Det dök upp ett efterlängtat paket för ett par dagar sedan.
Efterlängtat för jag har varit på jakt efter denna klocka i drygt ett halvår. Vilket i klocktid räknas som minst ett par år.
Har suktat efter modellen längre tid än så men det var när jag vid ett besök hos Nymans Ur i april fick prova den på handleden som jag kände att "denna måste jag ha".
Kände dock den gången att jag behövde göra en del förändringar i klocksamlingen innan köp fick bli av så under det besöket köpte jag lite oplanerat en Datejust istället.
Drygt månaden senare var jag återigen på besök i Stockholm för att sälja min SubC till en forummedlem och då skulle köpet bli av!
Fick hos Nymans snopet veta att klockan nyss blivit såld och att det skulle ta ett par månader för att få hem en ny.
Just då hade jag inte tålamod att vänta i ett par månader. Det är ju minst ett år eller så i klocktid räknat!
Jag började därför kika på Chrono24 och kontaktade en tysk säljare som sa sig kunna leverera klockan på tre veckor till ett bra pris.
Det blev dock inte riktigt som jag tänkt mig. Ett halvår senare lyckades jag med Chrono24s hjälp få tillbaka mina pengar efter en mardrömsupplevelse med säljaren, som egentligen är värd sin egen historia.
Tillbaka på ruta ett och jakten på klockan börjar på nytt. Hör av mig till Nymans på nytt och kollar även av Chrono24. Får efter nån vecka ett erbjudande från en säljare på Chrono24 som jag inte kan tacka nej till och vi gör affär.
En vecka senare är vi nu här i denna paketöppningstråd...
Klockan i fråga är alltså en AP Royal Oak 15450. En RO på 37mm för oss som föredrar lite nättare klockor.
Är hittills otroligt nöjd. Bär ungefär som min Yacht-Master 116622 och passar mig perfekt.
Tavlan är magisk och det är svårt att fånga dess skönhet på bild.
Tack för att ni tog er tid att läsa.