• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

IMG_0176.JPG
Hade paketöppning idag fast med mycket frustration i kroppen då jag visste att det inte gömde sig en ny klocka i lådan. Jag kände mig extra irriterad när jag tänkte på alla fina klockmodeller jag kunde fått för pengarna. Efter att ha lagt halva f.m på att packa upp och installera den började jag dock se likheter och nu ser jag på den som om det vore en ny dinka. Här kommer lite fakta:
Miele W151: Tyskt kvalitetsverk (Tyskarnas motsvarighet till Rolex)
Digital display ovanför den 280mm stora urtavlan (påminner lite om en Breitling Aerospace)
Mineralglas, antagligen ganska repkänsligt.
Kromad bezel.
Annorlunda placerad krona (bredvid den digitala displayn)
Vikt: 94kg och då är detta ändå dammodellen som lär användas mest av min kära fru.
Eftersom den kräver sladd så lär den mest användas i hemmiljö.
Nu känner jag mig lite mer tillfreds, men jag önskar ändå att det var en annan sorts paketöpnning...

IMG_0176.JPG
Hade paketöppning idag fast med mycket frustration i kroppen då jag visste att det inte gömde sig en ny klocka i lådan. Jag kände mig extra irriterad när jag tänkte på alla fina klockmodeller jag kunde fått för pengarna. Efter att ha lagt halva f.m på att packa upp och installera den började jag dock se likheter och nu ser jag på den som om det vore en ny dinka. Här kommer lite fakta:
Miele W151: Tyskt kvalitetsverk (Tyskarnas motsvarighet till Rolex)
Digital display ovanför den 280mm stora urtavlan (påminner lite om en Breitling Aerospace)
Mineralglas, antagligen ganska repkänsligt.
Kromad bezel.
Annorlunda placerad krona (bredvid den digitala displayn)
Vikt: 94kg och då är detta ändå dammodellen som lär användas mest av min kära fru.
Eftersom den kräver sladd så lär den mest användas i hemmiljö.
Nu känner jag mig lite mer tillfreds, men jag önskar ändå att det var en annan sorts paketöpnning...
Pro-tip: fruar uppskattar om du använder den lite då och då utan att de har tjatat först...

Jag köpte en sån här till tjejen i julklapp, fast med vit/gräddvit tavla.
Sedan dess har jag ju sett den på henne varje dag och blivit mer och mer imponerad över kvalitén, finishen, detaljerna och ja... allting :)

Jag saknar just nu en svart klocka i samlingen (eller ja, i alla fall som jag använder) och har heller aldrig köpt en dressare. Så jag gick ut på stan, gick förbi Magnussons Ur för att köpa nya bandstift till en annan klocka och kom hem med den här :)

Innan sommaren ska jag slå på stort och köpa ny Rolex. Men jag behöver något som mättar tills dess.

Jag har alltså köpt en SARB033 eller som den kallas, Baby Grand Seiko!
Fick även med två fina Hirsch :)

Boetten har så jäkla bra finish, och ett detaljarbete som är svår att fånga på bild.
Du får nog ingen bättre klocka för de här pengarna.

100m WR, glasbaksida, 50h gångreserv, safirglas, 38mm.

IMG_5919.JPG

IMG_5924.JPG

IMG_5922.JPG

IMG_5934.JPG

IMG_5946.JPG

IMG_5949.JPG
Mycket bra! Grattis! Inget mer nu då innan sommaren..?;):D

Sedan dess har jag ju sett den på henne varje dag och blivit mer och mer imponerad över kvalitén, finishen, detaljerna och ja... allting :)

Jag saknar just nu en svart klocka i samlingen (eller ja, i alla fall som jag använder) och har heller aldrig köpt en dressare. Så jag gick ut på stan, gick förbi Magnussons Ur för att köpa nya bandstift till en annan klocka och kom hem med den här :)

Innan sommaren ska jag slå på stort och köpa ny Rolex. Men jag behöver något som mättar tills dess.

Boetten har så jäkla bra finish, och ett detaljarbete som är svår att fånga på bild.

IMG_5919.JPG

IMG_5924.JPG

IMG_5922.JPG

IMG_5934.JPG

IMG_5946.JPG

IMG_5949.JPG
Riktigt fin. Grattis!

Som vintagenörd trodde inte jag drogs till nya klockor. Allt som var fortfarande gick att köpa nytt var inget kul, tänkte jag väl. Men för snart ett år sedan, under Baselworld 2016, släpptes en modell som jag inte kunde sluta dras till.. Och nu, ett år senare är den min :)

Först ett besök på Krons, men det kändes inte rätt. Traskade vidare till Rob Engström på Drottninggatan och här fick jag bättre feeling..
P2250236.JPG

TUDOR :)
P2250238.JPG

Och i finner vi.... Ett stycke Tudor Black Bay 36 ref 79500.
P2250239.JPG

P2250244.JPG

P2250247.JPG

P2250250.JPG
P2250258.JPG

Grymt nöjd :) Ha en go lördag!
Fin den där! Grattis!

• Like
Reactions: PJW
Som vintagenörd trodde inte jag drogs till nya klockor. Allt som var fortfarande gick att köpa nytt var inget kul, tänkte jag väl. Men för snart ett år sedan, under Baselworld 2016, släpptes en modell som jag inte kunde sluta dras till.. Och nu, ett år senare är den min :)

Först ett besök på Krons, men det kändes inte rätt. Traskade vidare till Rob Engström på Drottninggatan och här fick jag bättre feeling..
P2250236.JPG

P2250238.JPG

P2250239.JPG

P2250244.JPG

P2250247.JPG

P2250250.JPG
P2250258.JPG

En underbar klocka som verkligen gick rätt in i mitt hjärta med en gång! Stort grattis till en riktigt mäktig klocka!
Min säger hej!:)
IMG_0932.JPG

P2250236.JPG

P2250238.JPG

P2250239.JPG

P2250244.JPG

P2250247.JPG

P2250250.JPG
P2250258.JPG

En underbar klocka som verkligen gick rätt in i mitt hjärta med en gång! Stort grattis till en riktigt mäktig klocka!
Min säger hej!:)
IMG_0932.JPG

• Like
Reactions: PJW

IMG_5919.JPG

IMG_5924.JPG

IMG_5922.JPG

IMG_5934.JPG

IMG_5946.JPG

IMG_5949.JPG
Grattis!
Som sagt väldigt mycket klocka för pengarna. :)

IMG_5919.JPG

IMG_5924.JPG

IMG_5922.JPG

IMG_5934.JPG

IMG_5946.JPG

IMG_5949.JPG

Grattis till en mycket fin klocka! Jag har själv funderat på den vita ett tag nu. Men hag har faktiskt en fråga gällande Hirsch banden. Vad heter modellen på det bruna bandet? Det ser lite tunnare och snyggare ut än Heavy Calf. Jag är ute efter ett brunt band i den stilen men tycker HC är lite för tjockt och obekvämt (har ett sådant i svart).

Tillbaka
Topp