Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas det funkar med dom kullriga kronorna. Hittade dom när jag sorterade lite i askarna. Kollade av mot en 0,9 bom och dom gängade på fint. Hade några 1,0 men dom glappade när man drog på dom.
Jag ska prova så får jag se om de passar. Återigen tack!Hoppas det funkar med dom kullriga kronorna. Hittade dom när jag sorterade lite i askarna. Kollade av mot en 0,9 bom och dom gängade på fint. Hade några 1,0 men dom glappade när man drog på dom.
Så. Stor dag. Igen.
Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..
Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!
Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!
Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!
Till bilderna!
Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!
Precis, vad annars?
311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!
Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för kortning av länk.
Snyggt att tacka sig själv
Grattis till ännu en speedy! Den vill man gärna klämma på.Efter att skickat en del pjäser kommer det även in lite nytt.Först ut är en speedmaster CK2998! Dressade hållet som kompletterar ett hål som finns. Fullmatat fullset med originalkvitto från köp.
Ahh, Daniel Wellington-homage. Vackert... GrattisMin fru älskar mig. Kanske. Möjligtvis. Inte jättemycket, men ändå..
Det är tanken som räknas...
"Fynd" från Palma de Mallorca:
Antique Watch! Kvartsverk, somrigt nato (som frasade sig efter tre minuter, och fick de billigaste på Ebay att framstå som Omega originalnato)!
Notera kvaliteten och mödan man lagt ned på detaljerna. Svårt fånga på bild, men glaset har en sorts unik flottighet som inte tycks gå få bort. Typ AR-behandlat. Med smör..
Inget hafsverk här inte. Numrerad som "No 2", vilket gjorde mig lite besviken. Trodde klockan var unik, men förmodligen limiterad till två ex. Konstigt vore annars..
Ingen regelrätt paketöppning, jag vet. Men den var inte inslagen då jag fick den. Det finns ju kärlek med gränser..
Bra jobbat! Grattis till bådaNu blir det paketöppning, Jag var en weekend i HK och kom hem med ett paket,
en födelsedags present till min Fru. Hon hade önskat sig parfym men jag hade andra tankar.
Gissa om hon blev glad ? Vad passar bättre än en DJ 31 på 31 års dagen ?
Så jäklar elegant och kvinnlig
Ser ut att trivas tillsammans !!
Haha! Stort tack!En efterlängtad klassiker!
Ni vet känslan när en post i Recensioner & Köpguider slår till som en knytnäve i hjärtat och triggar alla köp-impulser som finns? Den känslan…
Stort tack till @Jerico
Välpaketerat…
Full-set, alla boxar (fin transparent och semi-transparent plast), bruksanvisning, världsgaranti, häng-tag… You name it…
Gillar formspråket. Vissa likheter med min AP’s 8-kantighet, facetteringar och integrerade "länk"...
Slutligen ett wristshot.
Sammanfattningsvis – jag gillar den. Klassisk som få. Casio F-91W, bara namnet…
Väl anpassad storlek, lättburen med mjukt armband. Kommer att funka fint under en del resor och sommaraktiviteter man kanske inte vill utsätta andra klockor för… Mycket nöjd med detta inköp.
Allt som man kan tänkas vilja veta om den hittar ni här:
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/
GrattisEfter att skickat en del pjäser kommer det även in lite nytt.Först ut är en speedmaster CK2998! Dressade hållet som kompletterar ett hål som finns. Fullmatat fullset med originalkvitto från köp.
Wow. Ingen dålig present! Verkligen elegant. Kul att den blev uppskattad också.Nu blir det paketöppning, Jag var en weekend i HK och kom hem med ett paket,
en födelsedags present till min Fru. Hon hade önskat sig parfym men jag hade andra tankar.
Gissa om hon blev glad ? Vad passar bättre än en DJ 31 på 31 års dagen ?
Så jäklar elegant och kvinnlig
Ser ut att trivas tillsammans !!
GrattisEn efterlängtad klassiker!
Ni vet känslan när en post i Recensioner & Köpguider slår till som en knytnäve i hjärtat och triggar alla köp-impulser som finns? Den känslan…
Stort tack till @Jerico
Välpaketerat…
Full-set, alla boxar (fin transparent och semi-transparent plast), bruksanvisning, världsgaranti, häng-tag… You name it…
Gillar formspråket. Vissa likheter med min AP’s 8-kantighet, facetteringar och integrerade "länk"...
Slutligen ett wristshot.
Sammanfattningsvis – jag gillar den. Klassisk som få. Casio F-91W, bara namnet…
Väl anpassad storlek, lättburen med mjukt armband. Kommer att funka fint under en del resor och sommaraktiviteter man kanske inte vill utsätta andra klockor för… Mycket nöjd med detta inköp.
Allt som man kan tänkas vilja veta om den hittar ni här:
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/
GrattisNy löparklocka. Med safirglas! Och en massa, mer eller mindre, användbara funktioner. Pulsmätning direkt på handleden är bra på sommarhalvåret men på vintern blir det bröstband.
Garmin Fenix 5 sapphire edition.
Tack!Grattis
Bra val! Tysk ingenjörskonst när den är som bäst!Hej! Ville dela med mig av min ursnygga
Lite försenad paketöppning men bättre sent än aldrig. Varit riktigt sugen på denna klockan ett bra tag nu och slog till slut till.
Ville ha en sprillans ny från fabriken och det blev det också är extremt nöjd!
Kul!! Min gamla klocka, ta hand om denEfter att skickat en del pjäser kommer det även in lite nytt.Först ut är en speedmaster CK2998! Dressade hållet som kompletterar ett hål som finns. Fullmatat fullset med originalkvitto från köp.
Snyggt och grattis till första rollen.Fick min första Rolex på posten idag.
116264 Serie F från 2004
Säljaren skickade med en reklam-kaffekopp också
Grattis till klocka och mugg!Fick min första Rolex på posten idag.
116264 Serie F från 2004
Mycket fin - Grattis! Coola strumpor också!Fick min första Rolex på posten idag.
116264 Serie F från 2004
Tackar! Kan bara hålla medBra val! Tysk ingenjörskonst när den är som bäst!
GrattisFick min första Rolex på posten idag.
116264 Serie F från 2004