silfver76
Basic
Examenspresent! första keepern!
Grymt fin! Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Examenspresent! första keepern!
tack så mycket!Grymt fin! Grattis!
Förvånansvärt läcker Hamilton, gratulerar till en fin klocka!Så kom då den här dagen. Dagen man fick slänga in ett inlägg i denna tråden. Känns att man har klivit upp lite i både pris och kvalitetsnivå iom detta köp. Även om man är en bit ifrån många här än. Men är väldigt nöjd med denna.
Men tänkte höra vad man eventuellt skulle kunna köpa för band att alternera gummit med? Har sneglat lite på sailclothband i grått och svart, 24mm bredd. Kom gärna med förslag.
Förvånansvärt läcker Hamilton, gratulerar till en fin klocka!
Den är du värd. Ta väl hand om den (det vet jag)Nu var det dags för nytt igen.
Aldrig trodde väl jag att jag skulle köpa en sån här klocka vars anrika varumärke tagits som gisslan av kralliga dörrvakter i grannkommunen, gubbsunkiga marknadsavdelningar och otidsenliga reklambyråer.
Men... jag har länge varit sugen på en analog/digitalklocka och tycker i o f s att Sjöö Sandströms UTC är jättefin men jag upplever den som lite för tung och stor. Och jag har ett tag varit sugen på en titanklocka men jag har inte vetat vilken jag vill ha. Och jag har varit sugen på en ny klocka helt enkelt.
Igår träffade jag @Mekmek och han hade bland annat med sig sin Breitling Aerospace och oj, vad fin den var och oj, vad lätt den var och oj, vad förtjust jag blev. Jag har en del att säga om Breitlings varumärkesbyggande men det går inte att förneka att det är himla fina klockor. Innan vi skildes åt lovade han att höra av sig om han någon gång skulle sälja den. Någon timme senare fick jag ett pm med frågan om jag ville köpa den och det ville jag ju så det gjorde jag såklart. Tack @Mekmek för snabb affär.
Och här är den.
Grattis! Bra köp, säger jag, som aldrig ägt en Aerospace (har faktiskt bara haft en vintagekronograf och någon Colt), men den Breitling jag varit bra sugen på ett flertal gångerNu var det dags för nytt igen.
Aldrig trodde väl jag att jag skulle köpa en sån här klocka vars anrika varumärke tagits som gisslan av kralliga dörrvakter i grannkommunen, gubbsunkiga marknadsavdelningar och otidsenliga reklambyråer.
Men... jag har länge varit sugen på en analog/digitalklocka och tycker i o f s att Sjöö Sandströms UTC är jättefin men jag upplever den som lite för tung och stor. Och jag har ett tag varit sugen på en titanklocka men jag har inte vetat vilken jag vill ha. Och jag har varit sugen på en ny klocka helt enkelt.
Igår träffade jag @Mekmek och han hade bland annat med sig sin Breitling Aerospace och oj, vad fin den var och oj, vad lätt den var och oj, vad förtjust jag blev. Jag har en del att säga om Breitlings varumärkesbyggande men det går inte att förneka att det är himla fina klockor. Innan vi skildes åt lovade han att höra av sig om han någon gång skulle sälja den. Någon timme senare fick jag ett pm med frågan om jag ville köpa den och det ville jag ju så det gjorde jag såklart. Tack @Mekmek för snabb affär.
Och här är den.
Stort grattis! Mycket snygg och cool. Bra start på sommaren!Nu var det dags för nytt igen.
Och här är den.
Tack! Jag var lite sugen på att pma dig om din fina gamla Eterna när den var uppe i någon tråd, men det fick bli den här iställetGrattis! Bra köp, säger jag, som aldrig ägt en Aerospace (har faktiskt bara haft en vintagekronograf och någon Colt), men den Breitling jag varit bra sugen på ett flertal gånger
Tack @JohnZ.Stort grattis! Mycket snygg och cool. Bra start på sommaren!
Stort grattis, otroligt fin! En varning dock, finns stor risk att du nu kommer att glömma att du har andra fina klockor! Talar av egen erfarenhetNu var det dags för nytt igen.
Och här är den.
Jasså, Big misstake Inte riktigt samma typ av klockor, men båda bra beaters!Tack! Jag var lite sugen på att pma dig om din fina gamla Eterna när den var uppe i någon tråd, men det fick bli den här istället
Tack @JohnZ.
Riktigt fin den där windern! bra samling ocksåNy watch winder
Andra paketöppningen på kort tid efter att flertalet har fått lämna. Denna gång affär med @aosehus (tack för smidig affär).
Snabbladsdare?
Även denna gång en "ny" klocka och givetvis fullset. För mig känns det lite roligare med att klockan uthämtad från svensk handlare... 214270, nu dags att korta länk och utforska.
Snyggt där. Grattis.Min andra klocka kom idag. Givetvis raska exalterade steg när man precis hämtat ut paketet.
Plast, plast och mer plast
Hehe, något sportigt som väntar..
En Oris Aquis, med den fantastiska mattblå tavlan. Föll pladask så fort jag såg den på bild.
Min andra klocka kom idag. Givetvis raska exalterade steg när man precis hämtat ut paketet.
En Oris Aquis, med den fantastiska mattblå tavlan. Föll pladask så fort jag såg den på bild.
Rktigt snyggt! Grattis.Min andra klocka kom idag. Givetvis raska exalterade steg när man precis hämtat ut paketet.
Då var stunden kommen, som jag längtat!
Kändes fullt naturligt att öppna den i det härliga vädret och ljuset.
Men... Inte så kul låda...
Såja, nu snackar vi!
Möts av en instruktionsbok, den får jag lusläsa sen...
Nu är spänningen stor!
Nya Datejust41 modell 126334. Den känns så rätt!
Smälter fint in på handleden. Kan inte tänka mig ett liv utan den nu.
Grattis till en mycket stilig och säker klocka, bra i alla lägen! Fluted bezel ärDå var stunden kommen, som jag längtat!
Elegant! Grattis!Då var stunden kommen, som jag längtat!
Såja, nu snackar vi!
Nu är spänningen stor!
Du är inte sugen på att sälja?✌Jag och en kompis fick för oss att åka och kika på en av Champions League kvartsfinalerna, efter lite funderingar bestämde vi oss för Atletico Madrid mot Barcelona i Madrid, då jag varit sugen på något nytt och bommat Patek Nautilusen på RobE för ett par veckor sedan började jag kika vad som fanns.
Jag har sen många år gått igenom halva Panerais sortiment och kommit fram till att jag gillar lite större klockor, helst i stål så började utbudet tunnas ut, tillslut föll valet på Audemars Piguet Offshore, en klocka jag kikat på sen många år tillbaks men den har varit lite utanför min budget.
Jag kan varmt rekommendera Madrid, varmt, prisvänligt, god mat och båda bra shopping och klockshopping.
Jag hittade en handlare och efter lite prut och bjudcava så var affären i hamn, en AP ROO Navy i ett fantastiskt
skick, nu till bilderna // Danne
Grattis! Bra val!Då var stunden kommen, som jag längtat!
Såja, nu snackar vi!
Nu är spänningen stor!
Såvitt jag vet enbart till dom med viss del av ädelmetall.. Helguldare har en större box.. Och typ platinum en ännu maffigare.. Rätta mig om jag har fel men så ser det ut i min samling iaf..Grattis! Bra val!
En fråga till rolexfolket - är det vikfront på alla nya rollar numera?
Även om det bara är glasring, som på DJ ovan?Såvitt jag vet enbart till dom med viss del av ädelmetall.. Helguldare har en större box.. Och typ platinum en ännu maffigare.. Rätta mig om jag har fel men så ser det ut i min samling iaf..