Nu blir det bildkavalkad här och det tycker jag passar sig då jag skaffat mig min första "riktiga" klocka (gillar egentligen inte det uttrycket men det får gå). Har haft ett öga på denna modell i säkert ett år, höll på att köpa en innan förra sommaren men då sviktade ekonomin med brist på sommarjobb. Sen kom det grejer emellan i höst men nu i vår hade jag pengarna och kände nån stans att jag förtjänat den, så när den dök upp här på KS så var det inte svårt att bestämma sig.
Ser nu att bilderna inte var superskarpa, jag var väl lite för ivrig för att ta de där perfekta bilderna när jag öppnade paketet.
On with the show!
Det började på sedvanligt vis med att det kom ett paket på posten (sanslöst väl-emballerat måste jag säga).
Detta paket visade sig innehålla ett paket till!
Och ett paket till! STONES! Borde man tjacka en plåt kanske?... NEJ, FOKUS PÅ UPPGIFTEN!
AH! Äntligen en box!
Nu är vi nära!
Så här är den! Omega Speedmaster 3520.50! Det är alltså en Speedy som förutom kronografen har datum, dag och månadsvisning samt 24h visare.
Den fick genast bekanta sig med draken...
WS! Jag gillar verkligen hur mycket som händer på tavlan, men när man kollar på den så är den inte stökig alls utan mycket tydlig! Visare, index och siffror poppar verkligen ur den svarta tavlan. Den kändes lite mindre än jag väntat mig (39mm) men efter att ha haft den under dagen så har jag vant mig och trivs väldigt bra!
Stort tack till
@Mauritz för en trevlig affär och ett väl inslaget paket!