• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Fredag.... en perfekt dag för spontanköp!
Låter bilderna tala för sig själv.
IMG_9236.JPG

Hmm...
IMG_9237.JPG

Tadaaaaa! En liten manuell Must de Cartier, den behöver lite kärlek och nytt läder bara.
IMG_9244.JPG

@Urkvinnan jag kunde inte låta bli :rolleyes:

Anlände idag, Sjöö Sandström Royal Steel 41mm köpt av en forumbroder. Varit sugen på en lite dressad stålsportare med vit tavla och denna uppfyller kraven. Snygg, trevlig och rätt mycket klockkänsla för pengarna. Riktigt skönt armband i (vad jag tror) kalv också. Boetten är i mint skick, har stora svårigheter att hitta några som helst spår av användning på den :)

IMG_1863.JPG

IMG_1874.JPG

Senast ändrad:
Jag har sökt denna 36 mm quartzare rätt länge utan lyckat resultat, men så plötsligt händer det... :)
Väldigt seriöst och bra paketerad, största eloge till säljaren i England!
20170505_161548.jpg

Hade väl på sin höjd en tanke på att hitta en fin beg., men att hitta en fullset i stort sett NIB i Europa, bara att slå till oavsett pr... :happyhappy::cigar:
20170505_161705.jpg

20170505_161818.jpg

20170505_161837.jpg

Är mycket nöjd, verkligen så nära NIB man kan komma IMHO.
Och ett klassiskt avslutande wristshot :)
20170505_162213.jpg

Omea Aqua Terra quartz. Ref. 2518.80.00.
https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/aqua-terra-quartz/25188000/

Ny löparklocka 35 mm, Roamer från 50-talet eller om det är 60-talet möjligen. Bra är den iaf. Manuellt verk så batteritid kan man glömma, lätt så båda armarna rör sig i takt , tunn så den går under träningsoverallen. Funkar till de flesta klädmärken, vattentät så den klarar svett. Tidmätning ner till sekundnivå. Går att sända solkatter med om man går vilse, förutsatt att solen skiner. Antishock resistent så den funkar också till snubbling. Mycket nöjd. Investerat belopp med 1 års garanti: 2K.
IMG_2251.JPG

IMG_2242.JPG

Senast ändrad:
Hej klockvänner.
Det var ett antal år sen jag beställde en Glycine airman base 22 från den italienska ADn Sorelle Ronco. Klockan användes flitigt några år men flippades senare.
Nu är man Airmanägare igen. Denna gång en Glycine airman no1 köpt här på forumet. Ett 36mm vintagedoftande 24timmars ur med plexi och GMT visare. Klockan är från feb -17 och således i ett mycket bra skick. Roligt oxå med tillhörande bok om Airman genom tiderna.
Bjuder här på några bilder.
DSC_0396-01.jpeg
DSC_0400-01.jpeg
DSC_0401-01.jpeg
DSC_0405-01.jpeg
DSC_0397-01.jpeg
Snygg! Va har du för omkrets på handleden ?

Men det handlar en hel del om huvet oxå. Att mentalt fixa en klocka som är relativt liten... Är man inte van att bära 36-38mm kommer det vara en inkörningsperiod utan tvekan. Jag har haft både Rolex datejust och Explorer, båda 36mm och jag gillar små klockor.
Haha just därför jag frågar, sitter och väntar på 2 st chr ward klockor med 36 mm vardera och är just otrolig för storleken :p men tyckte inte din såg liten ut alls utan bara bra :)

Haha just därför jag frågar, sitter och väntar på 2 st chr ward klockor med 36 mm vardera och är just otrolig för storleken :p men tyckte inte din såg liten ut alls utan bara bra :)
Det beror ju heller inte bara på millimetrar utan mycket på hur man upplever klockan, vilken size på urtavla och bezel, färg på urtavla, bandhorn mm. Men reagera inte spontant när du provar din nya klocka första gången. Tänk att du ska veta vad du tycker om klockan först efter flera veckor. Det tar tid att vänja sig vid andra storlekar än man är van vid.

Det beror ju heller inte bara på millimetrar utan mycket på hur man upplever klockan, vilken size på urtavla och bezel, färg på urtavla, bandhorn mm. Men reagera inte spontant när du provar din nya klocka första gången. Tänk att du ska veta vad du tycker om klockan först efter flera veckor. Det tar tid att vänja sig vid andra storlekar än man är van vid.
Hur långt mellan bandhornen är det på din?

Ny löparklocka 35 mm, Roamer från 50-talet eller om det är 60-talet möjligen. Bra är den iaf. Manuellt verk så batteritid kan man glömma, lätt så båda armarna rör sig i takt , tunn så den går under träningsoverallen. Funkar till de flesta klädmärken, vattentät så den klarar svett. Tidmätning ner till sekundnivå. Går att sända solkatter med om man går vilse, förutsatt att solen skiner. Antishock resistent så den funkar också till snubbling. Mycket nöjd. Investerat belopp med 1 års garanti: 2K.
IMG_2251.JPG

IMG_2242.JPG
De gjorde både bättre och snyggare löparklockor förr!
Jag menar, hur många av dagens plast-as kan man göra solkatter med?
Lite som att man hade "swiwelseats" i bilarna förr. ;)
Grattis förresten!

Hej hopp!
Äntligen dags att posta i denna tråd igen.
Sommaren står för dörren och det är hög tid att skaffa sommarens beater.

Idag kom den! :)

IMG_7837.JPG
IMG_7838.JPG
IMG_7839.JPG
IMG_7843.JPG
IMG_7842.JPG

Orange sommar :)
Orient M-force SEL0A003M0 Made in Japan med safirglas mm

Tänkte köra denna på gummi, så i väntan på detta åker ett läder på :)

IMG_7845.JPG

Tack för mig.
//Jonas

Äntligen!
Den Sinn jag köpte av @JLH dök upp i eftermiddags!
Efter en snabb och trevlig konversation så byttes en lagom stor påse pengar mot en Sinn 556i från 2014.
Ända sedan jag började intressera mig för klockor så har Sinns sortiment fascinerat mig med deras robusta maskinlikna toolighet.
Sinn 556i är väl att betrakta som en instegsmodell av det lite enklare slaget. Priset är lågt. runt omkring 10k beroende på om du vill ha med länk eller läder.
För den slanten får man ett ETA-verk, magnetiskt skyddat och tät till ett tryck av 200 meter. Bra skit helt enkelt!
Den har inte så mycket av den teknlogoi som brukar sitta i de andra modellerna såsom boett i ubåtsstål med mera. Men denna är ändå ganska dressig så det gör inte så mycket!
Äh, vi kör väl på med bilderna istället. De flesta känner ju till modellen iaf!

Jag brukar störa mig på alla som visar bilder på lådor i paketöppningstråden.
Men den här gången var det befogat! Skoj att någon lägger tid på att slå in ordentligt!
WP_20170509_16_40_04_Pro.jpg

En Sinn 556i i bra men lätt begagnat skick!
Första tanken när jag tog upp klockan var att glaset borta! Men det är bara så typiskt Sinn att ha grym AR(på båda sidor av glaset)!
Syns inte så bra på någon av bilderna tyvärr.
WP_20170509_16_41_35_Pro.jpg

38,5 mm och 20 mm mellan bandhornen är en perfekt storlek!
WP_20170509_16_42_44_Pro 1.jpg

Har en Sinn 103 på service så då får det bli 5513 för att fylla ut trion.
WP_20170509_16_47_39_Pro.jpg

WP_20170509_16_50_05_Pro.jpg

Min tredje klocka av märket Sinn. Men inte den sista! :)

Äntligen!
Efter en snabb och trevlig konversation så byttes en lagom stor påse pengar mot en Sinn 556i från 2014.
Ända sedan jag började intressera mig för klockor så har Sinns sortiment fascinerat mig med deras robusta maskinlikna toolighet.
Sinn 556i är väl att betrakta som en instegsmodell av det lite enklare slaget. Priset är lågt. runt omkring 10k beroende på om du vill ha med länk eller läder.
För den slanten får man ett ETA-verk, magnetiskt skyddat och tät till ett tryck av 200 meter. Bra skit helt enkelt!
Den har inte så mycket av den teknlogoi som brukar sitta i de andra modellerna såsom boett i ubåtsstål med mera. Men denna är ändå ganska dressig så det gör inte så mycket!

Men den här gången var det befogat! Skoj att någon lägger tid på att slå in ordentligt!

Första tanken när jag tog upp klockan var att glaset borta! Men det är bara så typiskt Sinn att ha grym AR(på båda sidor av glaset)!

Sitter som en smäck :cigar: :)

Äntligen!

Grattis till en fin pjäs. En klocka som gör sig bra i alla lägen. Känns som ett ganska bra owg-material för den som vill :).

Tillbaka
Topp