• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Kanadicken

Panerai
Dags för en paketöppning
20170110_142326.jpg

Vad kan det har bli?
20170110_142408.jpg

Nånting helt annorlunda
20170110_142448.jpg

Bara att bestämma vilken ska stanna
20170110_142750.jpg

Tack @Beastie !
 

ChumpTime

Panerai
Mondaine Stop2Go med kvartsmekanism som låter sekundvisaren göra ett fullt varv på 58s, följt av 2s stopp och framflyttning av minutvisaren ett snäpp innan sekundvisaren börjar ett nytt varv. Design och inspiration/licens från schweiziska järnvägsklockan.
 

Bilagor

  • IMG_3437.JPG
    IMG_3437.JPG
    90.1 KB · Visningar: 100

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Lite av en graal för mig dök upp på Posten idag. Riktigt dålig paketöppning men det var dom bilderna som blev tagna.

En röd Tudor BB. Tyvärr var länken för stor och hade inte grejer hemma för att korta så den får sitta på Mesh till jag kortat original länken.
IMG_0777.JPG

IMG_0779.JPG


Mvh
J
 

MattNatt

Cartier
Ok, någon måste inneha jumboplatsen för sämsta paketöppningen så here we go...

För dryga vecka sen beställde jag en Casio för en kostnad av en 2-3 drinkar. Eller ännu roligare, en halvtank på bilen.. :)
Hur som haver så sitter jag nu här utanför postombudet o ska göra ett genuint paketöppnar inlägg. Har köpt en mejsel för att korta länken så den ligger jämte. Vågar inte åka hem riktigt än på dan o hämta en mejsel (15.22) då jag garanterat åker på någon tråkig syssla av frugan. :angel: Så istället sitter jag här i bilen o känner mig rätt knäpp...

Klockan är som jag sagt och som ni ser en Casio. Tycker den ser jävligt cool ut så därför beställde jag den. Alla coola ting behöver inte alltid kosta skjortan ;)

Sååå, beskåda min skönhet! :cigar: Har i vart fall slängt på ett filter på bilderna så våga inte klaga :cool:
IMG_1627.JPG
IMG_1628.JPG
IMG_1630.JPG
IMG_1631.JPG
 

plyman

Omega
Ok, någon måste inneha jumboplatsen för sämsta paketöppningen så here we go...

För dryga vecka sen beställde jag en Casio för en kostnad av en 2-3 drinkar. Eller ännu roligare, en halvtank på bilen.. :)
Hur som haver så sitter jag nu här utanför postombudet o ska göra ett genuint paketöppnar inlägg. Har köpt en mejsel för att korta länken så den ligger jämte. Vågar inte åka hem riktigt än på dan o hämta en mejsel (15.22) då jag garanterat åker på någon tråkig syssla av frugan. :angel: Så istället sitter jag här i bilen o känner mig rätt knäpp...

Klockan är som jag sagt och som ni ser en Casio. Tycker den ser jävligt cool ut så därför beställde jag den. Alla coola ting behöver inte alltid kosta skjortan ;)

Sååå, beskåda min skönhet! :cigar: Har i vart fall slängt på ett filter på bilderna så våga inte klaga :cool:
IMG_1627.JPG
IMG_1628.JPG
IMG_1630.JPG
IMG_1631.JPG
Cool Klocka!:cool:
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Slumpens skördar gjorde att det damp in en liten gottepåse.
IMG_2062.JPG

En klocka vars tavla jag blev helt såld på när jag såg den. Dykare, men kanske inte på riktigt sen 70-talet.
IMG_2063.JPG

Kvar övergiven på bänken blev en stackars Exp1 men den lär nog fortfarande få lite handledstid. Tack till @Chami som lät fransmannen vandra vidare!
IMG_2064.JPG
 
Senast ändrad:

Toftich

Rolex
2-Faktor
Slumpens skördar gjorde att det damp in en liten gottepåse.
IMG_2062.JPG

En klocka vars tavla jag blev helt såld på när jag såg den. Dykare, men den kanske inte på riktigt sen 70-talet.
IMG_2063.JPG

Kvar övergiven på bänken blev en stackars Exp1 men den lär nog fortfarande få lite handledstid. Tack till @Chami som lät fransmannen vandra vidare!
IMG_2064.JPG
Ser jäkligt trevlig ut!Grattis!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Årets första nya i klocklådan. Skulle ju minska ned var tanken så en fin Sinn och en fin Seiko fick lämna i senhöstas. Men. Windern har ju plats för fyra klockar. En snurra med C-subben och AT sida vid sida. Den andra tom och tråkig. Hur kul känns det egentligen? Trist.
Så vad göra? Fyll på med nåt som inte kostar skjortan kanske? En Sumo fick flytta in i mellandagarna. Fortfarande en plats över.
Sååå, snabbt agerande på K&S och vips kom denna hem. Efter lite kärlek så trivs vi tillsammans.
I brist på nyskjutna bilder får ni som hänger i Longinestråden kisa nu.
Let me present Longines Hydroconquest full set.
IMG_20170111_215507.jpg
IMG_20170111_220541.jpg
IMG_20170111_220214.jpg
IMG_20170110_093438.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Årets första nya i klocklådan. Skulle ju minska ned var tanken så en fin Sinn och en fin Seiko fick lämna i senhöstas. Men. Windern har ju plats för fyra klockar. En snurra med C-subben och AT sida vid sida. Den andra tom och tråkig. Hur kul känns det egentligen? Trist.
Så vad göra? Fyll på med nåt som inte kostar skjortan kanske? En Sumo fick flytta in i mellandagarna. Fortfarande en plats över.
Sååå, snabbt agerande på K&S och vips kom denna hem. Efter lite kärlek så trivs vi tillsammans.
I brist på nyskjutna bilder får ni som hänger i Longinestråden kisa nu.
Let me present Longines Hydroconquest full set.
IMG_20170111_215507.jpg
IMG_20170111_220541.jpg
IMG_20170111_220214.jpg
IMG_20170110_093438.jpg
Grattis :).
 

Storbamsen

Breitling
Ok, någon måste inneha jumboplatsen för sämsta paketöppningen så here we go...

För dryga vecka sen beställde jag en Casio för en kostnad av en 2-3 drinkar. Eller ännu roligare, en halvtank på bilen.. :)
Hur som haver så sitter jag nu här utanför postombudet o ska göra ett genuint paketöppnar inlägg. Har köpt en mejsel för att korta länken så den ligger jämte. Vågar inte åka hem riktigt än på dan o hämta en mejsel (15.22) då jag garanterat åker på någon tråkig syssla av frugan. :angel: Så istället sitter jag här i bilen o känner mig rätt knäpp...

Klockan är som jag sagt och som ni ser en Casio. Tycker den ser jävligt cool ut så därför beställde jag den. Alla coola ting behöver inte alltid kosta skjortan ;)

Sååå, beskåda min skönhet! :cigar: Har i vart fall slängt på ett filter på bilderna så våga inte klaga :cool:

Nämen! Great minds think alike och allt det där.. ;)
Jag köpte min Casio AE-1200WHD-1AVEF på infall. Jag hade tråkigt. Kostar ingenting och jag får härliga vibbar från 80-talet av den. Går den sönder gör det inget, bara att köpa ny. Tänkte även köpa terrorist-Casion samtidigt men insåg att den kommer se alldeles för liten ut på min stora handled.
Nåja, här kommer skönheten:

IMG_2304.JPG
IMG_2305.jpeg
IMG_2306.jpeg
IMG_2307.jpeg
IMG_2310.jpeg

Taadaaa! :cigar:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nytt jobb, ny stad och ny klocka! Blev erbjuden ett drömjobb som jag självklart tackade ja till. Givetvis skulle en klocka köpas för ett sånt speciellt tillfälle! Det fick bli en modern klocka men inte vilken som helst.

"Perhaps one of the most collectible non-limited edition watches in the modern world" - aBlogtoWatch
Klockan i fråga är en Tudor Black Bay 79220 Noir, ni vet den som släpptes i oktober 2015 för att därefter uppdateras med en ny version fem månader senare under Basel. Det är alltså en blandning av det bästa av 60 års historia rakt ner i en 41mm stor boett - bland annat rosen, Snowflake visarna och den böjda texten. Lite kul kuriosa är att jag var bland de första i Sverige som såg den här klockan, ingen på forumet trodde på mig när jag skrev om den. Det var dessvärre fotoförbud...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp