Hahaha...vet inte om jag ska be om ursäkt eller göra så här:Tackar! Det är bland annat dina lume shots fel...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha...vet inte om jag ska be om ursäkt eller göra så här:Tackar! Det är bland annat dina lume shots fel...
Haha! Det är lugnt! Nu kan jag ju hämnas!Hahaha...vet inte om jag ska be om ursäkt eller göra så här:
Jahopp, blev en ny dinka idag också. Kanske är en av landets sista nya ploppar i stål som låg kvar hos ad? Vet inte men bara en gissning..
På senaste Eventet med Omega fick jag testa både den nya titanium och stål mot varandra. Inget snack om att den nya i titanium är helt löjligt bra. Men den gamla gav via sin tyngd mer närvaro och solidare känsla. Den nya känns lite mer krispig och master coax är inte fel.
Stor och liten?
Något som verkligen slår mig är hur olika den ser ut i olika ljus från svart till blå
Har nog aldrig hållt i en klocka som ger samma solida känsla i alla detaljer. Riktig metallklump
Den är stor men inte så extrem som man tror ändå.
Sen är lumen riktigt riktigt sexig
Tack för idag!!
Grattis! Den är riktigt grym!Jahopp, blev en ny dinka idag också. Kanske är en av landets sista nya ploppar i stål som låg kvar hos ad? Vet inte men bara en gissning..
På senaste Eventet med Omega fick jag testa både den nya titanium och stål mot varandra. Inget snack om att den nya i titanium är helt löjligt bra. Men den gamla gav via sin tyngd mer närvaro och solidare känsla. Den nya känns lite mer krispig och master coax är inte fel.
Stor och liten?
Något som verkligen slår mig är hur olika den ser ut i olika ljus från svart till blå
Har nog aldrig hållt i en klocka som ger samma solida känsla i alla detaljer. Riktig metallklump
Tack för idag!!
Stenhård, stort grattis!Jahopp, blev en ny dinka idag också. Kanske är en av landets sista nya ploppar i stål som låg kvar hos ad? Vet inte men bara en gissning..
Stor och liten?
Tack för idag!!
Jahopp, blev en ny dinka idag också. Kanske är en av landets sista nya ploppar i stål som låg kvar hos ad? Vet inte men bara en gissning..
Stor och liten?
Tack för idag!!
Grattis tillen fin klocka!Då var det min tur, firar mitt hundrade inlägg med en liten paketöppning
Oris Aquis Date 43mm
Ha en grym kväll allihopa
Tackar, riktigt nöjdGrattis tillen fin klocka!
Tycker den är ruskigt fin för de pengarna, en klassisk klocka!Inte mycket till packet öppning men... Hamilton Khaki Field 38mm. Rätt nice vardagsklocka för pengen.
Grartist! Den där är riktigt bra! Saknar min gamla lite nuJahopp, blev en ny dinka idag också. Kanske är en av landets sista nya ploppar i stål som låg kvar hos ad? Vet inte men bara en gissning..
Stor och liten?
Tack för idag!!
Stor och liten?
Tack för idag!!
Grattis grabbar !!Hallå gott folk!
Idag kom den på posten, min fina ds action diver. Riktigt nöjd!
Certina DS Action Diver - VÄRLDENS BÄSTA BEATER (Kanske?)
Efter snart ett par månaders väntan så dök äntligen min blåa Certina DS Action Diver upp. Låter mobilbilderna tala, men sorry för den dassiga bildkvalitén.
Snabb leverans och väl paketerat.
Cert och alla papper i sin ordning. Bra jobbat http://tidochdoft.se/
Ute och innerbox. Känns lite onödigt med dubbla (trippla) emballage, men det luktar kvalité.
Kan det bli bättre. Fick den kortad av leverantören till min 18.5 cm handled.
Wirstshot i fönsterljus. Sitter som en smäck.
En liten jämförelse med min Oris Divers Date TT1. Så lika men ändå olika.
Mina spontana intryck och konstateranden är:
- Gedigen känsla och kvalité = Funderar på att sälja min svarta Sumo och Mako II USA edition. Känns som om dom hamnar på avbytarbänken länge nu.
- Grym blå Sunburst = Gööör fräckt...
- Dual Shock = Tålig som få!
- Byggd efter ISO 6425 standard = Kan aldrig vara fel.
- Safirglas = Klarar lätt av desk-diving och säkert även Bar-diving.
- 100% Pang för pengarna = Blir inte billigare...
- Borstat hus och länk = Blir inte lika lätt repig.
- "Bara" 200 meters djup = Men spelar det egentligen någon roll? Dom flesta av oss kommer ju knappt att duscha med klockan på ändå...
- Kasst och rassligt spänne = Fattar inte varför man gör allt annat så bra men håller igen på spännet och i viss mån länken. Snacka om dumsnålt. Rättning mittåt Certina!
Lägger in en video från en sann Certina-ambassadör :
Ett långvarigt sug, i ett läge då jag nyss köpt min "exit watch" följt av inte mindre än 8 andra klockor (bara i år), resulterade i en lite okonventionell affär. Idag kom ett gult paket.
Innehållet var mycket väl förpackat. Vi närmar oss.
Sa någon att årets färg 2017 var gult?
Mars 1973 möter mars 1983. Världens första automatiska kronograf (nåja) möter världens första analoga kvartskronograf. Gul pepsi på originallänk möter gul pepsi på originallänk.
Nya bekantskaper tarvar nya wristshots. Tack @Anders W för en smidig och trevlig affär!
Efter att jag sålt iväg min fina Oris Big Crown Complications, så klarade jag av att vara OWG i hela två veckor innan jag såg @hampusg 's annons. Har ju spanat på en sån klocka i några år och först nu, efter några pappakilon så är jag redo för 41 mm.
Den kom med en ytterbox..
... som innehöll en innerbox...
... som innehöll en klocka och tillbehör...
... så nu är ordningen återställd igen med en 79220 och en 16234 att växla mellan!
Tack @hampusg för en snabb och smidig affär!
Grattis killar!! Snygga klockor!Jag hittar på massa ursäkter för att köpa nya klockor och min senaste grej är årsklocka det var bara en fråga om förr eller senare som den ursäkten skulle användas.
Jag köpte en klocka som jag har haft 3 gånger förut men denna gång måste den stannar då den är ju trots allt en årsklocka från 1983.
Äntligen förtjäna "expressen" post sitt namn då denna paket dök upp 2 dagar tidigare än beräknat
Hmm paket i paket?
Känns som ryska docka just nu:
Ville bara slitar av allt på en gång men jag var tvungen att lugnar ner mig för att tar några bilder för mina KS vänner
Ok nästa bild är på klockan som jag tycker var lite små och att den borde vara på en kvinna men från min födelseår 1983 är det den klocka jag vill har:
Inte så lite ändå
Tack för att ni tittar
Läcker klocka, har en 2:a men är sugen på en ren Explorer, vad mer tittade du på som alternativ? Själv suktar jag efter AirKing, inte så många som har den och den nya designen växer i mina ögonLänge den man fick leverera till denna tråd. Men nu äntligen. Efter mycket ågren över vilken klocka som ska göra mig sällskap på pappaledigheten så blev det till slut Explorern som vann. Självklart är sonens bad-pingvin med av just denna anledning.
Jo den känns riktigt bra! Alltså... jag tittade ju efter väldigt (!) olika typer av modeller. Du ser hur tankarna gått i denna tråd:Läcker klocka, har en 2:a men är sugen på en ren Explorer, vad mer tittade du på som alternativ? Själv suktar jag efter AirKing, inte så många som har den och den nya designen växer i mina ögon
Stor och liten?
Tack för idag!!
Grym klocka! GrattisHahaha...vet inte om jag ska be om ursäkt eller göra så här:
Schnügg.Premiär idag för denna 6602-0050 från 1974 med trevlig champagnetavla.
Skitsnygg! In med dig i Sinntråden nu!Det var ett tag sen sist...
En Sinn 556i som jag länge velat pröva sen jag blev intresserad av klockor.
Jag gillar den där! Den där klockan har funnits i mina tankar sen även jag blev intresserad av klockor, får aldrig tummen ur bara! Grattis!Det var ett tag sen sist...
En Sinn 556i som jag länge velat pröva sen jag blev intresserad av klockor.
Blir inte mycket manligare än så! Grym!Jahopp, blev en ny dinka idag också. Kanske är en av landets sista nya ploppar i stål som låg kvar hos ad? Vet inte men bara en gissning..
Stor och liten?
Tack för idag!!
Tack, känns kul att kunna delta där!Skitsnygg! In med dig i Sinntråden nu!