Tack! Kan bara instämma.Den där är galet bra! Gratulerar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Kan bara instämma.Den där är galet bra! Gratulerar.
Grattis. Funkar till allt som sagtHar provat den ett antal gånger och varje gång tänkt att "en sådan måste jag ha". Och nu var det dags. BB36:an såldes och denna köptes.
Sådana här lådor har ni sett förr:
Och här är den:
Rolex Explorer 214270!
Den är perfekt! Ren, snygg och funkar till allt. Mycket nöjd!
Tack!Grattis. Funkar till allt som sagt
Grymt bra den där!GrattisHar provat den ett antal gånger och varje gång tänkt att "en sådan måste jag ha". Och nu var det dags. BB36:an såldes och denna köptes.
Sådana här lådor har ni sett förr:
Och här är den:
Rolex Explorer 214270!
Den är perfekt! Ren, snygg och funkar till allt. Mycket nöjd!
Stort tack!Grymt bra den där!Grattis
Grattis!Det kom ett paket...
Köpt från Passione Vintage (passionevintage.com men finns även på Chrono24). Mycket smidig affär och snabb leverans!
Det kom ett paket...
Köpt från Passione Vintage (passionevintage.com men finns även på Chrono24). Mycket smidig affär och snabb leverans!
Satt och drack kaffe på köpcentret efter midsommarshopping, visade frun en klocka på bild som av någon anledning har smått börjat intressera mig men kände mig inte helt redo att börja jaga den. Hon tycker inte den är hemsk. Det finns en inplastad till salu på forumet, skickar pm för att kolla läget lite, säljaren bor 20 minuter från mig, han erbjuder kaffe och att jag får kolla på den då jag aldrig sett en i verkligheten = det är kört. 2 timmar senare är jag fattigare men en klocka rikare, inget jag trodde skulle hända när jag gick upp i morse
Plasta av plasta av plasta av!!!
Det blev en 116610LV, har haft 114060 en gång för ett tag sedan så man visste ju att storlek var bra osv, det som dock avgjorde var den gröna färgen. Nästan svart i visst ljus. Härligt grön i annat ljus. Mycket skoj. Var rädd att jag inte skulle gilla det gröna då jag inte är så grön av mig annars
Har som sagt varit en modell jag inte funderat på förrän på sista tiden, tyckte ärligt inget alls om den för typ något år sedan. Ibland är det precis som jag måste smyga mig nära vissa modeller, vet inte varför jag fungerar så.
Tack till @closetplayer för snabb, smidig affär och gott kaffe.
Snyggt, sommaren anses räddad!Suttit på nålar i tre dagars tid efter att jag trodde att en spansk försäljare blåste mig på ett privatköp genom chrono24.
Efter två nätter utan sömn och huvudvärk så ringde FedEx mig imorse. Blev helt till mig, skulle det komma en taco, en sko, eller inget alls i paketet?
Något gult?! Vad kan detta vara
En gammal bratte från 2003!
Faktiskt fullset, allt inkluderat och kan inte vara mindre nöjd! Skönt rassel i länken, nätta 38mm och perfekt sommar klocka
Skitnöjd, tänk vad mkt man kan få för så lite pengar !
Har haft en tanke att lagom till 40 årsdagen skaffa en klocka till. Något klassiskt och något som ej går ur tiden. Nu fyller jag först om några veckor men vem orkar vänta
Valet föll på en klocka jag haft tidigare. Omega speedmaster aka månklockan
Tack Daniel @ROB-1832
Har haft en tanke att lagom till 40 årsdagen skaffa en klocka till. Något klassiskt och något som ej går ur tiden. Nu fyller jag först om några veckor men vem orkar vänta
Tack Daniel @ROB-1832
Hämtade ut två klockor på posten idag, något som förgyllt denna torsdag en aning
Man kan väl säga att klockorna, minst sagt, är ganska olika från varandra! Typ det enda gemensamma jag kan komma på är att de båda tickar på med hjälp av batteri. Nåväl, låt oss börja med det första paketet.
Det är är en Seiko SBBN037, en Tuna, som mäter in på stabila 48 mm. Trots detta tycker jag den sitter bra på min spinkiga handled på 16,5 cm. Riktigt härlig tyngd, och i min mening, jäkligt snygg dessutom.
Paket nummer två; vad gömmer sig här då?
Cartier 1564, en klocka jag spanat på väldigt länge. En riktigt klassiker. Blott 29 mm, så aningen mindre än Seikon minst sagt, hehe.
Är so far väldigt nöjd med inköpen och tror de kommer kunna komplettera varandra (och de andra klockorna i samlingen) på ett bra sätt.
Bra val! Grattis i förskott!Har haft en tanke att lagom till 40 årsdagen skaffa en klocka till. Något klassiskt och något som ej går ur tiden. Nu fyller jag först om några veckor men vem orkar vänta
Tack Daniel @ROB-1832
Grönt är skönt!! GrattisSatt och drack kaffe på köpcentret efter midsommarshopping, visade frun en klocka på bild som av någon anledning har smått börjat intressera mig men kände mig inte helt redo att börja jaga den. Hon tycker inte den är hemsk. Det finns en inplastad till salu på forumet, skickar pm för att kolla läget lite, säljaren bor 20 minuter från mig, han erbjuder kaffe och att jag får kolla på den då jag aldrig sett en i verkligheten = det är kört. 2 timmar senare är jag fattigare men en klocka rikare, inget jag trodde skulle hända när jag gick upp i morse
Plasta av plasta av plasta av!!!
Det blev en 116610LV, har haft 114060 en gång för ett tag sedan så man visste ju att storlek var bra osv, det som dock avgjorde var den gröna färgen. Nästan svart i visst ljus. Härligt grön i annat ljus. Mycket skoj. Var rädd att jag inte skulle gilla det gröna då jag inte är så grön av mig annars
Har som sagt varit en modell jag inte funderat på förrän på sista tiden, tyckte ärligt inget alls om den för typ något år sedan. Ibland är det precis som jag måste smyga mig nära vissa modeller, vet inte varför jag fungerar så.
Tack till @closetplayer för snabb, smidig affär och gott kaffe.
Hämtade ut två klockor på posten idag, något som förgyllt denna torsdag en aning
Man kan väl säga att klockorna, minst sagt, är ganska olika från varandra! Typ det enda gemensamma jag kan komma på är att de båda tickar på med hjälp av batteri. Nåväl, låt oss börja med det första paketet.
Det är är en Seiko SBBN037, en Tuna, som mäter in på stabila 48 mm. Trots detta tycker jag den sitter bra på min spinkiga handled på 16,5 cm. Riktigt härlig tyngd, och i min mening, jäkligt snygg dessutom.
Paket nummer två; vad gömmer sig här då?
Cartier 1564, en klocka jag spanat på väldigt länge. En riktigt klassiker. Blott 29 mm, så aningen mindre än Seikon minst sagt, hehe.
Är so far väldigt nöjd med inköpen och tror de kommer kunna komplettera varandra (och de andra klockorna i samlingen) på ett bra sätt.
Fin tavelfärg! GrattisNy inkommet,
Seiko spbr11k1 blue lagoon, bytte även armband till ett hirsch läderarmband. Slängde även med en bild på hur originalet såg ut .
Jag hade fått upp ögonen för just den och damma dag gick förbi en Stjärnurmakare och dom hade den i skylltfönstret. Tvekade inte en sekund!
Min drömklocka (nästan, jag vill ha med fluted bezel). Kommer dock inte bli OWG med den då jag tycker den är för begränsad avseende beatertillfällen.Jag hade bestämt mig för att bli OWG. Enligt mig ett ganska enkelt beslut vad valet skulle falla på.
Med andra ord en 1600 från 70-tal med linen dial!
Den där är bra, riktigt bra. Grattis!Nu var det länge sedan jag öppnade ett här, men här kommer en klassisk paket-öppna-tråd.
En länk som jag alltid dras till, det blir knappt bättre än denna länken.
Röd tejp som fastnar på alla otänkbara ställen.
Ett paket i paketet....
...ytterliggare ett "paket"...
...som visade sig vara en påse. Men Longines?!?! Detta signade jag inte upp till.
Så där ja...nu ser det bättre ut.
Och det obligatoriska handledsskottet.
Ja, grym! Men länken är något i särklass!Den där är bra, riktigt bra. Grattis!
Sån ja! Grattis!Blir inte mycket till paketöppning då jag sitter på ett tåg nu och alla tillbehör är hemma.
Det blev iaf en ny kompis idag! En vit 16570 uttagen 2010