Absolut... Gubbe och gubbklocka i skön symbiosTT är gubbigt och härligt skön storlek också! Kommer glimma fint i höstsolen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut... Gubbe och gubbklocka i skön symbiosTT är gubbigt och härligt skön storlek också! Kommer glimma fint i höstsolen
Efter olika försök mellan Rolex, Omega, etc så klicka jag idag hem årsklockan jag trånat efter länge: OQ 17000
Låter bilderna tala för sig själva.....
Mycket trevlig, grattisPrecis landat hem min första vintage (om en kvarts från början på 80-talet räknas) Hoppas det kan postas som paketöppning även om själva paketet saknas på bild.
Rasslig länk och 38mm... Heuer 1000 980.020L
Den var skarp den, Gratulerar.Efter olika försök mellan Rolex, Omega, etc så klicka jag idag hem årsklockan jag trånat efter länge: OQ 17000
Låter bilderna tala för sig själva.....
Det är en 17000Riktigt fin, grattis!
Vad är det för serie på den?
grattis! bezel insertet ser nästan ut å vara nå pvd liknande ser cool utPrecis landat hem min första vintage (om en kvarts från början på 80-talet räknas) Hoppas det kan postas som paketöppning även om själva paketet saknas på bild.
Ja den är cool. Nu efter ett halvt dygn vet jag också att den tickar och byter datum dom den ska.grattis! bezel insertet ser nästan ut å vara nå pvd liknande ser cool ut
Ball!Ett nyförvärv som inget annat! Egentligen är jag ute efter en Panerai 510, men kunde inte motstå frestelsen när den här dök upp. Har letat efter den sedan 2014, då den lanserades. Helt galen. Vad gjorde designfolket? Hur smet den igenom processen? Sa någon Lego?
Men den har alltid legat för högt i pris, drygt 40 papp där jag funnit den. Så inte nu, hittade den full set och sprillans ny för en rimlig peng.
Detta är alltså systermärket till Girard Perregaux. Tror jag. Inuti tickar ett JR60 baserat på ETA 2824/Sellita SW300, klockan mäter 44mm. Skönt gummi med viklås i stil med Omega PO. Bra finish överlag.
Sommarbeatern är här, lagom till hösten, en klocka som inte liknar något annat...en JeanRichard Terrascope Aluminium ref. 60500!
Ett nyförvärv som inget annat! Egentligen är jag ute efter en Panerai 510, men kunde inte motstå frestelsen när den här dök upp. Har letat efter den sedan 2014, då den lanserades. Helt galen. Vad gjorde designfolket? Hur smet den igenom processen? Sa någon Lego?
Men den har alltid legat för högt i pris, drygt 40 papp där jag funnit den. Så inte nu, hittade den full set och sprillans ny för en rimlig peng.
Detta är alltså systermärket till Girard Perregaux. Tror jag. Inuti tickar ett JR60 baserat på ETA 2824/Sellita SW300, klockan mäter 44mm. Skönt gummi med viklås i stil med Omega PO. Bra finish överlag.
Sommarbeatern är här, lagom till hösten, en klocka som inte liknar något annat...en JeanRichard Terrascope Aluminium ref. 60500!
Plockade upp en ny klocka åt frun idag DJ 36 126231. Frun är glad, jag är glad
Yes, nu bör jag ligga på + en tid! bra idé igen @TheTaleTeller En julklapp mindre att fundera överHappy wife, Happy life Skaffa ett rött band till henne inför julen så att ni kan matcha
Snyggt! Är det vad en minigris kostar alltså? Några laxar + en klocka till fruganPlockade upp en ny klocka åt frun idag DJ 36 126231. Frun är glad, jag är glad
Snyggt fångat, det är grymt smidigt med funktionerna på digitala klockor!Efter att ha fått hem den lille Omega Manhattan i veckan blev jag sugen på något större och i samma veva så presenterade sig möjligheten att få testa ett för mig helt nytt märke och även en klocka jag sneglat på under en längre tid
Its time for....
Box in the box!
Digitalt och ”råbarkat” i samma estetiska konstruktion!!
Sjöö Sandström UTC ORC -14
Riktigt kul att äntligen testa denna, har som sagt sneglat en längre tid och dessutom aldrig ägt en Sjöö
Nu ska man bara snabbt sätta sig in i alla knappar och funktioner...
Och som vanligt ultraljudstvätta länken
Riktigt Nice stuk på länk för övrigt med ett snyggt ”Hidden clasp” dock lite osmidigt i min värld när det inte finns något självklart (som ex en krona) att greppa om... men men
Tack för visat intresse!
Riktigt fin, grattis! Får man fråga vad du pröjsade för denna?Precis landat hem min första vintage (om en kvarts från början på 80-talet räknas) Hoppas det kan postas som paketöppning även om själva paketet saknas på bild.
Tack. Det var i en bytesaffär så svårt att säga. Den har tidigare sålts för 5500Riktigt fin, grattis! Får man fråga vad du pröjsade för denna?
jaa typ tror jag ligger på + plus igen nu !Snyggt! Är det vad en minigris kostar alltså? Några laxar + en klocka till frugan
Yes, nu bör jag ligga på + en tid! bra idé igen @TheTaleTeller En julklapp mindre att fundera över
Snyggt fångat, det är grymt smidigt med funktionerna på digitala klockor!
Den modellen är dessutom betydligt roligare än många andra alternativ!
Njaa vart inte helt glada miner när jag spontanköpte en minigris, Hamilton har dessutom varit lite ”stökig” sista tiden men nu ligger jag på plus igen med god marginal tack !haha du måste ha legat ordentligt på minus för att denna åtgärd börjar få över dig på rätt sida KBK Kan INTE gå fel, snyggt gjort!
Obligatorisk minigris-bild?!Njaa vart inte helt glada miner när jag spontanköpte en minigris, Hamilton har dessutom varit lite ”stökig” sista tiden men nu ligger jag på plus igen med god marginal tack !
Obligatorisk minigris-bild?!
Nog det bästa på KS. Grattis till klocka & gris
Haha tackNog det bästa på KS. Grattis till klocka & gris
Svinbra! Heja Hamilton
Allvarligt? Köpte du en Rolex och en minigris till frugan? Har inte riktigt hängt med i svängarna...