Lämna nu mitt egna födelsedagskalas för att jag känner att jag måste dela med mig av detta underbara paket till andra entusiaster!!
Har väl kommit upp i den ålder där man inte får så många paket längre. Men fick väl några stycken (en flaska whisky, lite nya kalsonger och strumpor). Men va ett paket som pappa hade med mig som jag inte hade någon aning om vad det kunde vara, så börja gissa lite i huvudet, men va inte ens nära insåg jag när jag öppna paketet sen.
Så här såg paketet ut.
När jag öppna det så sa pappa att farfar trodde att lådan va ifrån 1930-1940. Då kände jag ilningar igenom hela kroppen, va som ett barn på julafton och mitt leende avslöja nog det för alla runt mig
När jag lyfte på locket så föl jag pladask, var kär
När pappa sen berätta att den va ifrån min farfars pappa så kände jag att jag kommer bli OWG med ett fickur
Testa att dra igång den och genast börja jag höra ett ljuvligt tickande och såg hur sekund visaren börja röra sig. Nu 9 timmar senare håller den fortfarande tiden perfekt får se hur den håller tiden imorgon
Fråga pappa om han visste vilket årtal de hade köpt den, då sa han att min farfar hade trott att den va ifrån 30-talet. Jag ville ha ett exakt år så åkte ner till byns lokala klockhandlare som öppna upp den och då vissa det sig att den va ifrån 1923.
Självklart är vårat efternamn ingraverat.
Tror det är en av de bästa presenterna jag någonsin har fått! Kommer kunna levan på den lycka som denna klocka ger många år och förhoppningsvis kan jag ge ner den till ett framtida barn en vacker dag.