• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag kände att jag saknade en klocka som har en annan färg på urtavlan än svart. 16570 med vit tavla ströks från listan efter att jag insett att jag föredrar klockor utan datum. Sen slog det mig att det ju faktiskt finns en modell utan datum som även finns med vit tavla. Hemma hos @The lord i onsdags i sällskap av @Stefanweei kände jag mig redo att slå till! Kontakt togs med NT-Watches och affären gjordes upp. Idag när det var dags att hämta ut paketet anslöt sig @Stefanweei för att agera wing man.
Nu åker vi!

Väl paketerat
image.jpeg


Fram med kniven!
image.jpeg


Inget full set den här gången.
image.jpeg


Milgauss!
image.jpeg


WS också så klart!
image.jpeg

Tack för att ni läste!
Min favorit för jag blir glad av att titta på den. Vit botten med orange index ger klockan en friskhet. Sekundvisaren tar det allvarliga med klockor till en lekfullhet precis som jag tycker man kan se på livet ibland. Att Rolex med den vita Milgaussen lyckats göra det roligt med klockor är ett tecken på att det finns mycket värme och humor bortom all seriositet i varumärket. Det skulle vara intressant att fått sitta med vid designbordet första gången sekundvisaren kom på tal. Nu är den ett signum för kul konst och funktionalism. Att urverket är av högsta klass får man liksom bara med på köpet. Ett stort Grattis och ett bra val, tycker jag.
 
Senast ändrad:

Peter K

Panerai
2-Faktor
Idag anlände så äntligen ett paket ända ifrån Sydney Australien. I januari så gick microbandmärket MotoKoure ut med ett erbjudande att lägga en pre-order på en ball 70-tals racingdinka. I ett svagt ögonblick kunde jag inte stå emot även om jag som oftast brukar vara skeptiskt till att skicka pengar till någon man inte vet vem det är eller om det bara är en dagdrömmare som vill åt ens pengar. Men under hela resans väg från idé och ritningar så har jag fått utmärkt korta uppdateringar och som sagt nu så har jag klockan i handen. Ursprungligen var priset tänkt att landa på 3100 SEK men det justerades ned faktiskt då MotoKoure lyckats bra med att förhandla ned kostnaden för frakt varför jag endast betalat 2650 SEK. Priset nu är högre eftersom de första som anmälde sig fick viss rabatt. Som helhet är jag nöjd med kvaliteten, den väger lite lätt men det är en quartz vilket jag inte är van med. Den finns med automatik också men priset var drygt det dubbla, tror ca 7-8000 SEK vilket jag inte spenderar på ett sådant obskyrt märke. Läs mer här: www.motokoure.com
Paketet var väl inslaget, fint presenterad i box. Ball klocka till lågt pris, kraven är inte så höga så nu får vi se om den håller också.


  • Ref: MK 1
  • Armband: Brunt italienskt racingläder, otroligt skönt!
  • Urverk: Seiko Quartz MK
  • Urtavla: Silver
  • Glas: Safirglas
  • Vattentät till: 50m
  • Datumvisare: ja
  • Kronograf: ja
    20160808_165503_resized.jpg
    20160808_165603_resized.jpg
    20160808_165715_resized.jpg
    20160808_165730_resized.jpg
    20160808_170402_resized.jpg
    20160808_171316_resized.jpg
    20160808_171351_resized.jpg
    2016-08-08 17.22.11.jpg
Kul att du också gillar den. Det finns vad vi vet alltså två i Svedala. Min erfarenhet av köpet och klockan när den kom, är densamma som din verkar det.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Klickade hem en beater i helgen och idag kom paketet. Behöver nåt som inte är dyrt samt vättentätt och som man inte behöver vara rädd om till skillnad från mina vintageklockor. Jag är positivt överraskad av kvalitetskänslan på både klockan och länken med tanke på prislappen!
Orient Mako med blå tavla:
image.jpeg
image.jpeg
 

Tärnan

Cartier
Kul att du också gillar den. Det finns vad vi vet alltså två i Svedala. Min erfarenhet av köpet och klockan när den kom, är densamma som din verkar det.
Tror det var du som fick upp ögonen för mig för denna klocka/märke. KUL. Dessvärre såg jag en liten imperfektion efter att jag skrev inlägget. Boetten består ju av en borstad resp. polerad del. Den borstade delen vid ca kl 4 var ej rakt skuren. Jag mailade en bild till Justin på Motokoure och han agerade blixtsnabbt. Han beklagar och byter ut klockan omgående. Lite omständigt men det är ok. Fel kan uppstå, sedan beror kundupplevelsen på hur man blir bemött och det är mer än 100% bra så jag är nöjd ändå. Ny klocka på väg m.a.o..
Kolla din hur väl boettens mittlinje ser ut!?
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Tror det var du som fick upp ögonen för mig för denna klocka/märke. KUL. Dessvärre såg jag en liten imperfektion efter att jag skrev inlägget. Boetten består ju av en borstad resp. polerad del. Den borstade delen vid ca kl 4 var ej rakt skuren. Jag mailade en bild till Justin på Motokoure och han agerade blixtsnabbt. Han beklagar och byter ut klockan omgående. Lite omständigt men det är ok. Fel kan uppstå, sedan beror kundupplevelsen på hur man blir bemött och det är mer än 100% bra så jag är nöjd ändå. Ny klocka på väg m.a.o..
Kolla din hur väl boettens mittlinje ser ut!?
Ja ta mej fn. Den är lite ojämn. Fast på min vid 7 över 1. Inte så mycket dock. Jag ska ändå skicka ett mail till honom.
Tack för att du påtalade det.
 

Tärnan

Cartier
Ja ta mej fn. Den är lite ojämn. Fast på min vid 7 över 1. Inte så mycket dock. Jag ska ändå skicka ett mail till honom.
Tack för att du påtalade det.
oh tråkigt! jag funderade om det kan bero på monteringen av de båda boettdelarna men jag tror mer på att det är felskuret/slipat. vad tror du? Det är ju inte mycket som skiljer men nu när jag fick upp ögonen på det så stör det ju bigtime. Huvudsaken är att man får bra återkoppling från dem och jag fick omgående positivt besked tillbaka.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Klickade hem en beater i helgen och idag kom paketet. Behöver nåt som inte är dyrt samt vättentätt och som man inte behöver vara rädd om till skillnad från mina vintageklockor. Jag är positivt överraskad av kvalitetskänslan på både klockan och länken med tanke på prislappen!
Orient Mako med blå tavla:
image.jpeg
image.jpeg

Snyggt! Riktigt trevlig klocka för pengen, saknar min Mako ibland. Hojta ifall du skulle komma i sälj-tankar :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Min favorit för jag blir glad av att titta på den. Vit botten med orange index ger klockan en friskhet. Sekundvisaren tar det allvarliga med klockor till en lekfullhet precis som jag tycker man kan se på livet ibland. Att Rolex med den vita Milgaussen lyckats göra det roligt med klockor är ett tecken på att det finns mycket värme och humor bortom all seriositet i varumärket. Det skulle vara intressant att fått sitta med vid designbordet första gången sekundvisaren kom på tal. Nu är den ett signum för kul konst och funktionalism. Att urverket är av högsta klass får man liksom bara med på köpet. Ett stort Grattis och ett bra val, tycker jag.
Tack så mycket för de värmande lovorden! Det var just lekfullheten i kontrast till den prestigetyngda traditionen som lockade.:)
Ett smolk i funktionalitetsbägaren är tyvärr att min närsynthet gör den lite svåravläst i dagsljus...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack så mycket för de värmande lovorden! Det var just lekfullheten i kontrast till den prestigetyngda traditionen som lockade.:)
Ett smolk i funktionalitetsbägaren är tyvärr att min närsynthet gör den lite svåravläst i dagsljus...
Jag har kommenterat det fenomenet i en annan tråd. Det är förvånansvärt många klockor som är svaga på den punkten där de ska vara som starkast, att visa tiden tydligt. Jag löser det med läsglasögon, annars får jag titta på mobilen. Panerai är oerhört starka på tydligheten pga storlek, kontrast och breda blanka visare mot matt och mörk botten. Det här är ett linkande problem som med solglasögon. En del ser man bra ut i och andra ser man bra ut med.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag har kommenterat det fenomenet i en annan tråd. Det är förvånansvärt många klockor som är svaga på den punkten där de ska vara som starkast, att visa tiden tydligt. Jag löser det med läsglasögon, annars får jag titta på mobilen. Panerai är oerhört starka på tydligheten pga storlek, kontrast och breda blanka visare mot matt och mörk botten. Det här är ett linkande problem som med solglasögon. En del ser man bra ut i och andra ser man bra ut med.
Jag har i stort sett enbart haft klockor med svart tavla och hade ingen större tanke på att det kunde bli sån stor skillnad till det sämre med ljus tavla. Är faktiskt i valet och kvalet om form ska gå före funktion i det här fallet eller ej...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En del klockor med vit tavla skapar kontrasten med mörkare visare. Se här på IWC Portuguese med blå visare. Till datejust finns det visare utan lumen och de blir tydligare. Fråga hos en urmakare vilka visare som finns som alternativ till Milgauss. Jag hade svårt att se tiden även på en datejust med svart och blå tavla när det blev lite mörkt, i alla fall utan läsglasögon.
rolex-datejust-steel-white-roman-dial-116200-rehaut-jubilee-watch-chest-g1.jpg
IWC_Portuguese_Chrono_fb.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
En del klockor med vit tavla skapar kontrasten med mörkare visare. Se här på IWC Portuguese med blå visare. Till datejust finns det visare utan lumen och de blir tydligare. Fråga hos en urmakare vilka visare som finns som alternativ till Milgauss. Jag hade svårt att se tiden även på en datejust med svart och blå tavla när det blev lite mörkt, i alla fall utan läsglasögon.
rolex-datejust-steel-white-roman-dial-116200-rehaut-jubilee-watch-chest-g1.jpg
IWC_Portuguese_Chrono_fb.jpg
Bra tips där. Och en mycket god anledning att slinka in på Bergströms för ett litet snack:)
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Har letat efter klocka i några månader nu. I kravbilden: Schweiziskt urverk, seriöst märke, inga microbrands.
Således klickar jag hem den här, dagen efter att jag lärt mig om dess existens:
20160805_145010-01.jpeg

20160805_150620.jpg

20160805_162517.jpg

Tillhörande länk och lite freebies kom i separat försändelse.
20160809_170808.jpg

Inte pillat dit länken än.
20160810_125511-01.jpeg

Alltså ett Seiko-drivet mikrobrand. Abstrakta "krav" gäller inte när man ser något som är som plockat direkt ur ens drömmar.
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Har letat efter klocka i några månader nu. I kravbilden: Schweiziskt urverk, seriöst märke, inga microbrands.
Således klickar jag hem den här, dagen efter att jag lärt mig om dess existens:
20160805_145010-01.jpeg

20160805_150620.jpg

20160805_162517.jpg

Tillhörande länk och lite freebies kom i separat försändelse.
20160809_170808.jpg

Inte pillat dit länken än.
20160810_125511-01.jpeg

Alltså ett Seiko-drivet mikrobrand. Abstrakta "krav" gäller inte när man ser något som är som plockat direkt ur ens drömmar.
Stort grattis till klockan, spännande val!!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Har letat efter klocka i några månader nu. I kravbilden: Schweiziskt urverk, seriöst märke, inga microbrands.
Således klickar jag hem den här, dagen efter att jag lärt mig om dess existens:
20160805_145010-01.jpeg

20160805_150620.jpg

20160805_162517.jpg

Tillhörande länk och lite freebies kom i separat försändelse.
20160809_170808.jpg

Inte pillat dit länken än.
20160810_125511-01.jpeg

Alltså ett Seiko-drivet mikrobrand. Abstrakta "krav" gäller inte när man ser något som är som plockat direkt ur ens drömmar.
Mustig! Googlade den med en gång. Utsåld! Grattis! Hoppas på en lumebild också:)
 

Hififredde

Breitling
Hade för bråttom för att fota vid öppnandet, hoppas det är lugnt. Jag fick iaf hem denna skönhet, bytt från ett gammalt slitet strap till nåt svart som jag hade liggandes (vet inte vad jag ska köra för nåt men förmodligen brunt läder, inte det som sitter på iaf) samt putsat/städat den lite. Min tredje tag i samlingen, mer än nöjd med denna. Morsan ska snart till Spanien så kanske ska få sig en genomgång där nere hos en liten farbror jag haft att göra med tidigare.
DSC_1313.JPG
DSC_1315.JPG
 
Har letat efter klocka i några månader nu. I kravbilden: Schweiziskt urverk, seriöst märke, inga microbrands.
Således klickar jag hem den här, dagen efter att jag lärt mig om dess existens:
20160805_145010-01.jpeg

20160805_150620.jpg

20160805_162517.jpg

Tillhörande länk och lite freebies kom i separat försändelse.
20160809_170808.jpg

Inte pillat dit länken än.
20160810_125511-01.jpeg

Alltså ett Seiko-drivet mikrobrand. Abstrakta "krav" gäller inte när man ser något som är som plockat direkt ur ens drömmar.
Jäkla fina dom, speciellt på länk! Vart klickade du hem den? :)
 
Topp