• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nic

Rolex
2-Faktor
Mycket trevlig! :)

Tror dock inte att blå 15450 är Boutique edition, går att köpa hos exempelvis Nymans. Blå 15202 och 15400 är dock boutique edition. Hursom, fin klocka.
Det stämmer, slarvigt uttryckt av mig. Limiterad och svårare att få tag i var det jag syftade på.
Och tack för kommentaren! :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ett stycke Omega Speedmaster 60th Anniversary 311.10.39.30.01.001

DAF9BC37-CEAE-4667-82C2-A38963D7D080.jpeg
08FB38E0-9EE9-4ECF-A558-9A6BC82A28DD.jpeg
89251377-44D2-4333-B32E-33CB8FBBFDA2.jpeg
89870300-9AB3-46F9-97C4-04CD9A6D81E9.jpeg
562AA7B9-88DC-4F8C-8288-92AB1F6CA1E2.jpeg
 

kalufsen

Panerai
Fick hem en ny klocka för ett tag sen av ett märke som är en favoriterna sen tidigare.
Har tröttnat lite på min Royal Oak 15450 med silvertavla så då ökade suget efter något annat...

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


Det fick helt enkelt bli en 15450 med blå tavla, vilken jag ursprungligen tänkt att köpa tidigare.
Mitt korta tålamod gjorde dock att det just då fick bli den mer vanliga modellen med silvertavla istället.
Gillar modellen i sig, så varför då byta till något annat? :)
Väldigt nöjd med köpet hittills efter ett par veckor. Älskar tavlan som går från koboltblå till indigoblå i vissa ljus och grå, nästan svart i andra.
Tack för visat intresse!
Grymt! Vad mäter den Lug-Lug?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Grymt! Vad mäter den Lug-Lug?
Tack! Det är lite svårt att definiera lugg-till-lugg på en Royal Oak med integrerad länk men mäter man bara boetten är den ca 47 mm. Räknar man med att länken går ut lite från boetten innan den kramar handleden med så pratar vi runt 50 mm.
Min handled mäter runt kraftiga 15 cm för referens. :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Fick hem en ny klocka för ett tag sen av ett märke som är en favoriterna sen tidigare.
Har tröttnat lite på min Royal Oak 15450 med silvertavla så då ökade suget efter något annat...

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


Det fick helt enkelt bli en 15450 med blå tavla, vilken jag ursprungligen tänkt att köpa tidigare.
Mitt korta tålamod gjorde dock att det just då fick bli den mer vanliga modellen med silvertavla istället.
Gillar modellen i sig, så varför då byta till något annat? :)
Väldigt nöjd med köpet hittills efter ett par veckor. Älskar tavlan som går från koboltblå till indigoblå i vissa ljus och grå, nästan svart i andra.
Tack för visat intresse!
Jävlar vad bra!
 

ffk1975

Breitling
2-Faktor
Inte mycket till paketöppning då box saknas. Inkommen idag efter en f2f-affär med en trevlig KS-vän. Just nu saknas nog tillräckligt med länkbitar men det är på ingång, t v så får jag sätta på något annat band. Omega SMP 2254.50, enligt många den bästa SMP-utgåvan som gjorts :)
86C5088A-FDF2-4D65-83A3-089BB09943D6.jpeg
10EA0B9E-3C6F-4A23-BE7D-B1CA1463FE54.jpeg
Grattis till fin klocka! Hade en själv som jag köpte ny 2007 men sålde 2017. Kan fortfarande sakna den ibland. Snygg och mycket bra känsla på armen.
 

kalufsen

Panerai
Tack! Det är lite svårt att definiera lugg-till-lugg på en Royal Oak med integrerad länk men mäter man bara boetten är den ca 47 mm. Räknar man med att länken går ut lite från boetten innan den kramar handleden med så pratar vi runt 50 mm.
Min handled mäter runt kraftiga 15 cm för referens. :)
Låter som en bra storlek, har inte heller särskilt kraftiga handleder, handlar mycket om formen på handleden snarare än omkretsen. Snyggt!
 

Homer likes watches

Panerai
2-Faktor
UPPFÖLJNING Hallå klockvänner Jag vet att kanske inte är rätt tråd men nu har jag testat Fredric Constant analytics Efter ett första test tycker jag att den är enkel att använda med den tillhörande appen Vet ej hur exakt den är men verkar vara helt ok om man inte är super noga. Den är mer exakt ju längre man utför analysen och jag provade initialt på den kortaste intervallen på 30sek.
Screenshot_2018-08-30-18-01-45-344_ch.cloudconnectsa.analytics.png
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Fick hem en ny klocka för ett tag sen av ett märke som är en favoriterna sen tidigare.
Har tröttnat lite på min Royal Oak 15450 med silvertavla så då ökade suget efter något annat...

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


Det fick helt enkelt bli en 15450 med blå tavla, vilken jag ursprungligen tänkt att köpa tidigare.
Mitt korta tålamod gjorde dock att det just då fick bli den mer vanliga modellen med silvertavla istället.
Gillar modellen i sig, så varför då byta till något annat? :)
Väldigt nöjd med köpet hittills efter ett par veckor. Älskar tavlan som går från koboltblå till indigoblå i vissa ljus och grå, nästan svart i andra.
Tack för visat intresse!

Färgskiftningarna på den tavlan är helt enkelt majick.
Grattis!
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tackar!

Låter som en bra storlek, har inte heller särskilt kraftiga handleder, handlar mycket om formen på handleden snarare än omkretsen. Snyggt!
Precis, det handlar mycket om formen. Jag har platta handleder vilket ofta hjälper. Den bärs större än sina 37 mm men sitter trots detta riktigt bra på en tunnare handled. Tack!

Färgskiftningarna på den tavlan är helt enkelt majick.
Grattis!
Ja de är riktigt härliga.
Stort tack!
 
Topp