Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara att gratulera till en klassiker!..och så fick man äntligen tummen ur. Idag blev det ett efterlängtat nyköp.
116234 med silvertavla och roulettdatum.
Helnöjd, oroligt fin pjäs! Återkommer efter midnatt med ytterligare bildmaterial, efter att datumet slagit om.
Grattis!Fortsätter medans tummen är ur!
Vart en lunchshopping ute på stan..
Grattis, riktigt snygg!Tyckte jag förtjänade något nytt efter hårt arbete har alltid varit sugen på denna sedan släppet med fick tummen ur nu.
Tudor black bay black. UnderskattaDock klocka, får se hur länge denna sitter säkert..!
Tropic!hellu! Jag kände för något riiktigt mögligt och lyckades buda hem denna stora 60-tals badboy! Den kom igår och jag tog bilderna i köket med mobilen så de gör inte klockan rättvisa alls tycker jag men lär bli bättre bilder inom snar framtid antar jag
Någon som ser vilken det är?
Enicar GMT Sherpa Guide 600!
Har massa snygga band men inget 22mm som krävdes.. idéer på bra matchning?
Ha en fin dag!
Fortsätter medans tummen är ur!
Snyggt!
Grym! Var handlade du den ifrån?Efter många timmars ojande fram och tillbaka - ska jag köpa en beggad Sinn, ska jag behålla nuvarande beater - så fick jag äntligen satt ner foten. Här kommer resultatet, tillika min första paketöppning:
MWC G10 100m GTLS 12/24 Titanium
Specen, för de som inte vet är:
Paketet damp ner i lådan bara någon dag efter beställning. Royal Mail, minsann.
- Case Diameter: 40mm Excluding the crown
- Case Diameter: 42mm Including the crown
- Lug to Lug: 46mm
- Thickness: 13mm
- Weight: 52g
- Dial Colour: Black
- Case Material: Titanium
- Caseback: Screw down
- Crown: Screw Down
- Water Resistance: 10atm (100m/330ft)
- Glass: Hardened Mineral Glass
- Movement: Self Charging Electronic Hybrid
- Strap: NATO issue strap 20mm
Sprätta, sprätta... It's all about the presentation, eller hur? Ful kartong i IKEA goes 1980-stuk.
Men sedan blir det lite bättre.
Men öppna den då för f*n... Yeah, baby. Plast bort!
Gamla beatern i jämförelse:
Och det här med Tritium-tuber vs 20 år gammalt mög.
Och sedan på armen. Supernöjd.
Och eftersom det är ett 20 mm-band och jag inte har ett enda sådant så öppnar sig naturligtvis ett nytt slukhål för pengar.
Tack för mig!
Snyggt! Är det alltså nån kinetic-variant, eller solceller?Efter många timmars ojande fram och tillbaka - ska jag köpa en beggad Sinn, ska jag behålla nuvarande beater - så fick jag äntligen satt ner foten. Här kommer resultatet, tillika min första paketöppning:
MWC G10 100m GTLS 12/24 Titanium
Specen, för de som inte vet är:
Paketet damp ner i lådan bara någon dag efter beställning. Royal Mail, minsann.
- Case Diameter: 40mm Excluding the crown
- Case Diameter: 42mm Including the crown
- Lug to Lug: 46mm
- Thickness: 13mm
- Weight: 52g
- Dial Colour: Black
- Case Material: Titanium
- Caseback: Screw down
- Crown: Screw Down
- Water Resistance: 10atm (100m/330ft)
- Glass: Hardened Mineral Glass
- Movement: Self Charging Electronic Hybrid
- Strap: NATO issue strap 20mm
Sprätta, sprätta... It's all about the presentation, eller hur? Ful kartong i IKEA goes 1980-stuk.
Men sedan blir det lite bättre.
Men öppna den då för f*n... Yeah, baby. Plast bort!
Gamla beatern i jämförelse:
Och det här med Tritium-tuber vs 20 år gammalt mög.
Och sedan på armen. Supernöjd.
Och eftersom det är ett 20 mm-band och jag inte har ett enda sådant så öppnar sig naturligtvis ett nytt slukhål för pengar.
Tack för mig!
Wow, hur gammal?
Jag köpte den direkt från mwcwatches.com. Funkade kanon och spårningen via Royal Mail funkade också jättebra.Grym! Var handlade du den ifrån?
Det är typ kinetic. Rotorn laddar ett batteri som sedan driver kvartsverket. Känns vettigt nu, men även denna typ av batterier kroknar väl - fast då är jag förhoppningsvis så gammal att jag ändå inte ser visarnaSnyggt! Är det alltså nån kinetic-variant, eller solceller?
Har inte kollat i papperna , men gissningsvis 2002Wow, hur gammal?
Väldigt fin! Det som är extra trevligt är att det är visst toppen COSC modifieriad ETA som är guldpläterad! Tror inte min XVI är guldpläterade dessvärre.Har inte kollat i papperna , men gissningsvis 2002
Fortsätter medans tummen är ur!
Då blev det tillslut dags att "packa upp", börjar med bilden från mitt förra inlägg.
Citerar:
Jag införskaffade nyligen ett nytt ur, men då man inte alltid har de geografiska fördelarna för bra affärer så får man istället använda hantlangare. I detta fallet skickades min kära flickvän ut på en shoppingtur då hon ändå reste i jobbet..
Kontentan blev: Paketöppning på facetime och en fantastiskt lång väntan...
Nu sitter man här med den ack så välbekanta lådan.
I bakgrunden skymtas tillhörande påse.
Baaam!
Ett styck ny och inplastad 116610Lv Hulk Den gröna tavlan är verkligen inte av denna världen
Nu vidare till att plasta av och skaffa mig mina första hairlines
Lång väntan men till slut så!
Trevlig, min säger hejEfter 1 vecka på viften ("tack" Postnorden) dimpar paketet ner!
Ett litet brunt paket, i ett lite större blått...
SNORPAPPER?
Nädå!
Ett Atlantic världsmästarur.
...och på nytt vintage mocka:
Tack @David Paul !
Stort grattisDå blev det tillslut dags att "packa upp", börjar med bilden från mitt förra inlägg.
Citerar:
Jag införskaffade nyligen ett nytt ur, men då man inte alltid har de geografiska fördelarna för bra affärer så får man istället använda hantlangare. I detta fallet skickades min kära flickvän ut på en shoppingtur då hon ändå reste i jobbet..
Kontentan blev: Paketöppning på facetime och en fantastiskt lång väntan...
Nu sitter man här med den ack så välbekanta lådan.
I bakgrunden skymtas tillhörande påse.
Baaam!
Ett styck ny och inplastad 116610Lv Hulk Den gröna tavlan är verkligen inte av denna världen
Nu vidare till att plasta av och skaffa mig mina första hairlines