Willur
Silver
Måste vara typ en av de billigaste give awayen to date...?
Haha, asken är nog dyrare än innehållet! Fick den vid bandbyte hos Erikson, så jag klagar inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste vara typ en av de billigaste give awayen to date...?
Trevlig! Kul med bilder från butiken ocksåSå var det dags igen…
Åkte till Sundbyberg för att fika på förmiddagen. Kom efter ett tag på den lysande idén att gå förbi en viss urhandel för att kolla och klämma lite..
Efter en stund inne i butiken står jag plötsligt med en cola framför mig medan personalen plockar ihop mitt senaste tillskott.
Nyss hemkommen från en dag på stan så är det nu dags för paketöppning. Köpte med lite bubbel för att fira.
Vad kan det vara...?
En ny kronograf kanske, det piggar alltid upp!
Sjöö Sandström Royal Steel Chronograp. Index och visare i roséguld. Tack för mig.
Grymt läcker, grattis!Efter lite beslutsångest fick ni vara med och tycka till lite och rösta bland ett urval av klockor jag hade spanat in.
Det vart inte Tudor BB, Bremont Supermarine utan tredjeplatsen Eterna KonTiki med 44 röster. Det är en uddafågel som jag kommer trivas med, och första brons i samlingen. Ju längre namn på klockan desto bättra är den....
Jag hoppar över "boxen" en blå liten deprimerande sak som inte förjänar er tid.
Kort om klockan. Den sitter som en smäck på armen och är som att sticka in fötterna i ett par favorittofflor. Kronan har rejäla gängor och kommer hålla länge. Vrida upp urverket känns stabilt med lagom motstånd. Rotorn är märkbart tystare i denna Eterna än i min Biatec som kör samma urverk.
Finishen på klockan är rätt rå och borstad vilket jag uppskattar. Läderarmbandet känns som mjukt men väldigt tjockt mocka. Hur mjukt och bekvämt som helst.
Modell namn:
Eterna KonTiki Diver Gent Bronze Manufacture Limited edition
Lite mått:
15mm höjd
44mm bredd
51.5mm lug2lug
22mm armband
vikt:
118gram läderarmband
Intressanta är att jag lyckas få olika färger på boetten i nästan alla olika foton.
Cool. Har aldrig sett förrut. Var plockade du hem den ifrån?
A40035, Det är en limiterad upplage de gjorde i slutet av 1990-talet. Kan varmt rekommendera den!Mycket stilfull! Ref på denna goding?
Cool, påminner om Omega Dynamic chronograph som också är en 90-talist.Efter mycket tänkande, nej löjligt mycket tänkande kom ett paket idag. Min första "lyxklocka", en Breitling Navitimer Premier. Ett lite annorlunda val och absolut inget man ser varje dag. Jag hade själv ingen aning om att den ens existerade men när jag väl såg den så var det bara att köra! Fantastisk klocka, inte en repa och dessutom lika gammal som mig själv på 20 år, vilket man inte kan se att den är!
Haha tänkte precis samma sak när jag först såg den!Cool, påminner om Omega Dynamic chronograph som också är en 90-talist.
Den där är så snygg. Stort grattis.
Nytillskott, 116613LN
Väldans fin den där. 44mm funkar nog bra på en klocka med en sådan häftig urtavla.Efter lite beslutsångest fick ni vara med och tycka till lite och rösta bland ett urval av klockor jag hade spanat in.
Det vart inte Tudor BB, Bremont Supermarine utan tredjeplatsen Eterna KonTiki med 44 röster. Det är en uddafågel som jag kommer trivas med, och första brons i samlingen. Ju längre namn på klockan desto bättra är den....
Kort om klockan. Den sitter som en smäck på armen och är som att sticka in fötterna i ett par favorittofflor. Kronan har rejäla gängor och kommer hålla länge. Vrida upp urverket känns stabilt med lagom motstånd. Rotorn är märkbart tystare i denna Eterna än i min Biatec som kör samma urverk.
Finishen på klockan är rätt rå och borstad vilket jag uppskattar. Läderarmbandet känns som mjukt men väldigt tjockt mocka. Hur mjukt och bekvämt som helst.
Modell namn:
Lite mått:
15mm höjd
44mm bredd
51.5mm lug2lug
22mm armband
vikt:
118gram läderarmband
Intressanta är att jag lyckas få olika färger på boetten i nästan alla olika foton.
Mycket mycket trevlig och klassisk. Den kommer aldrig bli modern eller omodern. Grattis till ett toppenval.Haj!
Besökte Krons i lördags. Har en längre tid känt att jag behöver en kostymklocka och klickade aldrig riktigt med den 1603 som jag hade några månader. Gillade dock tanken av en DJ och började således titta på något modernare referens. Kanske är en total mellanmjölksklocka, kanske är något man behåller för livet. Tack Hampus och Michelle på Krons för en trevlig och smidig affär!
(Ja, jag skall ta av plasten)
Fyfan vad rätt!!Känslan - Nyförälskad - i tvillingen..
Jag köpte min första Deepsea 116660 i december 2016 och har sedan dess väntat på att en D-Blue av samma modell skulle ”komma in”.
Idag kom så äntligen chansen och jag tog den!
Kompletterar med ”en till” likadan Rolex Deepsea Sea-dweller Stainless Steel men denna gång en D-Blue 116660.
Idiotiskt - ja kanske.. men men..
Så till mitt framtida dilemma, vilken ska man ha på sig..
Tack till Nymans Ur i Västerås för ert klockrena bemötande er service och enorma kunnande. Alltid urkul att göra affärer hos er.
Grattis!Så var det dags igen…
Åkte till Sundbyberg för att fika på förmiddagen. Kom efter ett tag på den lysande idén att gå förbi en viss urhandel för att kolla och klämma lite..
Efter en stund inne i butiken står jag plötsligt med en cola framför mig medan personalen plockar ihop mitt senaste tillskott.
Nyss hemkommen från en dag på stan så är det nu dags för paketöppning. Köpte med lite bubbel för att fira.
Vad kan det vara...?
Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph. Index och visare i roséguld. Tack för mig.
Vad kul! Grattis!Känslan - Nyförälskad - i tvillingen..
Jag köpte min första Deepsea 116660 i december 2016 och har sedan dess väntat på att en D-Blue av samma modell skulle ”komma in”.
Idag kom så äntligen chansen och jag tog den!
Kompletterar med ”en till” likadan Rolex Deepsea Sea-dweller Stainless Steel men denna gång en D-Blue 116660.
Idiotiskt - ja kanske.. men men..
Så till mitt framtida dilemma, vilken ska man ha på sig..
Tack till Nymans Ur i Västerås för ert klockrena bemötande er service och enorma kunnande. Alltid urkul att göra affärer hos er.
Snygg GP Mr. T.Inga paket så inte så mycket till paketöppning men ända facit för dagens tur till huvudstaden. Gummi med svart viklås till Black Copper samt lyckat inropp på Kaplans: Girard-Perregaux Olimpico, caliber GP800-914 i 38mm från ca1990
Riktigt snygg.Så var det dags igen…
Vad kan det vara...?
Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph. Index och visare i roséguld. Tack för mig.
Grattis! Jag har en likadan fast svart. Grym klocka som sitter fint på handleden.Då var det dags igen! Saknaden kom krypande och jag har velat fram och tillbaka gällande storlek och färg, valet föll till slut på 41,5mm och blå.
Tack! Hade själv en svart tidigare i år och den är jättefin, vet inte varför jag sålde .Grattis! Jag har en likadan fast svart. Grym klocka som sitter fint på handleden.
Du vet säkert redan om det, men jag tycker uppgradering av låset till det justerbara var en väl värd investering. (Din ser ju nästan ut som en svart ut på bilderna)Tack! Hade själv en svart tidigare i år och den är jättefin, vet inte varför jag sålde .
Ja den blev väldigt mörk på bilderna . Köpte justerbart lås till min förra men tyvärr har jag en tunn handled och har svårt att få låset centrerat pga längdskillnaden på det nya. Gör inget om den hamnar lite off men där blev det alldeles för mycket.Du vet säkert redan om det, men jag tycker uppgradering av låset till det justerbara var en väl värd investering. (Din ser ju nästan ut som en svart ut på bilderna)
Snyggt!Då var det dags igen! Saknaden kom krypande och jag har velat fram och tillbaka gällande storlek och färg, valet föll till slut på 41,5mm och blå.
Grattis till en grym klocka...Efter lite beslutsångest fick ni vara med och tycka till lite och rösta bland ett urval av klockor jag hade spanat in.
Modell namn:
Lite mått:
15mm höjd
44mm bredd
51.5mm lug2lug
22mm armband
vikt:
118gram läderarmband
Grattis! Den där tavlan var riktigt finEfter lite beslutsångest fick ni vara med och tycka till lite och rösta bland ett urval av klockor jag hade spanat in.
Modell namn:
Lite mått:
15mm höjd
44mm bredd
51.5mm lug2lug
22mm armband
vikt:
118gram läderarmband
GrattisDå var det dags igen! Saknaden kom krypande och jag har velat fram och tillbaka gällande storlek och färg, valet föll till slut på 41,5mm och blå.
Tack!Grattis
Efter lite beslutsångest fick ni vara med och tycka till lite och rösta bland ett urval av klockor jag hade spanat in.
Modell namn:
Lite mått:
15mm höjd
44mm bredd
51.5mm lug2lug
22mm armband
vikt:
118gram läderarmband
Stort grattis!!Trodde jag skulle sitta still ett tag i båten med mina klockor! För lite över ett år sedan såldes min 6-siffriga sub för att gå för lite äldre klockor. Fick bli en 1601 + 16700.
Sedan dagen 114060 såldes har jag saknar den solida och moderna länken, mer än nånsin nu under sommaren. Jag började snegla mer och mer åt något nytt och modernt och kandidaterna var Hulk, Batman, YM. Dock skeptisk till de polerade mittlänkarna på GMTn och YMn.
När rätt annons dök upp och en f2f träff var möjlig så blev det affär
Har försökt ta kort på denna under helgen men jäklar vad det är svårt att fånga den blå tavlan på bild med mobilen.. Det blev en YM 116622, är riktigt nöjd! Känns som en bortglömd klocka.
Trevlig kväll alla klockvänner!