Då var det dags för ett nytt paket : )
Jag kan säga att Squale överträffar mina förväntningar med råge. Detta efter ett tveksamt inköp av en MK II Paradive.
Mer om klockan. Kronan och bezeln är av utmärkt kvalite och sparras med min Tag Aquaracer och Hydroconquest chrono. Urverket är silkeslent när jag känner efter. Kanske skulle vilja ha lite mer "motstånd" i vridet. Ljudet då, det surrar lågmält knappt hörbart vilket jag uppskattar.
Metall länken är ordentligt tjock, 4.5mm och håller hög kvalite vilket jag gillar. Dock är spännet av pressad plåt men det går att byta ut och något jag förväntade mig för priset jag betalade.
Boetten är spegelblankt polerad på sidorna och undersida, samt lite borstat på bandhornen. Helhetsintrycket är att kvalitetskontrollen och utförandet är väldigt bra. Poleringen är likvärdig med Longines och snäppet bättre än Tag Heuer.
Urtavlan är helt matt och något "gulaktig" i tonen. Väldigt nöjd med den "fusk patina" dom lyckats med. Färgerna är något "tröttare" än på bilderna som finns på webben och ser faktiskt mer matt ut i verkligheten.
Helhetsbetyg skulle jag vilja påstå att Squale slåss mot klockor jag har i min samling som är 4ggr så dyra. Och kvalitetsmässigt håller hög klass.
Vad skall jag säga "Happy as a Clam!"
Leveransen av DHL express var sjukt snabb och inget strul.
Här kommer lite bilder.
Vet inte vad som hände med färgerna här tyvärr... bäcksvart hemma....
Paradive som vart en lite av ett stolpskott i inköp pga av det dåliga genomförandet av bezeln...
Hade inga verktyg att justera armbandet hemma. Så slängde på en Nato.