• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Stort tack till @rogart-63 för detta lilla gulliga paket! Alltid lika vänligt!
IMG_3028.JPG
IMG_3029.JPG
 

CK_Solna

Breitling
Så. Stor dag. Igen.

Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..

Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!

Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!

Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!

Till bilderna!

20170519_161446.jpg

Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!


20170519_161610.jpg

Precis, vad annars?

20170519_163932.jpg

311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!

20170519_183951.jpg

Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för kortning av länk.

Bra val!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
En efterlängtad klassiker!

Ni vet känslan när en post i Recensioner & Köpguider slår till som en knytnäve i hjärtat och triggar alla köp-impulser som finns? Den känslan…
Stort tack till @Jerico :)

Välpaketerat…
20170524_173445.jpg


Full-set, alla boxar (fin transparent och semi-transparent plast), bruksanvisning, världsgaranti, häng-tag… You name it…
20170524_173532.jpg


Gillar formspråket. Vissa likheter med min AP’s 8-kantighet, facetteringar och integrerade "länk"...
20170524_172447.jpg


Slutligen ett wristshot.
20170524_173605.jpg


Sammanfattningsvis – jag gillar den. Klassisk som få. Casio F-91W, bara namnet… :hungry:
Väl anpassad storlek, lättburen med mjukt armband. Kommer att funka fint under en del resor och sommaraktiviteter man kanske inte vill utsätta andra klockor för… Mycket nöjd med detta inköp.

Allt som man kan tänkas vilja veta om den hittar ni här:
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Min fru älskar mig. Kanske. Möjligtvis. Inte jättemycket, men ändå..

Det är tanken som räknas...

"Fynd" från Palma de Mallorca:

20170524_214245.jpg

Antique Watch! Kvartsverk, somrigt nato (som frasade sig efter tre minuter, och fick de billigaste på Ebay att framstå som Omega originalnato)!

20170525_074654.jpg

Notera kvaliteten och mödan man lagt ned på detaljerna. Svårt fånga på bild, men glaset har en sorts unik flottighet som inte tycks gå få bort. Typ AR-behandlat. Med smör..

20170525_074720.jpg

Inget hafsverk här inte. Numrerad som "No 2", vilket gjorde mig lite besviken. Trodde klockan var unik, men förmodligen limiterad till två ex. Konstigt vore annars..

Ingen regelrätt paketöppning, jag vet. Men den var inte inslagen då jag fick den. Det finns ju kärlek med gränser..
 
Nu blir det paketöppning, Jag var en weekend i HK och kom hem med ett paket,
en födelsedags present till min Fru. Hon hade önskat sig parfym men jag hade andra tankar.
3.JPG
5.jpg
6.JPG
7.JPG
8.JPG


Gissa om hon blev glad ? Vad passar bättre än en DJ 31 på 31 års dagen ?
Så jäklar elegant och kvinnlig
9.JPG

Ser ut att trivas tillsammans !!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Min fru älskar mig. Kanske. Möjligtvis. Inte jättemycket, men ändå..

Det är tanken som räknas...

"Fynd" från Palma de Mallorca:

20170524_214245.jpg

Antique Watch! Kvartsverk, somrigt nato (som frasade sig efter tre minuter, och fick de billigaste på Ebay att framstå som Omega originalnato)!

20170525_074654.jpg

Notera kvaliteten och mödan man lagt ned på detaljerna. Svårt fånga på bild, men glaset har en sorts unik flottighet som inte tycks gå få bort. Typ AR-behandlat. Med smör..

20170525_074720.jpg

Inget hafsverk här inte. Numrerad som "No 2", vilket gjorde mig lite besviken. Trodde klockan var unik, men förmodligen limiterad till två ex. Konstigt vore annars..

Ingen regelrätt paketöppning, jag vet. Men den var inte inslagen då jag fick den. Det finns ju kärlek med gränser..
Ahh, Daniel Wellington-homage. Vackert... Grattis :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu blir det paketöppning, Jag var en weekend i HK och kom hem med ett paket,
en födelsedags present till min Fru. Hon hade önskat sig parfym men jag hade andra tankar.
3.JPG
5.jpg
6.JPG
7.JPG
8.JPG


Gissa om hon blev glad ? Vad passar bättre än en DJ 31 på 31 års dagen ?
Så jäklar elegant och kvinnlig
9.JPG

Ser ut att trivas tillsammans !!
Bra jobbat! Grattis till båda ;)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
En efterlängtad klassiker!

Ni vet känslan när en post i Recensioner & Köpguider slår till som en knytnäve i hjärtat och triggar alla köp-impulser som finns? Den känslan…
Stort tack till @Jerico :)

Välpaketerat…
20170524_173445.jpg


Full-set, alla boxar (fin transparent och semi-transparent plast), bruksanvisning, världsgaranti, häng-tag… You name it…
20170524_173532.jpg


Gillar formspråket. Vissa likheter med min AP’s 8-kantighet, facetteringar och integrerade "länk"...
20170524_172447.jpg


Slutligen ett wristshot.
20170524_173605.jpg


Sammanfattningsvis – jag gillar den. Klassisk som få. Casio F-91W, bara namnet… :hungry:
Väl anpassad storlek, lättburen med mjukt armband. Kommer att funka fint under en del resor och sommaraktiviteter man kanske inte vill utsätta andra klockor för… Mycket nöjd med detta inköp.

Allt som man kan tänkas vilja veta om den hittar ni här:
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/
Haha! Stort tack!
 

Man

Rolex
Nu blir det paketöppning, Jag var en weekend i HK och kom hem med ett paket,
en födelsedags present till min Fru. Hon hade önskat sig parfym men jag hade andra tankar.
3.JPG
5.jpg
6.JPG
7.JPG
8.JPG


Gissa om hon blev glad ? Vad passar bättre än en DJ 31 på 31 års dagen ?
Så jäklar elegant och kvinnlig
9.JPG

Ser ut att trivas tillsammans !!
Wow. Ingen dålig present! Verkligen elegant. Kul att den blev uppskattad också. :)
 

14060M

Cartier
En efterlängtad klassiker!

Ni vet känslan när en post i Recensioner & Köpguider slår till som en knytnäve i hjärtat och triggar alla köp-impulser som finns? Den känslan…
Stort tack till @Jerico :)

Välpaketerat…
20170524_173445.jpg


Full-set, alla boxar (fin transparent och semi-transparent plast), bruksanvisning, världsgaranti, häng-tag… You name it…
20170524_173532.jpg


Gillar formspråket. Vissa likheter med min AP’s 8-kantighet, facetteringar och integrerade "länk"...
20170524_172447.jpg


Slutligen ett wristshot.
20170524_173605.jpg


Sammanfattningsvis – jag gillar den. Klassisk som få. Casio F-91W, bara namnet… :hungry:
Väl anpassad storlek, lättburen med mjukt armband. Kommer att funka fint under en del resor och sommaraktiviteter man kanske inte vill utsätta andra klockor för… Mycket nöjd med detta inköp.

Allt som man kan tänkas vilja veta om den hittar ni här:
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/
Grattis:)
 
Topp