• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Majoren

Omega
Lite bilder som utlovat @JLW! ;):)

Största kartong jag mottagit hittills, storleksordning av en mikrovågsugn ungefär:
upload_2016-8-8_14-53-44.png


Välpackat måste man säga!

upload_2016-8-8_14-54-47.png


Ytterligare en till kartong :)

upload_2016-8-8_14-55-22.png


...och en tredje box:
upload_2016-8-8_14-56-31.png


...med vad som hävdas vara fullset (osäker om detta stämmer):

upload_2016-8-8_14-58-53.png


Ska in till Rob i veckan för tavelbyte och lite länkjustering!
upload_2016-8-8_15-0-35.png


Rolex Day-Date
REF: 18238
År: 1990
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Blir en lite kortare paketöppning idag :)

Som säkert några av er sett så la jag ut en fråga gällande en klocka för några dagar sen.
I dag stod det en trevlig herre med ett paket till mig vid dörren.

Jag har ALDRIG gillat denna modell förens jag fick se den irl. En klocka som verkligen inte går att bara titta på bilder, den måste upplevas irl. Tavlan är helt fantastisk med sitt rutmönster och sina oranga inslag. Sitter bra på handleden och passar bra till min samling som just nu består av en Deepsea Blue, Yachtmaster 116621 samt en gammal Omega från morfar. Som ni säkert förstår saknades det alltså något mer sporty. Ni som kan något värt att veta om denna skriv gärna.. :)
Här kommer bilder



image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Senast ändrad:

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Lite bilder som utlovat @JLW! ;):)

Största kartong jag mottagit hittills, storleksordning av en mikrovågsugn ungefär:
upload_2016-8-8_14-53-44.png


Välpackat måste man säga!

upload_2016-8-8_14-54-47.png


Ytterligare en till kartong :)

upload_2016-8-8_14-55-22.png


...och en tredje box:
upload_2016-8-8_14-56-31.png


...med vad som hävdas vara fullset (osäker om detta stämmer):

upload_2016-8-8_14-58-53.png


Ska in till Rob i veckan för tavelbyte och lite länkjustering!
upload_2016-8-8_15-0-35.png


Rolex Day-Date
REF: 18238
År: 1990
Sedärja! Stort grattis, ser bra trevlig ut. Vad blir det för tavla? Se till att de centrerar daghjulet också =)

PS. Vilken monster kartong, känns mycket seriöst packat. Som det skall va!
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Lite bilder som utlovat @JLW! ;):)

Största kartong jag mottagit hittills, storleksordning av en mikrovågsugn ungefär:
upload_2016-8-8_14-53-44.png


Välpackat måste man säga!

upload_2016-8-8_14-54-47.png


Ytterligare en till kartong :)

upload_2016-8-8_14-55-22.png


...och en tredje box:
upload_2016-8-8_14-56-31.png


...med vad som hävdas vara fullset (osäker om detta stämmer):

upload_2016-8-8_14-58-53.png


Ska in till Rob i veckan för tavelbyte och lite länkjustering!
upload_2016-8-8_15-0-35.png


Rolex Day-Date
REF: 18238
År: 1990

Blir en lite kortare paketöppning idag :)

Som säkert några av er sett så la jag ut en fråga gällande en klocka för några dagar sen.
I dag stod det en trevlig herre med ett paket till mig vid dörren.

Jag har ALDRIG gillat denna modell förens jag fick se den irl. En klocka som verkligen inte går att bara titta på bilder, den måste upplevas irl. Tavlan är helt fantastisk med sitt rutmönster och sina oranga inslag. Sitter bra på handleden och passar bra till min samling som just nu består av en Deepsea Blue, Yachtmaster 116621 samt en gammal Omega från morfar. Som ni säkert förstår saknades det alltså något mer sporty. Ni som kan något värt att veta om denna skriv gärna.. :)
Här kommer bilder



image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
Stort Grattis jäkligt fina klockor!!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Lite bilder som utlovat @JLW! ;):)

Största kartong jag mottagit hittills, storleksordning av en mikrovågsugn ungefär:
upload_2016-8-8_14-53-44.png


Välpackat måste man säga!

upload_2016-8-8_14-54-47.png


Ytterligare en till kartong :)

upload_2016-8-8_14-55-22.png


...och en tredje box:
upload_2016-8-8_14-56-31.png


...med vad som hävdas vara fullset (osäker om detta stämmer):

upload_2016-8-8_14-58-53.png


Ska in till Rob i veckan för tavelbyte och lite länkjustering!
upload_2016-8-8_15-0-35.png


Rolex Day-Date
REF: 18238
År: 1990

Blir en lite kortare paketöppning idag :)

Som säkert några av er sett så la jag ut en fråga gällande en klocka för några dagar sen.
I dag stod det en trevlig herre med ett paket till mig vid dörren.

Jag har ALDRIG gillat denna modell förens jag fick se den irl. En klocka som verkligen inte går att bara titta på bilder, den måste upplevas irl. Tavlan är helt fantastisk med sitt rutmönster och sina oranga inslag. Sitter bra på handleden och passar bra till min samling som just nu består av en Deepsea Blue, Yachtmaster 116621 samt en gammal Omega från morfar. Som ni säkert förstår saknades det alltså något mer sporty. Ni som kan något värt att veta om denna skriv gärna.. :)
Här kommer bilder



image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Vilka trådar...GRATTIS till bägge för kanonfina klockor!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Blir en lite kortare paketöppning idag :)

Som säkert några av er sett så la jag ut en fråga gällande en klocka för några dagar sen.
I dag stod det en trevlig herre med ett paket till mig vid dörren.

Jag har ALDRIG gillat denna modell förens jag fick se den irl. En klocka som verkligen inte går att bara titta på bilder, den måste upplevas irl. Tavlan är helt fantastisk med sitt rutmönster och sina oranga inslag. Sitter bra på handleden och passar bra till min samling som just nu består av en Deepsea Blue, Yachtmaster 116621 samt en gammal Omega från morfar. Som ni säkert förstår saknades det alltså något mer sporty. Ni som kan något värt att veta om denna skriv gärna.. :)
Här kommer bilder



image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Riktigt grym, grattis!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Lite bilder som utlovat @JLW! ;):)

Största kartong jag mottagit hittills, storleksordning av en mikrovågsugn ungefär:
upload_2016-8-8_14-53-44.png


Välpackat måste man säga!

upload_2016-8-8_14-54-47.png


Ytterligare en till kartong :)

upload_2016-8-8_14-55-22.png


...och en tredje box:
upload_2016-8-8_14-56-31.png


...med vad som hävdas vara fullset (osäker om detta stämmer):

upload_2016-8-8_14-58-53.png


Ska in till Rob i veckan för tavelbyte och lite länkjustering!
upload_2016-8-8_15-0-35.png


Rolex Day-Date
REF: 18238
År: 1990

Riktigt trevlig, grattis!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Blir en lite kortare paketöppning idag :)

Som säkert några av er sett så la jag ut en fråga gällande en klocka för några dagar sen.
I dag stod det en trevlig herre med ett paket till mig vid dörren.

Jag har ALDRIG gillat denna modell förens jag fick se den irl. En klocka som verkligen inte går att bara titta på bilder, den måste upplevas irl. Tavlan är helt fantastisk med sitt rutmönster och sina oranga inslag. Sitter bra på handleden och passar bra till min samling som just nu består av en Deepsea Blue, Yachtmaster 116621 samt en gammal Omega från morfar. Som ni säkert förstår saknades det alltså något mer sporty. Ni som kan något värt att veta om denna skriv gärna.. :)
Här kommer bilder



image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Riktigt stort grattis, så bra! Färgerna passar ypperligt, vem gillar inte orange :)
En grej bara, bjud på en till bild där inre vridningen är centrerad. Min ocd-nerv får lite panik :D

Igen stort grattis :)
 

Majoren

Omega
Sedärja! Stort grattis, ser bra trevlig ut. Vad blir det för tavla? Se till att de centrerar daghjulet också =)

PS. Vilken monster kartong, känns mycket seriöst packat. Som det skall va!

Tackar! Grön med svenskt daghjul är beställt så jag hoppas det löser förskjutningen med dagarna också! Inte det mest originella valet av kombo på denna sida :angel: men har aldrig sett den gröna IRL iaf :) Tack till @Affe och @jarrebarre99 för inspiration!

Stort Grattis jäkligt fina klockor!!

Vilka trådar...GRATTIS till bägge för kanonfina klockor!

Riktigt trevlig, grattis!

Tack!!
 

Tärnan

Cartier
Idag anlände så äntligen ett paket ända ifrån Sydney Australien. I januari så gick microbandmärket MotoKoure ut med ett erbjudande att lägga en pre-order på en ball 70-tals racingdinka. I ett svagt ögonblick kunde jag inte stå emot även om jag som oftast brukar vara skeptiskt till att skicka pengar till någon man inte vet vem det är eller om det bara är en dagdrömmare som vill åt ens pengar. Men under hela resans väg från idé och ritningar så har jag fått utmärkt korta uppdateringar och som sagt nu så har jag klockan i handen. Ursprungligen var priset tänkt att landa på 3100 SEK men det justerades ned faktiskt då MotoKoure lyckats bra med att förhandla ned kostnaden för frakt varför jag endast betalat 2650 SEK. Priset nu är högre eftersom de första som anmälde sig fick viss rabatt. Som helhet är jag nöjd med kvaliteten, den väger lite lätt men det är en quartz vilket jag inte är van med. Den finns med automatik också men priset var drygt det dubbla, tror ca 7-8000 SEK vilket jag inte spenderar på ett sådant obskyrt märke. Läs mer här: www.motokoure.com
Paketet var väl inslaget, fint presenterad i box. Ball klocka till lågt pris, kraven är inte så höga så nu får vi se om den håller också.


  • Ref: MK 1
  • Armband: Brunt italienskt racingläder, otroligt skönt!
  • Urverk: Seiko Quartz MK
  • Urtavla: Silver
  • Glas: Safirglas
  • Vattentät till: 50m
  • Datumvisare: ja
  • Kronograf: ja
    20160808_165503_resized.jpg
    20160808_165603_resized.jpg
    20160808_165715_resized.jpg
    20160808_165730_resized.jpg
    20160808_170402_resized.jpg
    20160808_171316_resized.jpg
    20160808_171351_resized.jpg
    2016-08-08 17.22.11.jpg
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Idag anlände så äntligen ett paket ända ifrån Sydney Australien. I januari så gick microbandmärket MotoKoure ut med ett erbjudande att lägga en pre-order på en ball 70-tals racingdinka. I ett svagt ögonblick kunde jag inte stå emot även om jag som oftast brukar vara skeptiskt till att skicka pengar till någon man inte vet vem det är eller om det bara är en dagdrömmare som vill åt ens pengar. Men under hela resans väg från idé och ritningar så har jag fått utmärkt korta uppdateringar och som sagt nu så har jag klockan i handen. Ursprungligen var priset tänkt att landa på 3100 SEK men det justerades ned faktiskt då MotoKoure lyckats bra med att förhandla ned kostnaden för frakt varför jag endast betalat 2650 SEK. Priset nu är högre eftersom de första som anmälde sig fick viss rabatt. Som helhet är jag nöjd med kvaliteten, den väger lite lätt men det är en quartz vilket jag inte är van med. Den finns med automatik också men priset var drygt det dubbla, tror ca 7-8000 SEK vilket jag inte spenderar på ett sådant obskyrt märke. Läs mer här: www.motokoure.com
Paketet var väl inslaget, fint presenterad i box. Ball klocka till lågt pris, kraven är inte så höga så nu får vi se om den håller också.


  • Ref: MK 1
  • Armband: Brunt italienskt racingläder, otroligt skönt!
  • Urverk: Seiko Quartz MK
  • Urtavla: Silver
  • Glas: Safirglas
  • Vattentät till: 50m
  • Datumvisare: ja
  • Kronograf: ja
    20160808_165503_resized.jpg
    20160808_165603_resized.jpg
    20160808_165715_resized.jpg
    20160808_165730_resized.jpg
    20160808_170402_resized.jpg
    20160808_171316_resized.jpg
    20160808_171351_resized.jpg
    2016-08-08 17.22.11.jpg
Kul klocka!Grattis!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Tackar! Grön med svenskt daghjul är beställt så jag hoppas det löser förskjutningen med dagarna också! Inte det mest originella valet av kombo på denna sida :angel: men har aldrig sett den gröna IRL iaf :) Tack till @Affe och @jarrebarre99 för inspiration!







Tack!!

Va trevligt! Affe o Jarre bor inte i samma län, så jag antar att du inte bor i närheten av dem heller.

Då är det okej att ha samma kombo. Det är sedan gammalt. ;)
 

kay75

Omega
Då var det dax förden röda tejpen igen. Det var ett tag sedan sist, men det är alltid lika pirrigt att åka till postkontoret och hämta ut det.
Denna gången blev det en jag missat två gånger innan, men det heter juh "tredje gången gillt" :)

image.jpeg



Plast......MYCKET plast
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Ett litet grönt paket med bruna snöööööören :D
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg




Ett smygtitt
image.jpeg









Och där har vi den: Rolex Datejust Turnograph 116264. D-serie i superskick. Grym med sin mattsvarta/gråa tavla och de röda detaljerna: sekundvisare, datum och Turnograph-text
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
stort grattis ,super snygg är den
 

kay75

Omega
Det var ett tag sedan jag postade på KS. Nya klockor har det blivit dock..ett antal :(
Men nu kör vi lite ögongodis igen.....

Jag har alltid varit svag för guld-dinkor ;)
Efter mycket om och men, efter en hel del flippande, och en bra fylla i Kroatien bestämde jag mig för en guldare igen...
Sagt och gjort, efter lite mailkonversation betalades dinkan och sedan var det bara att vänta...allt detta med lätt salongsberusning. Såpass mycket berusning dock så jag fick logga in på internetbanken dagen efter och kolla att kontonr, IBAN mm stämde...beloppet var fel men det gick att korrigera då det var lördag morgon och banken gör utbetalning dagen efter o_O:happyhappy:.
Pengarna var framme på tisdag, klockan skickades på onsdag och idag kom den alltså med DHL.
Så mina vänner, får jag lov att presentera:
2016-08-04 18.11.56.jpg
2016-08-04 18.12.03.jpg
2016-08-04 18.12.48.jpg
2016-08-04 18.13.37.jpg
2016-08-04 18.21.49.jpg


Japp...PAM 393. :snaphappy::snaphappy::snaphappy:
UNDERBAR och härlig närvaro. Gillar att den är 42mm och den sitter fantastiskt på handen.

Tack för att ni tog er tid att läsa och kika och tack KS för lite plats i ljuset :artist:
grattis, snygg klocka!
 

kay75

Omega
Lite bilder som utlovat @JLW! ;):)

Största kartong jag mottagit hittills, storleksordning av en mikrovågsugn ungefär:
upload_2016-8-8_14-53-44.png


Välpackat måste man säga!

upload_2016-8-8_14-54-47.png


Ytterligare en till kartong :)

upload_2016-8-8_14-55-22.png


...och en tredje box:
upload_2016-8-8_14-56-31.png


...med vad som hävdas vara fullset (osäker om detta stämmer):

upload_2016-8-8_14-58-53.png


Ska in till Rob i veckan för tavelbyte och lite länkjustering!
upload_2016-8-8_15-0-35.png


Rolex Day-Date
REF: 18238
År: 1990
grattis! så elegant klocka och box.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Blir en lite kortare paketöppning idag :)

Som säkert några av er sett så la jag ut en fråga gällande en klocka för några dagar sen.
I dag stod det en trevlig herre med ett paket till mig vid dörren.

Jag har ALDRIG gillat denna modell förens jag fick se den irl. En klocka som verkligen inte går att bara titta på bilder, den måste upplevas irl. Tavlan är helt fantastisk med sitt rutmönster och sina oranga inslag. Sitter bra på handleden och passar bra till min samling som just nu består av en Deepsea Blue, Yachtmaster 116621 samt en gammal Omega från morfar. Som ni säkert förstår saknades det alltså något mer sporty. Ni som kan något värt att veta om denna skriv gärna.. :)
Här kommer bilder



image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
Grattis till den fångsten! Hade gärna klämt på den irl:)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Då var det dax förden röda tejpen igen. Det var ett tag sedan sist, men det är alltid lika pirrigt att åka till postkontoret och hämta ut det.
Denna gången blev det en jag missat två gånger innan, men det heter juh "tredje gången gillt" :)

image.jpeg



Plast......MYCKET plast
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Ett litet grönt paket med bruna snöööööören :D
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg




Ett smygtitt
image.jpeg









Och där har vi den: Rolex Datejust Turnograph 116264. D-serie i superskick. Grym med sin mattsvarta/gråa tavla och de röda detaljerna: sekundvisare, datum och Turnograph-text
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Wow! Ser kalas ut! Är det roulette eller är alla datum röda?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hahah! Ja, det låter som en rimlig regel och flyttar jag till GBG åker den lila in utan tvekan! :D
Deal :D
Jag kände att jag saknade en klocka som har en annan färg på urtavlan än svart. 16570 med vit tavla ströks från listan efter att jag insett att jag föredrar klockor utan datum. Sen slog det mig att det ju faktiskt finns en modell utan datum som även finns med vit tavla. Hemma hos @The lord i onsdags i sällskap av @Stefanweei kände jag mig redo att slå till! Kontakt togs med NT-Watches och affären gjordes upp. Idag när det var dags att hämta ut paketet anslöt sig @Stefanweei för att agera wing man.
Nu åker vi!

Väl paketerat
image.jpeg


Fram med kniven!
image.jpeg


Inget full set den här gången.
image.jpeg


Milgauss!
image.jpeg


WS också så klart!
image.jpeg

Tack för att ni läste!
Passar dig bra John, gratulerar! :pirate:
 
Jag kände att jag saknade en klocka som har en annan färg på urtavlan än svart. 16570 med vit tavla ströks från listan efter att jag insett att jag föredrar klockor utan datum. Sen slog det mig att det ju faktiskt finns en modell utan datum som även finns med vit tavla. Hemma hos @The lord i onsdags i sällskap av @Stefanweei kände jag mig redo att slå till! Kontakt togs med NT-Watches och affären gjordes upp. Idag när det var dags att hämta ut paketet anslöt sig @Stefanweei för att agera wing man.
Nu åker vi!

Väl paketerat
image.jpeg


Fram med kniven!
image.jpeg


Inget full set den här gången.
image.jpeg


Milgauss!
image.jpeg


WS också så klart!
image.jpeg

Tack för att ni läste!
Den är så otroligt läcker! Grattis igen John!
 

KennyPowers

Breitling
Blir en lite kortare paketöppning idag :)

Som säkert några av er sett så la jag ut en fråga gällande en klocka för några dagar sen.
I dag stod det en trevlig herre med ett paket till mig vid dörren.

Jag har ALDRIG gillat denna modell förens jag fick se den irl. En klocka som verkligen inte går att bara titta på bilder, den måste upplevas irl. Tavlan är helt fantastisk med sitt rutmönster och sina oranga inslag. Sitter bra på handleden och passar bra till min samling som just nu består av en Deepsea Blue, Yachtmaster 116621 samt en gammal Omega från morfar. Som ni säkert förstår saknades det alltså något mer sporty. Ni som kan något värt att veta om denna skriv gärna.. :)
Här kommer bilder



image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
En av de absolut läckraste klockorna som Audemars Piguet har skapat. Snyggt köp!
 
Topp