Dräpare! Faan va vacker!1680 från 1979
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dräpare! Faan va vacker!1680 från 1979
GrattisFick hem min första automatare idag. Nu börjas det! Har inte kortat länken än så har bara testat på ett sunkigt nato hittils.
Spec:
Klocka: Seiko SNKE63
Verk: 7S26C
Diameter: 38mm
Längd: 45mm lug-to-lug
Pris: ~500kr
Första intryck: Har haft en 42mm senaste året så 38 mm känns och ser väldigt litet ut, även fast mina handleder är åt det mindre hållet (16,5 cm). Lysmassan verkar vara mycket bra, räcker med att man sitter inomhus framför datorn för att den ska lysa upp.
Har ju varit lite snack om wrist shots när man kör bil, men jag kommer på mig själv att sitta och glo på den när jag kör utan kamera i hand. Tycker tavlan är riktigt fin och typsnittet på 6, 9, 12 är en fullträff.
Uret har även glasbaksida, något som aldrig riktigt intresserat mig, men det ser ju faktist lite coolt ut. Gillar att man ser hur det snurrar där inne, och det kan komma till nytta när man ska förklara för oinvigda hur en automatare fungerar.
Nu återstår att korta länken och se hur den klarar av att vara vardagsbeater. Ska bli kul att se hur jag trivs med en lite mindre klocka också.
Grattis!!Fick ett nytt paket den här veckan (bra start med anda ord).
Se där ja en Seiko! Men vilken Seiko?
Jo, ingen annan än den klassiska SKX (Pepsi style)!
Ta-daa!
Grattis!!Fick hem denna Seiko idag. Känns riktigt bra på armen trots lite rasslig länk.
Mkt mkt fin1680 från 1979
Fick min första Rolex på posten idag.
116264 Serie F från 2004
Säljaren skickade med en reklam-kaffekopp också
Snyggt. En underskattad sommar-klocka...Sommarladdade lite med en beställning från Cheapestnatostraps..
Döskallenatot flyger fan på Genèven!
Snyggt. En underskattad sommar-klocka...
Grattis!!Jag vet inte riktigt om man kan tala om en paketöppning för denna. Vissa klockor kommer ju inte i några paket, utan man får dem bara som de är. Jag tänkte iaf att jag måste få visa upp mitt senaste förvärv från Asienresan.
Priset låg på 4 dollar, motsvarande ca 25 kronor. Hade köpt en OS tidigare under veckan, vilken visats upp på ett antal bilder i bl.a. Orienttråden, men köpte även denna för jag tyckte att jag måste ju verkligen få lägga händerna på en äkta "gatuklocka".
Det står "Geneva" på klockan, men det är högst tveksamt om den har varit i närheten av någon schweizisk urmakare.
Klockan kommer som ni ser i en snygg orange färg. (Fast det fanns även andra färger, så alla kan hitta sina favoriter). Om man skulle tröttna på den orangea färgen är den ganska lätt att skrapa bort, har ju upptäckt.
Här har den åkt på armen:
Gummiarmbandet känns rätt flimsigt och billigt, och jag var nära att ha sönder det när jag skulle sätta på klockan. Som ni ser försöker klockan efterlikna en kronograf, men det är enbart dekorativt.
Här ser ni den snygga baksidan:
Och kronan – tyvärr inte signerad, men man kan ju inte få allt för en dryg tjuga:
Här är mina båda asienköp:
Gatuklocka för 25 kr, Orient Star för 3000 kr.
En nackdel är som sagt att man inte fick någon förvaringsbox eller liknande att ha klockan i, så det får man köpa separat om man vill ha en.
Jag får kanske återkomma om en vecka eller så med en djupare recension av klockan (om den håller så länge...)
Grattis!!Efter en hel del funderingar och jagande efter en dykare mindre än 40 mm för sommaren och en månads semester i tropikerna, ska bla åka off-road och campa i djungeln på Sri Lanka... Så blev det denna!!!
Christopher Ward (gamla loggan) C60 pro 600 Vintage Black (DLC) 38 mm
Grattis!!Paket
Öppning
Vad är det nu t0mt3far varit och köpt?
Ebel 1911, med 134-verk (aka Zenith El Primero 400)!
Storleksjämförelse
Det skall börjas i tid. Grattis. Keeper?Trodde aldrig jag skulle vara 17år när kag köpte min graal
Heaven is a place on earth
Tack! Ja det är den säkerligenDet skall börjas i tid. Grattis. Keeper?
Trodde aldrig jag skulle vara 17år när kag köpte min graal
GrattisTrodde aldrig jag skulle vara 17år när kag köpte min graal
GrattisDå var det dags för en ny paket öppning..denna gång med min "brother in arms" @J83
Har funderat länge på en ny sommarklocka för bad och båt..slutade med denna..
Först en lite tjuvkik..
Ett nytt märke för mig
Undrar vad som finns inuti.,
Och så då själva klockan..en Superocean Heritage Chronograph 46
Och så en obligatorisk wristshot..kan bli en nice sommar med denna till samlingen.,