Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt! GrattisDå var det min tur, firar mitt hundrade inlägg med en liten paketöppning
Oris Aquis Date 43mm
Ha en grym kväll allihopa
Man tackarHärligt! Grattis
Grattis till en mycket läcker vintage. Massor av charm.Vintage-premiär. Cortébert.
Såg ju trevlig ut!Inte mycket till packet öppning men... Hamilton Khaki Field 38mm. Rätt nice vardagsklocka för pengen.
Grattis till den. Visst är den bra!?!Jahopp, blev en tur til AD idag.
Testades lite allt möjligt
Bl.a. S&S som imponerar som vanligt. Blir dessutom mer och mer sugen på 41mm datejust i Rosé.
En plopp i stål ger en fantastisk närvaro, det är annat än de nya lättviktarna. Satt som handsken på @OskarK
Sist till klockan som skulle hämtas. Senaste uppdateringen gjorde en bra klocka perfekt. Har aldrig ägt varken exp1 eller exp2 så givetvis måste en mk2 214270 testas.
Flesta intrycken är att storleken är extremt bra avvägd. Sitter nätt och balanserat på handleden utan att bli lika deessat som min DJ tex.
Gillar lumen dessutom(dålig bild..)
Tack för idag @OskarK
Riktigt nöjd, storleken och enkelheten gör den fulländadGrattis till den. Visst är den bra!?!
Ren och bra! Grattis!Jahopp, blev en tur til AD idag.
Bl.a. S&S som imponerar som vanligt. Blir dessutom mer och mer sugen på 41mm datejust i Rosé.
En plopp i stål ger en fantastisk närvaro, det är annat än de nya lättviktarna. Satt som handsken på @OskarK
Sist till klockan som skulle hämtas. Senaste uppdateringen gjorde en bra klocka perfekt. Har aldrig ägt varken exp1 eller exp2 så givetvis måste en mk2 214270 testas.
Flesta intrycken är att storleken är extremt bra avvägd. Sitter nätt och balanserat på handleden utan att bli lika deessat som min DJ tex.
Tack för idag @OskarK
Kan bara hålla med. Jag har, sedan jag fick hem min, försökt byta till SD'n vid ett antal tillfällen utan att lyckas. Det blir kanske att släppa den till bättre jaktmarkerRiktigt nöjd, storleken och enkelheten gör den fulländad
Haha sant... Den är 38mm, bra storlek, skön länk, vattentät till 100m. Riktigt nöjd än så länge och verkar hålla tiden extremt bra.Såg ju trevlig ut!
Vad är det för storlek på den?
Vi har sett både lådor, kartonger och bubbelplast tidigare så jag tycker det var alldeles perfekt paketöppning!
Jahopp, blev en tur til AD idag.
Tack för idag @OskarK
Bra där @par Grattis!Jahopp, blev en tur til AD idag.
Tack för idag @OskarK
Riktigt gött!Jahopp, blev en tur til AD idag.
Tack för idag @OskarK
Min exit klocka, del två del ett är här: https://klocksnack.se/threads/min-exit-klocka-har-anlänt-många-bilder.37836/
Trodde i del ett att klockan var min "exit klocka", allting såg perfekt ut men flipper i mig var ej stilla så den fick går. Efter ca 1,5 år inser jag nog att denna klocka är min "exit klocka".
Tummen upp, lådan är här:
Time to sax it:
Där är den, min födelsedag present... till mig själv
Tack @taner för att jag fick välja och vraka som jag ville
Och här är den, min 3:e helt nya Submariner 116613LB:
Closer look, vilken tavla alltså!
Verkligen! tittar på tavla
Den andra stora anledningen till att jag välja Submariner före GMT, glidelock är helt enkelt genialt:
Tavlan ser så mer vackert ut från denna vinkel:
Dags att avplasta:
Så där ja, all plast av och min klocka gick precis ner ca 10.000kr nån som vill köpa äkta Rolex plast för 5000kr? halva priset
Operation länk förkortning:
Operationen var en succe:
Då var det bara att ställa in tid, dag och månad med hjälp av Fröken ur:
Det var det, min 3:e helt ny Submariner 116613LB. Ingen mer flipperi, det är inte rolig längre :/ dags för mig att vara trogen 1 klocka... eller 2 klockor en jobb klocka och en hemma klocka:
Tudor Submariner 76100!
Riktigt trevlig klocka.
Haha tack så mycket!Så jäkla bra!... *emoji med hjärtan-ögon samt dreggel i mungipan*
Grattis x 2
Tudor Submariner 76100!
Riktigt trevlig klocka.
Tudor Submariner 76100!
Riktigt trevlig klocka.
Ruggigt bra! Grattis!
Tudor Submariner 76100!
Riktigt trevlig klocka.
Certina DS Action Diver - VÄRLDENS BÄSTA BEATER (Kanske?)
Efter snart ett par månaders väntan så dök äntligen min blåa Certina DS Action Diver upp. Låter mobilbilderna tala, men sorry för den dassiga bildkvalitén.
Snabb leverans och väl paketerat.
Cert och alla papper i sin ordning. Bra jobbat http://tidochdoft.se/
Ute och innerbox. Känns lite onödigt med dubbla (trippla) emballage, men det luktar kvalité.
Kan det bli bättre. Fick den kortad av leverantören till min 18.5 cm handled.
Wirstshot i fönsterljus. Sitter som en smäck.
En liten jämförelse med min Oris Divers Date TT1. Så lika men ändå olika.
Mina spontana intryck och konstateranden är:
- Gedigen känsla och kvalité = Funderar på att sälja min svarta Sumo och Mako II USA edition. Känns som om dom hamnar på avbytarbänken länge nu.
- Grym blå Sunburst = Gööör fräckt...
- Dual Shock = Tålig som få!
- Byggd efter ISO 6425 standard = Kan aldrig vara fel.
- Safirglas = Klarar lätt av desk-diving och säkert även Bar-diving.
- 100% Pang för pengarna = Blir inte billigare...
- Borstat hus och länk = Blir inte lika lätt repig.
- "Bara" 200 meters djup = Men spelar det egentligen någon roll? Dom flesta av oss kommer ju knappt att duscha med klockan på ändå...
- Kasst och rassligt spänne = Fattar inte varför man gör allt annat så bra men håller igen på spännet och i viss mån länken. Snacka om dumsnålt. Rättning mittåt Certina!
Gratulerar till ett bra val av klocka. Har en likadan själv, fast jag valde den i svart. Jag är 100% nöjd med min. Så ditt missnöje medspännet o länken förstår jag inte. Uppfattar inte min länk och spänne som undermålig. Den är gedigen och stabil som bandet till en stridsvagn. (men den diskusionen kan vi ta i Certina-tråden)