• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Bytte till mig en Sarb035 för snart 3v sedan men då startade tankarna. Tankarna som idag blev verklighet.
IMG_20180828_160909.jpg

Det är inga Adidas hoppas jag.
IMG_20180828_161107.jpg

Nejdå detta ser lovande ut!
IMG_20180828_161140.jpg

Fin liten låda och vad är det för GS då?
IMG_20180828_161341-01.jpeg

Sbgx063
IMG_20180828_162513-01.jpeg

Och ett handledskott påväg mot förskolan.
Sitter som en smäck! Min första GS och jäkligt nöjd med urtavlan. Ljus och väldigt diskret champagne sunburst.

Denna kommer komplettera min kommande explorer kanonfint! :)
Grym grattis :)
 

Omega87

Rolex
E49A36CF-71C8-4E24-852D-FCFACA9CE2C2.jpeg
Fick min första klocka levererad idag och jag är så jäkla nöjd:happyhappy:
Blev en omega smpc 300. Nyss börjat intressera mig för klockor och jag köpte inte en ny den här gången men klockan var i ett fint skick och jag är mycket nöjd över köpet.

Härligt! Grattis till en härlig pjäs! Och som ordspråket säger så är ens första klocka aldrig ens sista... ;)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Jagat klocka i veckan. Blev sugen på en Ingy, hade två halvt pågång men gick bet på båda... så jag letade vidare.
Då öppnade sig möjligheten att köpa en klocka jag dreglat över i något halvår men inte riktigt kommit till skott.
Så det var dags. Jag slängde ut en lite fråga i Kobra Kai och blev varmt mottagen av @sherwan med orden
"Välkommen ut ifrån den dyra schweiziska dimman ;)
Va förbered på att komma i brallan av den höga finish & kvalitet jämfört med det du tidigare är van vid :)"

Och så rätt han hade. Den här är helt jävla magisk! :D :cigar:
Vad vi har här alltså en Grand Seiko SBGJ227, vilket är en limiterad utgåva (700 ex) och fått smeknamnet "Peacock".
Finish och detaljnivå är obeskrivlig. Mycket nöjd!

3.jpg


4.jpg


ladakorrekt.jpg


1.JPG


hand4.jpg


hand5.jpg
Fan va kul att det blev den, grattis!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
E49A36CF-71C8-4E24-852D-FCFACA9CE2C2.jpeg
Fick min första klocka levererad idag och jag är så jäkla nöjd:happyhappy:
Blev en omega smpc 300. Nyss börjat intressera mig för klockor och jag köpte inte en ny den här gången men klockan var i ett fint skick och jag är mycket nöjd över köpet.
Stort grattis! En klassiker som bärs väldans bra. Rekommenderar att komplettera med ett justerbart spänne.
 

Minuten

Cartier
Var kanske lite otydligt men det jag menar är att vid potentiell försäljning är det något som mycket väl kan generera mer pengar. (Det är alltså inte att helt kasta pengar i sjön då det med högsta sannolikhet påverkar värdet).
Otydligt tycker jag väl inte, dock låter det lite som i byggbranschen/mäklarbranschen/låneinstitutsbranschen när det skall rättfärdigas nya badrum/kök/pooler etc.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Var kanske lite otydligt men det jag menar är att vid potentiell försäljning är det något som mycket väl kan generera mer pengar. (Det är alltså inte att helt kasta pengar i sjön då det med högsta sannolikhet påverkar värdet).
Snarare att den blir mer "attraktiv" (och lättsåld?) på marknaden.
Att du skulle få ut mer än de 2k du lägger på låset tvivlar jag på..
 

The lord

Audemars
Jagat klocka i veckan. Blev sugen på en Ingy, hade två halvt pågång men gick bet på båda... så jag letade vidare.
Då öppnade sig möjligheten att köpa en klocka jag dreglat över i något halvår men inte riktigt kommit till skott.
Så det var dags. Jag slängde ut en lite fråga i Kobra Kai och blev varmt mottagen av @sherwan med orden
"Välkommen ut ifrån den dyra schweiziska dimman ;)
Va förbered på att komma i brallan av den höga finish & kvalitet jämfört med det du tidigare är van vid :)"

Och så rätt han hade. Den här är helt jävla magisk! :D :cigar:
Vad vi har här alltså en Grand Seiko SBGJ227, vilket är en limiterad utgåva (700 ex) och fått smeknamnet "Peacock".
Finish och detaljnivå är obeskrivlig. Mycket nöjd!

3.jpg


4.jpg


ladakorrekt.jpg


1.JPG


hand4.jpg


hand5.jpg
Grattis till den.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Jagat klocka i veckan. Blev sugen på en Ingy, hade två halvt pågång men gick bet på båda... så jag letade vidare.
Då öppnade sig möjligheten att köpa en klocka jag dreglat över i något halvår men inte riktigt kommit till skott.
Så det var dags. Jag slängde ut en lite fråga i Kobra Kai och blev varmt mottagen av @sherwan med orden
"Välkommen ut ifrån den dyra schweiziska dimman ;)
Va förbered på att komma i brallan av den höga finish & kvalitet jämfört med det du tidigare är van vid :)"

Och så rätt han hade. Den här är helt jävla magisk! :D :cigar:
Vad vi har här alltså en Grand Seiko SBGJ227, vilket är en limiterad utgåva (700 ex) och fått smeknamnet "Peacock".
Finish och detaljnivå är obeskrivlig. Mycket nöjd!

3.jpg


4.jpg


ladakorrekt.jpg


1.JPG


hand4.jpg


hand5.jpg

Stort grattis! Underbar tavla på den! :)
 
Topp