• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Äntligen min tur igen. Stundande resa till Rhodos gjorde att jag kände ett behov av något somrigt och badvänligt. Fick dock hjärtklappning när jag såg detta när man paketöppnar en klocka:
20180503_144720-01.jpeg

Som tur är fanns det ett bättre paket inuti:
20180503_150158-01.jpeg

Sen på bollen men nu har en gruppköps-PADI landat hos mig :cool:
20180503_150255-01.jpeg

Så ett WS såklart. En stor klump till klocka på mina taniga handleder så får se hur länge den stannar, men passar nog fint på semestern :)
20180503_151245-01.jpeg
Ah shit! Ja jag skulle också blivit rädd! :nailbiting::hungover:

Grymt bra val :) Jättebra sommarklocka!

I helgen beslutade jag mig för att bli OWG.. vad behöver man egentligen för klocka då? En som man kan ha vid alla tillfällen, en "sportig dressare" som dessutom tål lite vatten.. Jag började kika runt först på Köp & Sälj, inget ute. Kollade Chrono24, fanns massor att välja mellan men den svenska kronan låg inte så bra till just nu.
Kontakta närmsta AD idag, dom hade en inne på lager! Hann inte ens avsluta samtalet med dom förens jag satt i bilen påväg till Engströms i Jönköping!

Efter en kopp kaffe och en massa härligt prat så körde jag hem igen.. @Fender59 på besök, som ville se en paketöppning!

p1.jpg

Åh, en vit låda i en påse!
p2.jpg

Vad finns i denna då?
p3.jpg

En vit låda till..
p4.jpg

En låda i en låda i en låda..
p5.jpg

Dock en grön sådan!
p6.jpg

Nej, nu till det intressanta.. vem vill se en massa lådor som har visats en miljard gånger här på KS?
p7.jpg

Här har vi den!
En Blå Datejust 36, vitguldskrans, jubilee och roulette! :)
p8.jpg

Wristshot!
DJ36.jpg

Måste säga att den var över förväntan.. Upplevs större än 36mm, betydligt tyngre än vad jag trodde!
Den blå tavlan är magisk ihop med dom röda datumen!

Nu ska jag bara sälja av alla andra klockor, sen blir jag OWG med denna!
Tack Klocksnack för ett fantastiskt forum!

Senast ändrad:
I helgen beslutade jag mig för att bli OWG.. vad behöver man egentligen för klocka då? En som man kan ha vid alla tillfällen, en "sportig dressare" som dessutom tål lite vatten.. Jag började kika runt först på Köp & Sälj, inget ute. Kollade Chrono24, fanns massor att välja mellan men den svenska kronan låg inte så bra till just nu.
Kontakta närmsta AD idag, dom hade en inne på lager! Hann inte ens avsluta samtalet med dom förens jag satt i bilen påväg till Engströms i Jönköping!

Efter en kopp kaffe och en massa härligt prat så körde jag hem igen.. @Fender59 på besök, som ville se en paketöppning!

p1.jpg

p2.jpg

Vad finns i denna då?
p3.jpg

En vit låda till..
p4.jpg

p5.jpg

Dock en grön sådan!
p6.jpg

Nej, nu till det intressanta.. vem vill se en massa lådor som har visats en miljard gånger här på KS?
p7.jpg

Här har vi den!
En Blå Datejust 36, vitguldskrans, jubileer och roulette! :)
p8.jpg

Wristshot!
DJ36.jpg

Måste säga att den var över förväntan.. Upplevs större än 36mm, betydligt tyngre än vad jag trodde!

Tack för den förväntade paketöppningen.
Snygg som tusan. Perfekt klocka till årets badsäsong.
Lycka till!

p1.jpg

p2.jpg

Vad finns i denna då?
p3.jpg

En vit låda till..
p4.jpg

p5.jpg

Dock en grön sådan!
p6.jpg

p7.jpg

Här har vi den!
p8.jpg

Wristshot!
DJ36.jpg

Riktigt fin!
Saknar min faktiskt så pass att jag då och då scrollar igenom gamla bilder för att titta på den.

Bra val!

p1.jpg

p2.jpg

Vad finns i denna då?
p3.jpg

En vit låda till..
p4.jpg

p5.jpg

Dock en grön sådan!
p6.jpg

p7.jpg

Här har vi den!
p8.jpg

Wristshot!
DJ36.jpg

Grattis, känns som ett riktigt bra val om man nu skall bli OWG. Roulette-datumet är ju så sjukt snygg också, lever som i symbios med den blåa tavlan!

p1.jpg

p2.jpg

Vad finns i denna då?
p3.jpg

En vit låda till..
p4.jpg

p5.jpg

Dock en grön sådan!
p6.jpg

p7.jpg

Här har vi den!
p8.jpg

Wristshot!
DJ36.jpg

Väldigt fin, min favvo combo på en DJ roulette o blå tavla med stapel index

Budade hem mig den här från tradera.
Eftersom den andra klockan jag har är en dressare så kände jag att jag behövde en fin klocka till sommaren som man kan ha på sig utan att oroa sig att skada den med bad och andra aktiviteter.
Tog ivrigt ut paketet ur paketet det postades i, så har tyvärr inga bilder på den.
Lådan är väl inget att skryta om, låg också en gummi band till som inte heller var mycket att skryta om.
IMG_3376.JPG

Höll på att spy när jag såg armbandet den satt på, men ska beställas hem ett super oyster inom de närmsta dagarna. annars är den riktigt fin tycker jag.
IMG_3377.JPG
IMG_3378.JPG

Lumen verkar riktigt bra även fast den inte kan fått mycket kräm än.
IMG_3382.JPG

Älskar också baksidan av klockan med vågen på.
IMG_3381.JPG

Tack för stunden klocksnack!

Bilagor

• IMG_3380.JPG
    IMG_3380.JPG
    83.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_3379.JPG
    IMG_3379.JPG
    77 KB · Visningar: 1
Testade Chrono24 för första gången och var lite nervös inför leveransen, alla har ju så olika syn på vad som är ett mycket fint skick och det är faktiskt ganska mycket pengar man betalar för något osett. Klockan jag köpt skall vara den jag använder 95% av tiden och den skall verkligen användas. Inget jättespännande, bland det vanligare här nämligen en 16610 2009. Jag måste säga att jag är positivt överraskad över smidigheten i affären, snabbt svar på ett par frågor, snabbt svar på min förfrågan om en prisjustering på 400Euro genom ett skäligt motbud. Säljaren postade klockan på 30 minuter efter betalning och resan genom Tyskland tog 1 arbetsdag. Sen tar Postnord över... och ville enligt avin ha 4!! dagar på sig att leverera paketet 25 mil. Dock ändrades detta och det gick snabbare.

Ursäkta bildkvaliten, jag var som ett tjockt barn med en godispåse på affärens parkering :)

Klockan var verkligen superfin, inga märken alls och levererades med en liten flaska Moet Champagne, snyggt skött!
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4c.jpg
5.jpg
Inget slår de gamla 5-referenserna. Grattis - flippa den för i helvete nu inte

Fick hem en ny klocka för nån dag sedan.
En klassisk modell som jag känner att man nästan måste prova på som klockintresserad.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Det är alltså en JLC Reverso (Classic Medium Thin ref 2548520) som införskaffats.
Trots att jag normalt sätt har svårt att klara mig utan både sekundvisare och datum var denna klassiskt simpla och stilrena modell den rätta för mig.
Hittills är det en väldigt trivsam bekantskap som jag vet kommer att göra bra ifrån sig vid de rätta tillfällena framöver.

Vilken pjäs!

Råkade komma ett paket idag :) Min första Sjöö så skall bli mycket spännande.

Bilagor

• D01DA572-5E14-4BF0-BA1F-99ED902ABFCA.jpeg
    D01DA572-5E14-4BF0-BA1F-99ED902ABFCA.jpeg
    91.5 KB · Visningar: 2
  • 120A6334-ADE0-427C-95E7-03E343E51FDC.jpeg
    120A6334-ADE0-427C-95E7-03E343E51FDC.jpeg
    244.4 KB · Visningar: 1
  • 49F68EDC-2725-4984-8613-1AB04370B70A.jpeg
    49F68EDC-2725-4984-8613-1AB04370B70A.jpeg
    108 KB · Visningar: 1
  • 72F41F1C-46F4-4F7E-8DF2-8C5F9A3927A5.jpeg
    72F41F1C-46F4-4F7E-8DF2-8C5F9A3927A5.jpeg
    90 KB · Visningar: 1
  • AA4C6DC9-967F-4C9B-986D-C6CE6497F981.jpeg
    AA4C6DC9-967F-4C9B-986D-C6CE6497F981.jpeg
    82 KB · Visningar: 2
Besökte IWC:s flagship boutique i New York för att prova en Mark VIII Edition ”Le Petit Prince” och det blev ett köp.
9D3B4A2B-8E14-445C-87D1-19BE18A63702.jpeg

Här tillsammans med den mycket trevlige säljarens Portugieser.
23681B39-59CF-4870-A269-8EA5A39F0C39.jpeg

Det saknades en IWC i samlingen men nu är det åtgärdat.

Tillbaka
Topp