• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jeppsonns

Cartier
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Fick precis hem en Vostok amphibia 710 av en kille på KS. Slänger på ett gummiband sen bara:)
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Överkomligt! Hur upplever du klockan? Kvallekänsla jämfört med andra tillverkare?
Kanske ämne för en ny tråd? Annars kort: Mkt gedigen känsla, sparsamt detaljerad, fantastisk geometri och proportioner, fin finish. Ablogtowatch säger ung samma sak med fler ord. Sjukt nöjd. Är själv klocknovis, men låter experten @larmar klämma på den på måndag, så kan han komma med ett utlåtande! Ska finnas en till ägare här i paketöppningstråden också.
 
Kanske ämne för en ny tråd? Annars kort: Mkt gedigen känsla, sparsamt detaljerad, fantastisk geometri och proportioner, fin finish. Ablogtowatch säger ung samma sak med fler ord. Sjukt nöjd. Är själv klocknovis, men låter experten @larmar klämma på den på måndag, så kan han komma med ett utlåtande! Ska finnas en till ägare här i paketöppningstråden också.
Good stuff! Överväger helt klart. Riktigt bra proportioner som du säger och snygg jäkla tavla! Tackar för svar :)
Edit: Egen tråd kanske inte är en så dum idé.....
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Kanske ämne för en ny tråd? Annars kort: Mkt gedigen känsla, sparsamt detaljerad, fantastisk geometri och proportioner, fin finish. Ablogtowatch säger ung samma sak med fler ord. Sjukt nöjd. Är själv klocknovis, men låter experten @larmar klämma på den på måndag, så kan han komma med ett utlåtande! Ska finnas en till ägare här i paketöppningstråden också.
Det är redan Augusti månads höjdpunkt @TTTomas, ska bara överleva Cykelvasan först!
 

Silvferlejon

Cartier
image.jpeg
Ett litet paket kom idag å jag slet upp det i bilen så detta var en snabböppning, å en gammal dröm satt på handen ! Alltid velat ha en Cola då jag tycker den är den snyggaste gmt'n sen kan man göra pepsi också i några snabba slag! Å ett sånt insert ligger på posten hit på måndag! Så då blir det ny öppning igen
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
image.jpeg
Ett litet paket kom idag å jag slet upp det i bilen så detta var en snabböppning, å en gammal dröm satt på handen ! Alltid velat ha en Cola då jag tycker den är den snyggaste gmt'n sen kan man göra pepsi också i några snabba slag! Å ett sånt insert ligger på posten hit på måndag! Så då blir det ny öppning igen
Snyggt! Min favvo med. Om jag hade haft nån... Grattis!
 

Tärnan

Cartier
Ja ta mej fn. Den är lite ojämn. Fast på min vid 7 över 1. Inte så mycket dock. Jag ska ändå skicka ett mail till honom.
Tack för att du påtalade det.
@Peter K har du hört något ifrån Justin Koure? Han svarade snabbt i måndags att han ska skicka en ny o ordna med DHL etc, har inte hört ett skvatt sedan dess o mailade tidigare idag men ännu inget svar.
 

almeyero

Panerai
Har letat efter klocka i några månader nu. I kravbilden: Schweiziskt urverk, seriöst märke, inga microbrands.
Således klickar jag hem den här, dagen efter att jag lärt mig om dess existens:
20160805_145010-01.jpeg

20160805_150620.jpg

20160805_162517.jpg

Tillhörande länk och lite freebies kom i separat försändelse.
20160809_170808.jpg

Inte pillat dit länken än.
20160810_125511-01.jpeg

Alltså ett Seiko-drivet mikrobrand. Abstrakta "krav" gäller inte när man ser något som är som plockat direkt ur ens drömmar.

Vill gärna se den med länk!
 

Jama1

Breitling
LLDs paketöppning är oslagbart många KG för pengarna, dessvärre har jag redan öppnat mitt och inga bilder finns men länkar till ett videoklipp:
 

RickardW

Cartier
2-Faktor
Jag är byxmyndig så vart klickar jag mig fram till inlägget?
Råkade trycka på svara för tidigt :banghead: håller på och ändrar inlägget nu. Återkommer med det färdiga inlägget snart :D

Edit: hann inte redigera förr inlägget. haha inte mycket man gör rätt nu..

Men men här kommer de!

Varning för långt inlägg! (Två paketöpnningar)

Det började med att jag såg klockan på Köp&Sälj delen. Den såg riktigt nice ut och sen lös den ju jäkligt coolt också ;)
En Timex waterbury red wood! 40mm varianten. Den finns öven i 38mm för den som är intresserad av den :)
20160812_075358.jpg

Vanlig box inga konstigheter!

20160812_075724.jpg

Ser nu på bilderna att lyckades kladda på den innan jag tog bilderna :(
Men men.. Blev positivt överraskad när jag öppnade locket. Fin liten kudde och en helt okej box. Kan inte begära så mycket mer för runt 1000kr!

Pixlr.jpg

Wristshot!

20160812_080035.jpg

Wooow vilken LUME :woot: Nää det är deras belysning som kallas Indiglo! Man trycker in kronan och får en cool belysning bakom urtavlan ;)

20160812_080100.jpg

Man får även ett riktigt skönt läderband som ska vara gjort med samarbete av Redwood!

Nåja här kommer paketöppning nr2 som inte alls var ett planerat köp egentligen!
En Tag Heuer!

20160812_225123.jpg

Senare på kvällen efter jag hade beställt Timex klockan så slösurfade jag in på blocket och såg denna klocka till ett pris som jag inte kunde motstå :D

20160812_225158.jpg

En wap1110, 39mm, quartz. Lite trist att det är pokerstars versionen men det var nog därför den var såpass billig :)
Min första Tag heuer!

20160812_225334.jpg

Klockan satt som en smäck redan när jag testade den första gången! Riktigt skön länk måste jag säga :)
39mm känns dock som smärtgränsen för mig när det inte gäller dressur. Den känns något liten just nu men man vänjer sig nog!

Blev en riktigt härlig fredag för mig!! (Även fast det är lör.. Söndag hann det till och med bli innan jag postade här)
Tack för mig!
 
Senast ändrad:

Wwatches

Breitling
Råkade trycka på svara för tidigt :banghead: håller på och ändrar inlägget nu. Återkommer med det färdiga inlägget snart :D

Edit: hann inte redigera förr inlägget. haha inte mycket man gör rätt nu..

Men men här kommer de!

Varning för långt inlägg! (Två paketöpnningar)

Det började med att jag såg klockan på Köp&Sälj delen. Den såg riktigt nice ut och sen lös den ju jäkligt coolt också ;)
En Timex waterbury red wood! 40mm varianten. Den finns öven i 38mm för den som är intresserad av den :)
20160812_075358.jpg

Vanlig box inga konstigheter!

20160812_075724.jpg

Ser nu på bilderna att lyckades kladda på den innan jag tog bilderna :(
Men men.. Blev positivt överraskad när jag öppnade locket. Fin liten kudde och en helt okej box. Kan inte begära så mycket mer för runt 1000kr!

Pixlr.jpg

Wristshot!

20160812_080035.jpg

Wooow vilken LUME :woot: Nää det är deras belysning som kallas Indiglo! Man trycker in kronan och får en cool belysning bakom urtavlan ;)

20160812_080100.jpg

Man får även ett riktigt skönt läderband som ska vara gjort med samarbete av Redwood!

Nåja här kommer paketöppning nr2 som inte alls var ett planerat köp egentligen!
En Tag Heuer!

20160812_225123.jpg

Senare på kvällen efter jag hade beställt Timex klockan så slösurfade jag in på blocket och såg denna klocka till ett pris som jag inte kunde motstå :D

20160812_225158.jpg

En wap1110, 39mm, quartz. Lite trist att det är pokerstars versionen men det var nog därför den var såpass billig :)
Min första Tag heuer!

20160812_225334.jpg

Klockan satt som en smäck redan när jag testade den första gången! Riktigt skön länk måste jag säga :)
39mm känns dock som smärtgränsen för mig när det inte gäller dressur. Den känns något liten just nu men man vänjer sig nog!

Blev en riktigt härlig fredag för mig!! (Även fast det är lör.. Söndag hann det till och med bli innan jag postade här)
Tack för mig!
Schysst lume på timex:en! Grattis:)
 
Topp