• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Greven

Audemars
Äventyrsresa väntar imorgon. Äventyrsklockan anlände precis i tid.
Tack för smidig affär @Eric Jajjamensan P

IMG_3297.JPG
IMG_3299.JPG

DW 9052
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Har provat den ett antal gånger och varje gång tänkt att "en sådan måste jag ha". Och nu var det dags. BB36:an såldes och denna köptes.
Sådana här lådor har ni sett förr:
IMG_3940.JPG

Och här är den:
IMG_3941.JPG

Rolex Explorer 214270!
IMG_3943.JPG

IMG_3944.JPG

Den är perfekt! Ren, snygg och funkar till allt. Mycket nöjd!
Grattis. Funkar till allt som sagt
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Har provat den ett antal gånger och varje gång tänkt att "en sådan måste jag ha". Och nu var det dags. BB36:an såldes och denna köptes.
Sådana här lådor har ni sett förr:
IMG_3940.JPG

Och här är den:
IMG_3941.JPG

Rolex Explorer 214270!
IMG_3943.JPG

IMG_3944.JPG

Den är perfekt! Ren, snygg och funkar till allt. Mycket nöjd!
Grymt bra den där!Grattis
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Satt och drack kaffe på köpcentret efter midsommarshopping, visade frun en klocka på bild som av någon anledning har smått börjat intressera mig men kände mig inte helt redo att börja jaga den. Hon tycker inte den är hemsk. Det finns en inplastad till salu på forumet, skickar pm för att kolla läget lite, säljaren bor 20 minuter från mig, han erbjuder kaffe och att jag får kolla på den då jag aldrig sett en i verkligheten = det är kört. 2 timmar senare är jag fattigare men en klocka rikare, inget jag trodde skulle hända när jag gick upp i morse :)

IMG_0011.JPG
IMG_0012.JPG
IMG_0013.JPG
IMG_0014.JPG


Plasta av plasta av plasta av!!!

IMG_0015.JPG
IMG_0016.JPG


Det blev en 116610LV, har haft 114060 en gång för ett tag sedan så man visste ju att storlek var bra osv, det som dock avgjorde var den gröna färgen. Nästan svart i visst ljus. Härligt grön i annat ljus. Mycket skoj. Var rädd att jag inte skulle gilla det gröna då jag inte är så grön av mig annars :)

Har som sagt varit en modell jag inte funderat på förrän på sista tiden, tyckte ärligt inget alls om den för typ något år sedan. Ibland är det precis som jag måste smyga mig nära vissa modeller, vet inte varför jag fungerar så.

Tack till @closetplayer för snabb, smidig affär och gott kaffe.

Kul, Hulken är alltid rätt! Grym sommarklocka :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ni får ursäkta bildkvaliten men var lite ivrig så paketöppningen blev i bilen under färd (inte jag som körde)

Ser ut som man fått hem lite medicin. Klockor bör kunna räknas som medicin ibland. Kan vara beroendeframkallande men man mår bra av dom.
20170627_172201.jpg

Småsliten låda som ser ut att innehålla ett par solglajjor och några extra Nato.
20170627_172520.jpg

Och här är den då! Cwc diver quartz T-tavla med lagom härlig patina för min smak :)
20170627_172725.jpg

Åkte direkt på armen och vilken härlig klocka det är! Perfekt storlek och klockans historia är något som påminner när jag kikar på den. Riktigt nöjd :D
20170627_174147.jpg
 
Senast ändrad:

Rojalisten

Panerai
Suttit på nålar i tre dagars tid efter att jag trodde att en spansk försäljare blåste mig på ett privatköp genom chrono24.

Efter två nätter utan sömn och huvudvärk så ringde FedEx mig imorse. Blev helt till mig, skulle det komma en taco, en sko, eller inget alls i paketet?

IMG_1769.JPG




IMG_1770.JPG

Något gult?! Vad kan detta vara ;)




IMG_1772.JPG

En gammal bratte från 2003!


IMG_1773.JPG


Faktiskt fullset, allt inkluderat och kan inte vara mindre nöjd! Skönt rassel i länken, nätta 38mm och perfekt sommar klocka :D

IMG_1774.JPG


Skitnöjd, tänk vad mkt man kan få för så lite pengar :D!
IMG_1775.JPG
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Suttit på nålar i tre dagars tid efter att jag trodde att en spansk försäljare blåste mig på ett privatköp genom chrono24.

Efter två nätter utan sömn och huvudvärk så ringde FedEx mig imorse. Blev helt till mig, skulle det komma en taco, en sko, eller inget alls i paketet?

IMG_1769.JPG




IMG_1770.JPG

Något gult?! Vad kan detta vara ;)




IMG_1772.JPG

En gammal bratte från 2003!


IMG_1773.JPG


Faktiskt fullset, allt inkluderat och kan inte vara mindre nöjd! Skönt rassel i länken, nätta 38mm och perfekt sommar klocka :D

IMG_1774.JPG


Skitnöjd, tänk vad mkt man kan få för så lite pengar :D!
IMG_1775.JPG
Snyggt, sommaren anses räddad!
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
För två veckor sen la jag en beställning till staterna på en ny klocka att komplettera samlingen. Efter några dagar i tullens försorg skickades den vidare. Igår kollade jag om mitt paket skulle komma snart... VA FAN! Posten har knappat in fel postnummer! Paketen ligger i andra änden av Stockholm. Bara att hoppa in i bilen. Däcktryckssensorn tjuter, in på macken för att kolla däcket och fylla på luft. Suck, skruv rakt in i däcket och pyspunka.
IMG_3308.JPG

Efter samtal med Audi så kommer vi fram till att det nog är bäst att jag rullar till verkstaden i närheten. Där blir det bara att rekommendera Vianor för de har inte tid förrän om några dagar. Vianor fixar däcket inom en timme. Hinner inte hämta paketet för nu måste jag hämta barn. Nytt försök imorse och nu gick det vägen. Efter att ha betalat tull och moms till posten så är paketet i hand. Äntligen!

IMG_3326.JPG
IMG_3328.JPG
IMG_3329.JPG
IMG_3333.JPG


Beaterklockan nummer 1! Hårt testad här på Klocksnack!

Obligatorisk wristshot
IMG_3334.JPG
 

Challedeluxe

Cartier
Hämtade ut två klockor på posten idag, något som förgyllt denna torsdag en aning :)
Man kan väl säga att klockorna, minst sagt, är ganska olika från varandra! Typ det enda gemensamma jag kan komma på är att de båda tickar på med hjälp av batteri. Nåväl, låt oss börja med det första paketet.
IMG_1635.JPG
IMG_1636.JPG
IMG_1638.JPG
IMG_1639.JPG
IMG_1640.JPG
IMG_1643.JPG

Det är är en Seiko SBBN037, en Tuna, som mäter in på stabila 48 mm. Trots detta tycker jag den sitter bra på min spinkiga handled på 16,5 cm. Riktigt härlig tyngd, och i min mening, jäkligt snygg dessutom.

Paket nummer två; vad gömmer sig här då?
IMG_1644.JPG
IMG_1645.JPG
IMG_1646.JPG
IMG_1647.JPG

Cartier 1564, en klocka jag spanat på väldigt länge. En riktigt klassiker. Blott 29 mm, så aningen mindre än Seikon minst sagt, hehe.
IMG_1648.JPG


Är so far väldigt nöjd med inköpen och tror de kommer kunna komplettera varandra (och de andra klockorna i samlingen) på ett bra sätt.
 

Hamma

Omega
Hämtade ut två klockor på posten idag, något som förgyllt denna torsdag en aning :)
Man kan väl säga att klockorna, minst sagt, är ganska olika från varandra! Typ det enda gemensamma jag kan komma på är att de båda tickar på med hjälp av batteri. Nåväl, låt oss börja med det första paketet.
IMG_1635.JPG
IMG_1636.JPG
IMG_1638.JPG
IMG_1639.JPG
IMG_1640.JPG
IMG_1643.JPG

Det är är en Seiko SBBN037, en Tuna, som mäter in på stabila 48 mm. Trots detta tycker jag den sitter bra på min spinkiga handled på 16,5 cm. Riktigt härlig tyngd, och i min mening, jäkligt snygg dessutom.

Paket nummer två; vad gömmer sig här då?
IMG_1644.JPG
IMG_1645.JPG
IMG_1646.JPG
IMG_1647.JPG

Cartier 1564, en klocka jag spanat på väldigt länge. En riktigt klassiker. Blott 29 mm, så aningen mindre än Seikon minst sagt, hehe.
IMG_1648.JPG


Är so far väldigt nöjd med inköpen och tror de kommer kunna komplettera varandra (och de andra klockorna i samlingen) på ett bra sätt.

Skön kombo! Kompletterar varandra bra
 

Bernardo01

Cartier
Satt och drack kaffe på köpcentret efter midsommarshopping, visade frun en klocka på bild som av någon anledning har smått börjat intressera mig men kände mig inte helt redo att börja jaga den. Hon tycker inte den är hemsk. Det finns en inplastad till salu på forumet, skickar pm för att kolla läget lite, säljaren bor 20 minuter från mig, han erbjuder kaffe och att jag får kolla på den då jag aldrig sett en i verkligheten = det är kört. 2 timmar senare är jag fattigare men en klocka rikare, inget jag trodde skulle hända när jag gick upp i morse :)

IMG_0011.JPG
IMG_0012.JPG
IMG_0013.JPG
IMG_0014.JPG


Plasta av plasta av plasta av!!!

IMG_0015.JPG
IMG_0016.JPG


Det blev en 116610LV, har haft 114060 en gång för ett tag sedan så man visste ju att storlek var bra osv, det som dock avgjorde var den gröna färgen. Nästan svart i visst ljus. Härligt grön i annat ljus. Mycket skoj. Var rädd att jag inte skulle gilla det gröna då jag inte är så grön av mig annars :)

Har som sagt varit en modell jag inte funderat på förrän på sista tiden, tyckte ärligt inget alls om den för typ något år sedan. Ibland är det precis som jag måste smyga mig nära vissa modeller, vet inte varför jag fungerar så.

Tack till @closetplayer för snabb, smidig affär och gott kaffe.
Grönt är skönt!! Grattis ;)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hämtade ut två klockor på posten idag, något som förgyllt denna torsdag en aning :)
Man kan väl säga att klockorna, minst sagt, är ganska olika från varandra! Typ det enda gemensamma jag kan komma på är att de båda tickar på med hjälp av batteri. Nåväl, låt oss börja med det första paketet.
IMG_1635.JPG
IMG_1636.JPG
IMG_1638.JPG
IMG_1639.JPG
IMG_1640.JPG
IMG_1643.JPG

Det är är en Seiko SBBN037, en Tuna, som mäter in på stabila 48 mm. Trots detta tycker jag den sitter bra på min spinkiga handled på 16,5 cm. Riktigt härlig tyngd, och i min mening, jäkligt snygg dessutom.

Paket nummer två; vad gömmer sig här då?
IMG_1644.JPG
IMG_1645.JPG
IMG_1646.JPG
IMG_1647.JPG

Cartier 1564, en klocka jag spanat på väldigt länge. En riktigt klassiker. Blott 29 mm, så aningen mindre än Seikon minst sagt, hehe.
IMG_1648.JPG


Är so far väldigt nöjd med inköpen och tror de kommer kunna komplettera varandra (och de andra klockorna i samlingen) på ett bra sätt.

Grattis! Härlig duo :)
 

Zorro599

Omega
Ny inkommet,
Seiko spbr11k1 blue lagoon, bytte även armband till ett hirsch läderarmband. Slängde även med en bild på hur originalet såg ut :).

Jag hade fått upp ögonen för just den och damma dag gick förbi en Stjärnurmakare och dom hade den i skylltfönstret. Tvekade inte en sekund! :angel:
 

Bilagor

  • IMG_1736.JPG
    IMG_1736.JPG
    314.5 KB · Visningar: 208
  • IMG_1737.JPG
    IMG_1737.JPG
    277.9 KB · Visningar: 213
  • IMG_1738.JPG
    IMG_1738.JPG
    191.8 KB · Visningar: 215
  • IMG_1727.JPG
    IMG_1727.JPG
    157.2 KB · Visningar: 207

kmg

Patek
2-Faktor
Ny inkommet,
Seiko spbr11k1 blue lagoon, bytte även armband till ett hirsch läderarmband. Slängde även med en bild på hur originalet såg ut :).

Jag hade fått upp ögonen för just den och damma dag gick förbi en Stjärnurmakare och dom hade den i skylltfönstret. Tvekade inte en sekund! :angel:
Fin tavelfärg! Grattis
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Jag hade bestämt mig för att bli OWG. Enligt mig ett ganska enkelt beslut vad valet skulle falla på.

3FDAC3E2-F17D-4124-84A8-36490B23CC79.JPG

993DA350-B1DD-4E4A-8A18-17290F99D645.JPG

84F50097-1116-407A-8902-1F5E9556EFF7.JPG

236FFB2E-95C8-48B9-9F27-1D4F96473414.JPG

F0C3B3F6-7A00-4717-A43E-693AF4223BBB.JPG


Med andra ord en 1600 från 70-tal med linen dial!
Min drömklocka (nästan, jag vill ha med fluted bezel). Kommer dock inte bli OWG med den då jag tycker den är för begränsad avseende beatertillfällen.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Nu var det länge sedan jag öppnade ett här, men här kommer en klassisk paket-öppna-tråd.
En länk som jag alltid dras till, det blir knappt bättre än denna länken.


Röd tejp som fastnar på alla otänkbara ställen.
IMG_6490.JPG



Ett paket i paketet....
IMG_6491.JPG



...ytterliggare ett "paket"...
IMG_6492.JPG



...som visade sig vara en påse. Men Longines?!?! Detta signade jag inte upp till.
IMG_6493.JPG



Så där ja...nu ser det bättre ut.
IMG_6494.JPG
IMG_6495.JPG



Och det obligatoriska handledsskottet.
IMG_6496.JPG
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Nu var det länge sedan jag öppnade ett här, men här kommer en klassisk paket-öppna-tråd.
En länk som jag alltid dras till, det blir knappt bättre än denna länken.


Röd tejp som fastnar på alla otänkbara ställen.
IMG_6490.JPG



Ett paket i paketet....
IMG_6491.JPG



...ytterliggare ett "paket"...
IMG_6492.JPG



...som visade sig vara en påse. Men Longines?!?! Detta signade jag inte upp till.
IMG_6493.JPG



Så där ja...nu ser det bättre ut.
IMG_6494.JPG
IMG_6495.JPG



Och det obligatoriska handledsskottet.
IMG_6496.JPG
Den där är bra, riktigt bra. Grattis!
 
Topp