• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

IMG_1889.JPG
Sådär ja!:D
Perfekt

Hämtade precis ut min TREDJE Oris Aquis, denna gång i uppdaterad utgåva med nya länken samt lite andra polerade detaljer. Denna version blev den med den mattsvarta keramiska vridringen samt mattsvart urtavla. Dock efter att använt 38-41mm klockor så känns den rätt krallig nästan så att jag blir osäker på om jag ska returnera den eller ej. Vad tycker ni?
q5chqcG.jpg

Hämtade precis ut min TREDJE Oris Aquis, denna gång i uppdaterad utgåva med nya länken samt lite andra polerade detaljer. Denna version blev den med den mattsvarta keramiska vridringen samt mattsvart urtavla. Dock efter att använt 38-41mm klockor så känns den rätt krallig nästan så att jag blir osäker på om jag ska returnera den eller ej. Vad tycker ni?
q5chqcG.jpg
Uppenbarligen har du en förkärlek till Oris? Ser ut att passa sig alldeles utmärkt storleksmässigt imo!

q5chqcG.jpg

Jag tycker att den sitter bra. Det är snyggt med lite doughnut-liknande former. :)

Hallå!
Nu sitter den på armen. Bytte ut länken mot ett läderband. Ville ha ett mochaband men då Omega Seamaster 300 Master Co-Axial är en rätt hög klocka såg det inte så bra ut med en smalt mochaband. Det fick bli ett tjockare brunt läderband. Otroligt nöjd med min första klocka :)

IMG_0008.JPG
IMG_0005.JPG
IMG_0004.JPG

Sådär då har jag hämtat ut min nya Oris Divers 65, första intrycket var väldigt positivt. Klockan är mycket snyggare i verkligheten och jag gillar att dom blandat borstat/polerat för att ge ett mer djup samt dimensioner till själva caset och urtavlan är riktigt mysig. Nu till det jag inte gillar vilket är att länken smalnar av riktigt mycket till den punkt att länken är riktigt smal och likaså spännet vilket nästan får det att se ut som en damklocka bakifrån. Gah jag är hopplös

QSeQrDZ.jpg

JonryEv.jpg

Sådär då har jag hämtat ut min nya Oris Divers 65, första intrycket var väldigt positivt. Klockan är mycket snyggare i verkligheten och jag gillar att dom blandat borstat/polerat för att ge ett mer djup samt dimensioner till själva caset och urtavlan är riktigt mysig. Nu till det jag inte gillar vilket är att länken smalnar av riktigt mycket till den punkt att länken är riktigt smal och likaså spännet vilket nästan får det att se ut som en damklocka bakifrån. Gah jag är hopplös

QSeQrDZ.jpg

E4RR6Xb.jpg
Hur ser baksidan ut då?

Såhär ser det ut, ser dock mindre ut i verkligheten enligt mig. Tjejen gav mig precis lite beslutsångest då hon påpekade att 'armbandet' var så smalt.
B6ZyA0O.jpg

VsCtN3t.jpg
Äsch, jag tyckte inte att det var några problem med det där! Klockan är ju lite nättare liksom, inte hög alls och "smidig". Tycker det var snyggt. Annars är väl tropicbandet riktigt fint till 65:an? :)

Tillbaka
Topp