• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

KarlTor

Omega
Paketöppning

Litet
i6OFJqa.jpg


Hmm
el7toV1.jpg


Oris?
TPBFBkA.jpg


Inte en Aquis???
lxNWt85.jpg


Wristshot



qYhWwP8.jpg
 

Kai

Rolex
Där det började…

Mitt klockintresse började 2009 när jag och min fru var på bröllopsresa i Thailand. Gick på Chatuchak Market i Bangkok, fann där en klocka som tilltalade mig. Förstod direkt att denna inte var äkta, men jag gillade den. Det var den enda klockan som talade till mig på alla dessa marknader.

Några år senare, efter flitig användning gick klockan sönder, började då kolla runt efter att köpa en likadan, fast äkta. Kunde snabbt konstatera att jag inte hade tänkt lägga sådana pengar på en klocka. Men, klockintresset var väckt!

2013 köpte jag en Omega AT Seamaster Quartz då jag ville komma lite billigare undan, men ändå köpa en lite mer exklusiv klocka. Klockan var jättefin, men det är något med analoga klockor som batteriditon inte har. Hade dock fastnat för AT så quartzen fick gå vidare till far min, och jag fick tag på en Omega AT Skyfall 2014. AT-fan som jag blivit fann jag 2015 en 41,5 mm som breddade färgpaletten. Denna fick dock 2016 lämna för att ge plats åt Omegas nya Globemaster. Denna klocka motiverade jag med att jag nyligen blivit ekonomichef.

Nu, ett år in i tjänsten var det dags för nästa belöning och cirkeln sluts. Det var äntligen dags att köpa en Explorer 1. Klockan som fick ner mig i träsket. En parentes, men lustigt nog hade min förra chef, den tidigare ekonomichefen, en Explorer 1 36 mm. En man med mycket god smak! =)

Nedan följer bildkavalkad från paketöppningen.

Stort tack till Rob Engström @ROB-1832 för en smidig affär!

2017-06-07 15.19.13.jpg
IMG_0175.JPG
IMG_0176.JPG
IMG_0178.JPG
IMG_0181.JPG
IMG_0185.JPG
IMG_0195.JPG
IMG_0206.JPG

P.S. Nu förstår jag svårigheten i att fota klockor utan AR D.S.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Där det började…

Mitt klockintresse började 2009 när jag och min fru var på bröllopsresa i Thailand. Gick på Chatuchak Market i Bangkok, fann där en klocka som tilltalade mig. Förstod direkt att denna inte var äkta, men jag gillade den. Det var den enda klockan som talade till mig på alla dessa marknader.

Några år senare, efter flitig användning gick klockan sönder, började då kolla runt efter att köpa en likadan, fast äkta. Kunde snabbt konstatera att jag inte hade tänkt lägga sådana pengar på en klocka. Men, klockintresset var väckt!

2013 köpte jag en Omega AT Seamaster Quartz då jag ville komma lite billigare undan, men ändå köpa en lite mer exklusiv klocka. Klockan var jättefin, men det är något med analoga klockor som batteriditon inte har. Hade dock fastnat för AT så quartzen fick gå vidare till far min, och jag fick tag på en Omega AT Skyfall 2014. AT-fan som jag blivit fann jag 2015 en 41,5 mm som breddade färgpaletten. Denna fick dock 2016 lämna för att ge plats åt Omegas nya Globemaster. Denna klocka motiverade jag med att jag nyligen blivit ekonomichef.

Nu, ett år in i tjänsten var det dags för nästa belöning och cirkeln sluts. Det var äntligen dags att köpa en Explorer 1. Klockan som fick ner mig i träsket. En parentes, men lustigt nog hade min förra chef, den tidigare ekonomichefen, en Explorer 1 36 mm. En man med mycket god smak! =)

Nedan följer bildkavalkad från paketöppningen.

Stort tack till Rob Engström @ROB-1832 för en smidig affär!

2017-06-07 15.19.13.jpg
IMG_0175.JPG
IMG_0176.JPG
IMG_0178.JPG
IMG_0181.JPG
IMG_0185.JPG
IMG_0195.JPG
IMG_0206.JPG

P.S. Nu förstår jag svårigheten i att fota klockor utan AR D.S.
Snygg belöning. Grattis till en fin klocka.
 
  • Like
Reactions: Kai

AE41500

Panerai
Där det började…

Mitt klockintresse började 2009 när jag och min fru var på bröllopsresa i Thailand. Gick på Chatuchak Market i Bangkok, fann där en klocka som tilltalade mig. Förstod direkt att denna inte var äkta, men jag gillade den. Det var den enda klockan som talade till mig på alla dessa marknader.

Några år senare, efter flitig användning gick klockan sönder, började då kolla runt efter att köpa en likadan, fast äkta. Kunde snabbt konstatera att jag inte hade tänkt lägga sådana pengar på en klocka. Men, klockintresset var väckt!

2013 köpte jag en Omega AT Seamaster Quartz då jag ville komma lite billigare undan, men ändå köpa en lite mer exklusiv klocka. Klockan var jättefin, men det är något med analoga klockor som batteriditon inte har. Hade dock fastnat för AT så quartzen fick gå vidare till far min, och jag fick tag på en Omega AT Skyfall 2014. AT-fan som jag blivit fann jag 2015 en 41,5 mm som breddade färgpaletten. Denna fick dock 2016 lämna för att ge plats åt Omegas nya Globemaster. Denna klocka motiverade jag med att jag nyligen blivit ekonomichef.

Nu, ett år in i tjänsten var det dags för nästa belöning och cirkeln sluts. Det var äntligen dags att köpa en Explorer 1. Klockan som fick ner mig i träsket. En parentes, men lustigt nog hade min förra chef, den tidigare ekonomichefen, en Explorer 1 36 mm. En man med mycket god smak! =)

Nedan följer bildkavalkad från paketöppningen.

Stort tack till Rob Engström @ROB-1832 för en smidig affär!

2017-06-07 15.19.13.jpg
IMG_0175.JPG
IMG_0176.JPG
IMG_0178.JPG
IMG_0181.JPG
IMG_0185.JPG
IMG_0195.JPG
IMG_0206.JPG

P.S. Nu förstår jag svårigheten i att fota klockor utan AR D.S.
Vilken fin historia och vad trevligt att du nu sitter med den äkta varan på handleden, det måste kännas bra :)
 

Stbg

Omega
En kompis på resan

Jag försöker sprida mitt klocksamlande över olika märken, modeller, material, färger, komplikationer och prisnivåer. Ibland slumpar det sig så att jag ser en annons eller KS-inlägg (tack @Rozzy ) som skulle innebära ett ”x” i ett antal tomma celler mitt lilla excelark och då, tja, då blir det paketöppning.

Inget stort paket denna gång… Trevlig och tydlig uppmaning från Svenska Tullverket!
20170602_174112.jpg

… men ändå välpaketerat. Gav mig dessutom en bra inblick i vad som var på rea i några affärer Toronto för några dagar sedan…
20170602_174308.jpg


Det blev en Tabbah Personal T'S World Time, 39mm med ett automatiskt Ebel-verk på insidan.
20170602_174631.jpg

Riktigt snygg krona!
20170602_174654.jpg


Wrist shot. Mycket positivt överraskad av detaljrikedomen i tavlan!
20170602_175800.jpg


Summa summarum: jag gillar den! Bra storlek och härlig svart/vit, levande tavla. Riktigt sköna tim- och minutvisare och en distinkt röd spets på GMT-visaren.

Dessutom – World Time! En fantastisk komplikation som jag redan haft otroligt mycket nytta av.
Som här tex. utanför Tabbah’s flagship store på Cornishen i Beirut
20170602_180544.jpg


… och här, någon minut in på festligheterna på det nya året… :cigar:
20170602_181201.jpg


… och här – skönt med 60m WR när man vill bada lite… :cool:
20170602_181809.jpg


Åter igen, stort tack till @Rozzy för inspiration och moraliskt stöd genom hela köp-processen. Du läsa allt om Tabbah i hans tråd här:
https://klocksnack.se/threads/tabbah-schweiziska-klockor-från-mellanöstern.73845/

Sjukt härlig, stort grattis!
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha, efter en tids velande och förhandlande blev jag med YM för första gången. Tror den kommer bli en superklocka till sommaren.
IMG_0072.JPG
IMG_0073.JPG
IMG_0074.JPG
IMG_0075.JPG
IMG_0076.JPG

Plasten får sitta lite till. Krävs nog några öl innan den rycks.
IMG_0077.JPG


Justeringen av spännet imponerade inte mycket med sina 3 lägen och antik sprintfunktion.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jaha, efter en tids velande och förhandlande blev jag med YM för första gången. Tror den kommer bli en superklocka till sommaren.
IMG_0072.JPG
IMG_0073.JPG
IMG_0074.JPG
IMG_0075.JPG
IMG_0076.JPG

Plasten får sitta lite till. Krävs nog några öl innan den rycks.
IMG_0077.JPG


Justeringen av spännet imponerade inte mycket med sina 3 lägen och antik sprintfunktion.
Löjligt bra! Grym sommarklocka, grattis.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tack som fan :) Hade dock velat lagt mig i tillverkningen av oysterflexet och spännet för att den skulle sitta som bäst.
 

Lager77

Breitling
Jäklar vad fel det blev nu... råkade posta dubbelt. Ber om ursäkt för det. Skulle in och ändra en grej och nu får jag inte bort det. Haha aja var ju ändå mitt första inlägg, nu kan det ju bara bli bättre.
 
Topp