• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Över ett års väntan är äntligen över! Igår fick jag ett sms som sa "Din klocka är här". Blir inte mycket till paketöpping då jag hade klockan på mig när jag gick från Engströms Ur.

Smygstartade faktiskt redan igår med att den här lilla rackaren dök upp. Så den fick vara resekompanjon på väg till Jönköping idag.

IMG_1252.JPG

Lite öl i väntan på justering av länken :)

IMG_1255.JPG

Vad är det jag har väntat ett år på då tänker ni? De flesta av er vet nog men här kommer den! Daytona 116500LN :)

IMG_1259.JPG

IMG_1264.JPG

Fick bli lite bärs och burgare innan hemfärd.

IMG_1265.JPG

Grymt nöjd än så länge!

IMG_1267.JPG

Stort tack till Fredrik och Engströms Ur! Även till @par för sällskapet och skjutsen och till @Hebbe för glada tillrop :)

Trevlig helg KS!

Vill ha... :) Stort grattis!

Nyss inkommen :)
En nyutgåva av Shanghai military watch #114.
Made in China = rasslig klocka som satan, känns som klockan ska gå sönder jag bara tittar på den. Urverk/tavla sitter inte helt fixerad utan rör på sig ganska rejält när jag drar ut kronan. Men .... jag bara älskar den :)

Första gången jag såg den blev jag störtförälskad och tro det eller ej den har många fina grejer: skruvad krona, ospecad vattentäthet, sekundstopp, manuell uppvridning mm. Men det bästa av allt den andas 60-70-tal så det stänker om det. Väld plexi, 37mm diameter och en stor härlig krona, blir inte bättre än så här, supernöjd.

IMG_1619.JPG

Över ett års väntan är äntligen över! Igår fick jag ett sms som sa "Din klocka är här". Blir inte mycket till paketöpping då jag hade klockan på mig när jag gick från Engströms Ur.

Smygstartade faktiskt redan igår med att den här lilla rackaren dök upp. Så den fick vara resekompanjon på väg till Jönköping idag.

IMG_1252.JPG

Lite öl i väntan på justering av länken :)

IMG_1255.JPG

Vad är det jag har väntat ett år på då tänker ni? De flesta av er vet nog men här kommer den! Daytona 116500LN :)

IMG_1259.JPG

IMG_1264.JPG

Fick bli lite bärs och burgare innan hemfärd.

IMG_1265.JPG

Grymt nöjd än så länge!

IMG_1267.JPG

Stort tack till Fredrik och Engströms Ur! Även till @par för sällskapet och skjutsen och till @Hebbe för glada tillrop :)

Trevlig helg KS!
Vacker klocka, grattis!

Mycket fin @AdrianO ! Verkligen kul att du kommit igång så tidigt i livet med detta intresse :)
Själv började med en Rolex, men först då jag var 21 år.
Tack, jag är väldigt tacksam för att jag hittade detta intresse min vardag förändrades till det bättre när jag hittade Klocksnack och alla fantastiska människor som finns här! :) och Rolex kommer det också så småningom hoppas jag. ;)

Sålt ett par klockor och på det lite skatteåterbäring som bränner i fickan. Med en sån kombo ska man inte kolla watchrecon. Blev ett litet inköp.
Inte mycket till paketöppning, glömde fota.. Så går direkt på klockbilderna
2017-05-03 17.46.56.jpg
2017-05-03 17.47.16.jpg

Eterna kontiki date. 42mm, 200m WR. Trevligt tunn och sitter riktigt bra på armen.

Nytt in
Varit sugen rätt länge på en 1521 och idag kom den. Jäkligt intressant med den blästrade finishen som släpptes Basel 2016(eller va det -15?)

Oavsett jäkligt trevlig beater. Positiv kring känslan i vridring, länk(spännet är väll sådär) och finish på tavlan. Den blästrade versionen är inte lika starkt skinande blå som den polerade utan har en mer nedtonad tavla och bezel för att inte skapa för starka kontraster.

IMG_0060.JPG
IMG_0054.JPG
IMG_0049.JPG
IMG_0050.JPG

Kan funka rätt bra på Nato med

IMG_0051.JPG

Tack @Gripenbro.se för extremt snabba svar och all hjälp!

Tillbaka
Topp