Androl
Basic
Riktigt bra klocka, hade en för några månader sen. Du kommer köpa mycket gröna plaggIdag var tiden inne, efter varit utan klocka i något år så slog jag till slut till på en Rolex Sub ”Hulk” Plastad -2018kunde inte vara mer nöjd.
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra klocka, hade en för några månader sen. Du kommer köpa mycket gröna plaggIdag var tiden inne, efter varit utan klocka i något år så slog jag till slut till på en Rolex Sub ”Hulk” Plastad -2018kunde inte vara mer nöjd.
![]()
![]()
Även om jag är känd för att vara vira silvertejp runt en kartong kände att jag att du var värd något extra med blommor påImpulsköp!
![]()
Finaste inslagningen jag någonsin fått på ett klockpaket
![]()
![]()
![]()
Har svårt att motstå sunburst. Tack @Fujoor för affären![]()
Haha ja och det tackar vi för. Sambon frågade vad jag fått för paket. Jag svarade att det är en present och såg lite finurlig ut. Fick då till svar: Det är ingen klocka iaf!Även om jag är känd för att vara vira silvertejp runt en kartong kände att jag att du var värd något extra med blommor på![]()
Idag kom den hem som jag trånat efter många årÄr den dyraste klockan jag kostat på mig själv. Vart en submariner 114060 2018 modell med plast kvar från chrono24.
![]()
![]()
![]()
avslutar med ett handledsskott
![]()
Den gröningen går inte av för hackor!! Stort grattis!!Idag var tiden inne, efter varit utan klocka i något år så slog jag till slut till på en Rolex Sub ”Hulk” Plastad -2018kunde inte vara mer nöjd.
![]()
![]()
Grattis. Har en svart själv och den sitter så skönt på armen. Lågt och bra.Som jag skrev imorse var de dags att hämta nya klockan i Göteborg. Är mycket nöjd senaste tillskottet. Omega SMPC
![]()
![]()
![]()
Stort tack.Grattis. Har en svart själv och den sitter så skönt på armen. Lågt och bra.
Stort grattis!Mosh,
Haft ögonen på en Sub under en längre period nu och när jag på semestern sprang på en hos AD var det bara att slå till
Gick där ifrån med klockan på handleden så där av ingen regelrätt paketöppning;
![]()
![]()
Mycket nöjd!
Stort grattis!Mosh,
Haft ögonen på en Sub under en längre period nu och när jag på semestern sprang på en hos AD var det bara att slå till
Gick där ifrån med klockan på handleden så där av ingen regelrätt paketöppning;
![]()
![]()
Mycket nöjd!
Grymt trevlig klocka.Efter lite beslutsångest fick ni vara med och tycka till lite och rösta bland ett urval av klockor jag hade spanat in.
Det vart inte Tudor BB, Bremont Supermarine utan tredjeplatsen Eterna KonTiki med 44 röster. Det är en uddafågel som jag kommer trivas med, och första brons i samlingen. Ju längre namn på klockan desto bättra är den....
Jag hoppar över "boxen" en blå liten deprimerande sak som inte förjänar er tid.
Kort om klockan. Den sitter som en smäck på armen och är som att sticka in fötterna i ett par favorittofflor. Kronan har rejäla gängor och kommer hålla länge. Vrida upp urverket känns stabilt med lagom motstånd. Rotorn är märkbart tystare i denna Eterna än i min Biatec som kör samma urverk.
Finishen på klockan är rätt rå och borstad vilket jag uppskattar. Läderarmbandet känns som mjukt men väldigt tjockt mocka. Hur mjukt och bekvämt som helst.
Modell namn:
Eterna KonTiki Diver Gent Bronze Manufacture Limited edition
Lite mått:
15mm höjd
44mm bredd
51.5mm lug2lug
22mm armband
vikt:
118gram läderarmband
Intressanta är att jag lyckas få olika färger på boetten i nästan alla olika foton.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stort grattis!
”Sprang på en hos AD” - det hör man inte varje dag! Av ren nyfikenhet, får man fråga i vilket land detta var?
Snyggt!Jaha ja, två dagar i rad!
Denna gång inbytesdinka mot min Sinn 104 + cash
![]()
![]()
![]()
![]()
Kikade på Sarb för längesen och egentligen avfärdat men nu när man fick erbjudande att testa så why not! Trevligare än väntat faktiskt![]()
Grattis. Får man fråga vad dem där ligger runt?Jaha ja, två dagar i rad!
![]()
![]()
![]()
![]()
Kikade på Sarb för längesen och egentligen avfärdat men nu när man fick erbjudande att testa så why not! Trevligare än väntat faktiskt![]()
TackGrattis. Får man fråga vad dem där ligger runt?![]()
De är riktigt trevliga, köpte en till min pappaJaha ja, två dagar i rad!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja jag blev som sagt positivt överraskad. Jag har fått känna på en svart på läder vid GTG men då tyckte jag den var trist som få! Vit var riktigt nice dockDe är riktigt trevliga, köpte en till min pappaMycket klocka för runt 3000kr!
Alltså den länken är ju så cool!Mitt första vintageköp! Seiko King Twin Quartz med den otroligt fina originallänken.
Tackar även @molinari för dem tillhörande sötsakerna
![]()
![]()
![]()
Har själv haft en likadan och den är riktigt trevlig, sen är den hyffsat tålig också med safir glas och wr på 10atm. Men den är värd en bättre länk, strapcode har nyligen gjort angus länk till den https://www.strapcode.com/store/advanced_search_result.php?keywords=Sarb035&x=0&y=0Jaha ja, två dagar i rad!
![]()
![]()
![]()
![]()
En av anledningarna till att jag köpte denAlltså den länken är ju så cool!
En av anledningarna till att jag köpte den
![]()
![]()
Ja den sitter säkert fint på den länken. Men denna är ingen keeper och kommer få vandra vidare va de lider. Men först ska jag njuta av den som den ärHar själv haft en likadan och den är riktigt trevlig, sen är den hyffsat tålig också med safir glas och wr på 10atm. Men den är värd en bättre länk, strapcode har nyligen gjort angus länk till den https://www.strapcode.com/store/advanced_search_result.php?keywords=Sarb035&x=0&y=0
Det kan jag försäkra dig om att den är, den känns nästan ingentingDen ser så väldigt bekväm ut.
Sjukt finaJaha ja, två dagar i rad!
![]()
![]()
![]()
![]()