var över förväntan.
DSC09235.jpg


Väl inplastad i sin låda, men man kan ändå börja ana vad det är som döljer sig där under. Varför den är nedpackad upp och ner vet jag dock inte.
DSC09237.jpg


Bort med plasten och nu kikar den fram (ja, jag har vänt på den).
DSC09240.jpg

Det vi tittar på är alltså en Seiko SBCM023 - en midzize dykare (39 mm) med HAQ verk och evighetskalender som blivit lite småknölig att få tag på. Har tidigare bara sett den på bild och jag måste säga att den verkligen lever upp till mina förväntningar. Skicket på denna var riktigt bra och den i princip enda skråman är en repa på bezeln mellan fem och sex.

DSC09247 - Version 2.jpg
DSC09248.jpg

Urtavlan är i en trevlig grå färg, vilket syns när den får komma ut i solen.
DSC09267.jpg

När den sedan får komma in i mörkret lyser den som en mindre fackla.
DSC09283.jpg

Och efter att ha kortat länken är det väl läge att slänga upp ett par bilder med den på armen också. Länken är riktigt stabil och skön och hela paketet sitter som en smäck på handleden. Känns precis så bra som jag tänkt mig och jag är riktigt nöjd med köpet!
DSC09317.jpg
DSC09318.jpg


Nästa sak att packas upp var länk (1125) och ändlänkar (617) till min FOIS. När jag köpte den hade jag en tanke att jag skulle fixa en länk till den. Jag har dock trivts väldigt bra med den på originalläder, nato och perlon och inte känt något egentligt behov av en länk. För några veckor sedan fick jag ändå för mig att det skulle vara trevligt med en länk till. Det var lite pilligt att få det hela på plats, men väl på plats måste jag säga att det överträffade mina förväntningar. Klockan fick ett helt nytt liv och en annan karaktär och så här i efterhand kan jag inte förstå varför jag väntat med att komplettera med länken. Grymt nöjd :)
DSC09319.jpg
DSC09321.jpg
DSC09330.jpg
DSC09329.jpg
 
Min först post för mig på Klocksnack och början på ett förhoppningsvis långt intresse för klockor.
Hämtade ut min första klocka idag från posten och valet föll på en Seiko SARZ005 från en japansk säljare på Ebay. Otroligt nöjd med klockan!
Tjuvöppnade paketet innan bild och plasten kvar på klockan hehe. Nu ska jag korta länken!
IMG_2802.JPG

IMG_2803.JPG

IMG_2804.JPG

IMG_2806.JPG

IMG_2811.JPG
IMG_2810.JPG
IMG_2808.JPG
IMG_2807.JPG
 

Greven

Audemars
Vad kan vara trevligare än att komma hem efter några dagar på resande fot än att mötas av ett helt gäng med klockrelaterade paket? Med andra ord ett utmärkt tillfälle att skriva sitt första inlägg i paketöppningstråden för de roligaste sakerna som låg och väntade på mig.
DSC09232 - Version 2.jpg


Vi börjar med paketet med den gröna tulldeklarationen på. En liten uppfattning om vad det är i paketet får man i alla fall av beskrivningen...

DSC09233 - Version 2.jpg


Begagnad klocka alltså och man kan väl inte påstå att lådan den kom i var särskilt upphetsande. Jag visste å andra sidan att den skulle komma utan några tillbehör så att den ens låg i en klocklåda var över förväntan.
DSC09235.jpg


Väl inplastad i sin låda, men man kan ändå börja ana vad det är som döljer sig där under. Varför den är nedpackad upp och ner vet jag dock inte.
DSC09237.jpg


Bort med plasten och nu kikar den fram (ja, jag har vänt på den).
DSC09240.jpg

Det vi tittar på är alltså en Seiko SBCM023 - en midzize dykare (39 mm) med HAQ verk och evighetskalender som blivit lite småknölig att få tag på. Har tidigare bara sett den på bild och jag måste säga att den verkligen lever upp till mina förväntningar. Skicket på denna var riktigt bra och den i princip enda skråman är en repa på bezeln mellan fem och sex.

DSC09247 - Version 2.jpg
DSC09248.jpg

Urtavlan är i en trevlig grå färg, vilket syns när den får komma ut i solen.
DSC09267.jpg

När den sedan får komma in i mörkret lyser den som en mindre fackla.
DSC09283.jpg

Och efter att ha kortat länken är det väl läge att slänga upp ett par bilder med den på armen också. Länken är riktigt stabil och skön och hela paketet sitter som en smäck på handleden. Känns precis så bra som jag tänkt mig och jag är riktigt nöjd med köpet!
DSC09317.jpg
DSC09318.jpg


Nästa sak att packas upp var länk (1125) och ändlänkar (617) till min FOIS. När jag köpte den hade jag en tanke att jag skulle fixa en länk till den. Jag har dock trivts väldigt bra med den på originalläder, nato och perlon och inte känt något egentligt behov av en länk. För några veckor sedan fick jag ändå för mig att det skulle vara trevligt med en länk till. Det var lite pilligt att få det hela på plats, men väl på plats måste jag säga att det överträffade mina förväntningar. Klockan fick ett helt nytt liv och en annan karaktär och så här i efterhand kan jag inte förstå varför jag väntat med att komplettera med länken. Grymt nöjd :)
DSC09319.jpg
DSC09321.jpg
DSC09330.jpg
DSC09329.jpg
Grattis! Trevliga paket att mötas av.
Har sneglat på SBCM023 ett tag men aldrig kommit till skott ännu. Riktigt najs att du hittat en och slagit till!
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Grattis! Trevliga paket att mötas av.
Har sneglat på SBCM023 ett tag men aldrig kommit till skott ännu. Riktigt najs att du hittat en och slagit till!
Tack! Ja, den hemkomsten kan man inte klaga på.
Har också varit intresserad av den ett tag och nu blev det läge på en så då var det bara att slå till. Har varit sugen på pepsivarianten också (025) men den är inte så lätt att hitta.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick ett samtal tidigare idag från Nymans i Västerås att jag hade en klocka att hämta så sista dagen innan semestern kändes om möjligt ännu längre än vad den redan gjorde (egentligen var den kortare än normalt då jag inte ens körde full dag)

Inte mycket för att fota men bjuder på ett par mobilbilder i alla fall.

En påse
image_zps3v3uafh7.jpeg


Innehållandes
image_zpsfjhrlflz.jpeg

(Den fick åka hem på armen så bilden är lite arrangerad)

Å så minns ingen en fegis så ett avplastat wristshot
image_zpsuqgfyggc.jpeg

...nu på armen. Känns riktigt fin så här långt.
image.jpeg
Så ska det se ut!

image.jpg
 

MånsT

Rolex
Vad kan vara trevligare än att komma hem efter några dagar på resande fot än att mötas av ett helt gäng med klockrelaterade paket? Med andra ord ett utmärkt tillfälle att skriva sitt första inlägg i paketöppningstråden för de roligaste sakerna som låg och väntade på mig.
DSC09232 - Version 2.jpg


Vi börjar med paketet med den gröna tulldeklarationen på. En liten uppfattning om vad det är i paketet får man i alla fall av beskrivningen...

DSC09233 - Version 2.jpg


Begagnad klocka alltså och man kan väl inte påstå att lådan den kom i var särskilt upphetsande. Jag visste å andra sidan att den skulle komma utan några tillbehör så att den ens låg i en klocklåda var över förväntan.
DSC09235.jpg


Väl inplastad i sin låda, men man kan ändå börja ana vad det är som döljer sig där under. Varför den är nedpackad upp och ner vet jag dock inte.
DSC09237.jpg


Bort med plasten och nu kikar den fram (ja, jag har vänt på den).
DSC09240.jpg

Det vi tittar på är alltså en Seiko SBCM023 - en midzize dykare (39 mm) med HAQ verk och evighetskalender som blivit lite småknölig att få tag på. Har tidigare bara sett den på bild och jag måste säga att den verkligen lever upp till mina förväntningar. Skicket på denna var riktigt bra och den i princip enda skråman är en repa på bezeln mellan fem och sex.

DSC09247 - Version 2.jpg
DSC09248.jpg

Urtavlan är i en trevlig grå färg, vilket syns när den får komma ut i solen.
DSC09267.jpg

När den sedan får komma in i mörkret lyser den som en mindre fackla.
DSC09283.jpg

Och efter att ha kortat länken är det väl läge att slänga upp ett par bilder med den på armen också. Länken är riktigt stabil och skön och hela paketet sitter som en smäck på handleden. Känns precis så bra som jag tänkt mig och jag är riktigt nöjd med köpet!
DSC09317.jpg
DSC09318.jpg


Nästa sak att packas upp var länk (1125) och ändlänkar (617) till min FOIS. När jag köpte den hade jag en tanke att jag skulle fixa en länk till den. Jag har dock trivts väldigt bra med den på originalläder, nato och perlon och inte känt något egentligt behov av en länk. För några veckor sedan fick jag ändå för mig att det skulle vara trevligt med en länk till. Det var lite pilligt att få det hela på plats, men väl på plats måste jag säga att det överträffade mina förväntningar. Klockan fick ett helt nytt liv och en annan karaktär och så här i efterhand kan jag inte förstå varför jag väntat med att komplettera med länken. Grymt nöjd :)
DSC09319.jpg
DSC09321.jpg
DSC09330.jpg
DSC09329.jpg
FOIS passade bra med länk, grattis till bägge klockorna!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Vad kan vara trevligare än att komma hem efter några dagar på resande fot än att mötas av ett helt gäng med klockrelaterade paket? Med andra ord ett utmärkt tillfälle att skriva sitt första inlägg i paketöppningstråden för de roligaste sakerna som låg och väntade på mig.
DSC09232 - Version 2.jpg


Vi börjar med paketet med den gröna tulldeklarationen på. En liten uppfattning om vad det är i paketet får man i alla fall av beskrivningen...

DSC09233 - Version 2.jpg


Begagnad klocka alltså och man kan väl inte påstå att lådan den kom i var särskilt upphetsande. Jag visste å andra sidan att den skulle komma utan några tillbehör så att den ens låg i en klocklåda var över förväntan.
DSC09235.jpg


Väl inplastad i sin låda, men man kan ändå börja ana vad det är som döljer sig där under. Varför den är nedpackad upp och ner vet jag dock inte.
DSC09237.jpg


Bort med plasten och nu kikar den fram (ja, jag har vänt på den).
DSC09240.jpg

Det vi tittar på är alltså en Seiko SBCM023 - en midzize dykare (39 mm) med HAQ verk och evighetskalender som blivit lite småknölig att få tag på. Har tidigare bara sett den på bild och jag måste säga att den verkligen lever upp till mina förväntningar. Skicket på denna var riktigt bra och den i princip enda skråman är en repa på bezeln mellan fem och sex.

DSC09247 - Version 2.jpg
DSC09248.jpg

Urtavlan är i en trevlig grå färg, vilket syns när den får komma ut i solen.
DSC09267.jpg

När den sedan får komma in i mörkret lyser den som en mindre fackla.
DSC09283.jpg

Och efter att ha kortat länken är det väl läge att slänga upp ett par bilder med den på armen också. Länken är riktigt stabil och skön och hela paketet sitter som en smäck på handleden. Känns precis så bra som jag tänkt mig och jag är riktigt nöjd med köpet!
DSC09317.jpg
DSC09318.jpg


Nästa sak att packas upp var länk (1125) och ändlänkar (617) till min FOIS. När jag köpte den hade jag en tanke att jag skulle fixa en länk till den. Jag har dock trivts väldigt bra med den på originalläder, nato och perlon och inte känt något egentligt behov av en länk. För några veckor sedan fick jag ändå för mig att det skulle vara trevligt med en länk till. Det var lite pilligt att få det hela på plats, men väl på plats måste jag säga att det överträffade mina förväntningar. Klockan fick ett helt nytt liv och en annan karaktär och så här i efterhand kan jag inte förstå varför jag väntat med att komplettera med länken. Grymt nöjd :)
DSC09319.jpg
DSC09321.jpg
DSC09330.jpg
DSC09329.jpg
... men det var väl ändå fem paket?
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
... men det var väl ändå fem paket?
Visst var det det. Tyckte inte att diverse prylar från Cousins och en ny boetthållare kändes så skojiga att de förtjänade utrymme, men innehåll från fyra av paketen har faktiskt visats (1. SBCM023, 2. Länk, 3. Ändlänkar, 4. Springbars till länken som fanns bland grejerna från Cousins (syns dock inte på bild)) ;)
 

m_s

Patek
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Funderat mycket och länge på vilken nästa klocka skulle bli
Ville helst ha en Panerai 47mm. Men det var för stort. Var nära att slå till på en R.... När försäljaren på Krons plockade fram denna. Då var saken biff.:woot:
Grattis och Välkommen till Panerisiti klubben på KS ;-)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
I'm all hopped up..........
IMG_1415.JPG

Varit it DHL-boxen och hämtat feta kusinen.
IMG_1418.JPG

Gud bevare oss från feta 8 kilos länkar. Let the turtle free.
IMG_1424.JPG

Har just sol&badat med SKXn och känt hur oslagbar den är i sitt rätta element så det ska bli kul och se om feta kusinen väcker samma känslor?
 
Topp