Magisk!Nytt in idag
SBGJ227 Peacock
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Magisk!Nytt in idag
SBGJ227 Peacock
Blev en Tudor GMT ”pepsi” idag. Första intrycket är att färgerna är riktigt bra, den blå är inte så jätteblå vilket blir bättre tycker jag. Stort tack till Krons Ur för utmärkt service!
Grym! Stort grattis. Vill också klämma
Grattis, ser ju riktigt lyckad ut den där!
Sprojlans från AD, rätt skön känsla sådär på semestern - Tredje gången gillt, fast nu med vitguldsrings.
Gamla:
Vitguldsringen är grymt fin på den där......Sprojlans från AD, rätt skön känsla sådär på semestern - Tredje gången gillt, fast nu med vitguldsrings.
Gamla:
Håller med! Så stor skillnad på 200 och 234, nöjdVitguldsringen är grymt fin på den där......
Bra, en Speedy måste man bara ha Grattis!Blev sugen på nytt inför sommaren
Bra val och en sjukt trevlig urhandel!För omkring två till tre år sedan tog klockintresset fart på riktigt. Sedan dess har en hel del skett. Preferenser har förändrats allteftersom radarn vidgats och kunskaperna ökat. Mycket tack vare detta fantastiska forum. Ribban för vad som är "rimligt" att lägga på en handledskompis tycks, till plånbokens förfäran, ständigt förskjutas norrut. Förälskelser har kommit och gått. Ibland betydligt snabbare än väntat. Jag misstänker att många av er känner igen sig i beskrivningen och har vandrat samma stig tidigare. En specifik modell har dock ständigt kommit tillbaka på radarn och tycks gång på gång resultera i en nyförälskelse. Just idag kändes det som att det var dags att göra något åt saken. Kan det möjligen ha något att göra med att det är tisdag?
Passar på att för första gången önska er alla en riktigt snabb tisdag! Och tack @ERIKSON URHANDEL för ännu en smidig affär!
Gratulerar till en tidlös klassiker Sedan är ju också boxen den kommer i den mest påkostade i sin prisklass utan tvekan, gör det extra roligt att paketöppna!För omkring två till tre år sedan tog klockintresset fart på riktigt. Sedan dess har en hel del skett. Preferenser har förändrats allteftersom radarn vidgats och kunskaperna ökat. Mycket tack vare detta fantastiska forum. Ribban för vad som är "rimligt" att lägga på en handledskompis tycks, till plånbokens förfäran, ständigt förskjutas norrut. Förälskelser har kommit och gått. Ibland betydligt snabbare än väntat. Jag misstänker att många av er känner igen sig i beskrivningen och har vandrat samma stig tidigare. En specifik modell har dock ständigt kommit tillbaka på radarn och tycks gång på gång resultera i en nyförälskelse. Just idag kändes det som att det var dags att göra något åt saken. Kan det möjligen ha något att göra med att det är tisdag?
Passar på att för första gången önska er alla en riktigt snabb tisdag! Och tack @ERIKSON URHANDEL för ännu en smidig affär!
Sjukt grym... Grattis till denNytt in idag
SBGJ227 Peacock
Det blev en Cartier Tank Basculante 2390 igår. Manuell - med ett tunt urverk. Känns bra!
Grattis!! Häftig flipmekanism!Det blev en Cartier Tank Basculante 2390 igår. Manuell - med ett tunt urverk. Känns bra!
Grattis till en fin en!! Är den blå?Shoppade nytt hos Engströms idag. Riktigt nöjd med klocka och service
Grattis!! Häftig flipmekanism!
Grattis till en fin en!! Är den blå?
Inte helt lätt att se på vissa bilder. Antar att den skiftar blå till väldigt mörk.Den är blå
Inte helt lätt att se på vissa bilder. Antar att den skiftar blå till väldigt mörk.
Grattis till den, mycket bra!Shoppade nytt hos Engströms idag. Riktigt nöjd med klocka och service
Blev sugen på nytt inför sommaren
Grattis till er båda! Helt klart en klocka som man bara måste ha i samlingen! Fruktansvärt mångsidig och passar till allt!För omkring två till tre år sedan tog klockintresset fart på riktigt. Sedan dess har en hel del skett. Preferenser har förändrats allteftersom radarn vidgats och kunskaperna ökat. Mycket tack vare detta fantastiska forum. Ribban för vad som är "rimligt" att lägga på en handledskompis tycks, till plånbokens förfäran, ständigt förskjutas norrut. Förälskelser har kommit och gått. Ibland betydligt snabbare än väntat. Jag misstänker att många av er känner igen sig i beskrivningen och har vandrat samma stig tidigare. En specifik modell har dock ständigt kommit tillbaka på radarn och tycks gång på gång resultera i en nyförälskelse. Just idag kändes det som att det var dags att göra något åt saken. Kan det möjligen ha något att göra med att det är tisdag?
Den var cool! Hur funkar den, är det typ transparenta "plattor" som visarna sitter på?Efter en lång tids inaktivitet i mitt klocknörderi så slog bokstavskombinationen till i helgen och beställde hem en enligt mig sinnesjukt coolt klocka!
Zodiac Astrographic NOS ~1975-1979.
Minimala spår av förvaring på klockan , och lite skavt på utsidan av boxen!
Tack!Den var cool! Hur funkar den, är det typ transparenta "plattor" som visarna sitter på?
Ja verkligen! Kan tänka mig att sekundvisaren ser häftig ut när den rör sig längs kantenTack!
Helt korrekt, det är 3 separata glasskivor där indexen är ditmålade. Rätt coolt att dom kom på det för så länge sedan
Intygar att den är stencool!Ja verkligen! Kan tänka mig att sekundvisaren ser häftig ut när den rör sig längs kanten
Grymt häftig! Grattis!!Efter en lång tids inaktivitet i mitt klocknörderi så slog bokstavskombinationen till i helgen och beställde hem en enligt mig sinnesjukt coolt klocka!
Zodiac Astrographic NOS ~1975-1979.
Minimala spår av förvaring på klockan , och lite skavt på utsidan av boxen!