Thezz
Basic
Gick in o fråga om det gick att ställa sig i kö till klockan de sa ja, o så skev jag ner mina kontaktuppgifter o sen stod jag i kö !Hur ställer man sig i kö, rent praktiskt? Ringer man typ en A.D och säger vad man vill köa på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gick in o fråga om det gick att ställa sig i kö till klockan de sa ja, o så skev jag ner mina kontaktuppgifter o sen stod jag i kö !Hur ställer man sig i kö, rent praktiskt? Ringer man typ en A.D och säger vad man vill köa på?
Grattis till en mycket snygg klocka!Det är ju bara black friday en dag om året o finns det något bättre sätt att fira det med än en svart klocka?
Ställde mig i kö i för klockan i augusti och hade tur när AD ringde i helgen och sa att den fanns att hämta. Var nere på tisdag och prova den på armen, den satt rikitigt nice och jag gick hem och begrundade och kom fram till att den sitter bra så slog till!
Min första riktiga klocka jag kunde inte vara mer nöjd!
Strålande, min vänHämtade ut en ny Rolex 116200 idag, bra fredag. Som vanligt utomordentligt bra service och trevlig pratstund på @Nymans Ur 1851 Västerås.
Stort tack, mycket nöjd.
Limiterad plastklocka designad av Damien Hirst fick fullborda Mussetrippeln.
Grattis grabbar! 3 riktiga skönheter!!Ung som gammal gillar man väl Musse?
Nr 923/1999
Haha skön inslagning i en toarulle. Varför bygga en samling under längre tid när man kan köpa en samling på en gång?Trippelöppning
Det är ju bara black friday en dag om året o finns det något bättre sätt att fira det med än en svart klocka?
Ställde mig i kö i för klockan i augusti och hade tur när AD ringde i helgen och sa att den fanns att hämta. Var nere på tisdag och prova den på armen, den satt rikitigt nice och jag gick hem och begrundade och kom fram till att den sitter bra så slog till!
Hahahah aaaa såg det får ändra bilden när jag kommer hemGrattis, mycket snygg klocka, men på bilden med wristshot, har du satt hela tummen på glaset? Ser ut som den blivit "dustad" av CSI teamet
Gratulerar till en mycket bra sport Rolex! Min första riktiga klocka jag köpte för lite över tre år sedan hos AD är samma modell, väldigt braDet är ju bara black friday en dag om året o finns det något bättre sätt att fira det med än en svart klocka?
Grymt. Suttit och funderat på en sådan ett tag. Kanske blir något Hur känns den, kvalitetsmässigt?Blev ett besök till Klockmaster Globen. Efter en liten pratstund blev det en Maurice Lacroix Aikon. Riktig snygg klocka!! Har haft ögonen på den ett bra tag så äntligen fick jag möjligheten att köpa den. Riktigt nöjd!
Inte så mycket att säga om kvaliteten, toppklass!! Jävligt snygg finish på både länk och boett, tyngden även den är bra. Skulle dock vara bättre med skruvade länkbitar.Grymt. Suttit och funderat på en sådan ett tag. Kanske blir något Hur känns den, kvalitetsmässigt?
Najs, plånboken är inte glad, men det kanske blir ett köpt till jul Såg du den blåa?Inte så mycket att säga om kvaliteten, toppklass!! Jävligt snygg finish på både länk och boett, tyngden även den är bra. Skulle dock vara bättre med skruvade länkbitar.
Så jäkla ball klocka! Jätteroligt att det kommer in lite nytt roligt i Sinntråden och inte bara gammalt roligt!ÄNTLIGEN en Sinn 140 st! Och såklart paketöppning!
Denna klocka har jag spanat på några år nu, kollat... längtat...konstaterat att den är för dyr...letat begagnat men det verkar som dom som har en gillar dom skarpt för dom dyker upp väldigt sällan på begagnatmarknaden. Jag gillar verkligen att det finns flyg och/eller rymdtema på klockor, som den legendariska speedmastern i flera varianter som är "FLIGHT QUALIFIED BY NASA FOR ALL MANNED SPACE MISSIONS" mfl.
Så till slut bestämde jag mig för att beställa en helt ny via chrono24 och en handlare i Lichtenstein, allt funkade hyfsat, lite missförstånd om beställningen från Sinn krävde betalning eller inte? Men allt löste sig även om leveranstiden från beställning blev c:a 2 månader.
Jag tycker Sinn har på sina dykar- och flygar-ur ganska coola ingenjörslösningar som oljefyllda boetter, kopparsulfatkapslar för fukt och tegimenterade ytbehandlingar mm. ihop med en ganska ren och rättfram design.
Just modellen 140 SZ01 som min är är den senaste utvecklingen av serien 140. Den klocka som var med D1 Spacelab Mission STS-61A 1985 bars av den tyska austronauten professor Reinhard Furrer. Mer finns bla att läsa här: https://wornandwound.com/sinn-in-space-the-140142-chronographs/.
Men nu några bilder på paketöppningen.
Tack så mycket, kul med trevlig responsSå jäkla ball klocka! Jätteroligt att det kommer in lite nytt roligt i Sinntråden och inte bara gammalt roligt!
Stort grattis!
Den ser trevlig ut den där. Grattis!Blev ett besök till Klockmaster Globen. Efter en liten pratstund blev det en Maurice Lacroix Aikon. Riktig snygg klocka!! Har haft ögonen på den ett bra tag så äntligen fick jag möjligheten att köpa den. Riktigt nöjd!
Riktigt fräckt med rymdfärjan på bakan! Cool klocka det där!ÄNTLIGEN en Sinn 140 st! Och såklart paketöppning!
Denna klocka har jag spanat på några år nu, kollat... längtat...konstaterat att den är för dyr...letat begagnat men det verkar som dom som har en gillar dom skarpt för dom dyker upp väldigt sällan på begagnatmarknaden. Jag gillar verkligen att det finns flyg och/eller rymdtema på klockor, som den legendariska speedmastern i flera varianter som är "FLIGHT QUALIFIED BY NASA FOR ALL MANNED SPACE MISSIONS" mfl.
Så till slut bestämde jag mig för att beställa en helt ny via chrono24 och en handlare i Lichtenstein, allt funkade hyfsat, lite missförstånd om beställningen från Sinn krävde betalning eller inte? Men allt löste sig även om leveranstiden från beställning blev c:a 2 månader.
Jag tycker Sinn har på sina dykar- och flygar-ur ganska coola ingenjörslösningar som oljefyllda boetter, kopparsulfatkapslar för fukt och tegimenterade ytbehandlingar mm. ihop med en ganska ren och rättfram design.
Just modellen 140 SZ01 som min är är den senaste utvecklingen av serien 140. Den klocka som var med D1 Spacelab Mission STS-61A 1985 bars av den tyska austronauten professor Reinhard Furrer. Mer finns bla att läsa här: https://wornandwound.com/sinn-in-space-the-140142-chronographs/.
Men nu några bilder på paketöppningen.
Stort Grattis !En favorit i repris...
114270 från 2009.
Tack för titten!
Mycket bra där. Ett stort grattis!En favorit i repris...
114270 från 2009.
Tack för titten!
Stort Grattis !
Tack så mycket! Känns väldigt mysigt att återigen ha en 36mm Explorer på handleden.Mycket bra där. Ett stort grattis!
Äntligen!En favorit i repris...
114270 från 2009.
Tack för titten!
Tack så mycket! Kloka ord från en vis man.Äntligen!
Man ska inte vara utan en Explorer så länge...
Stort grattis!
Bra val! Sitter som ett smäck på digEn favorit i repris...
114270 från 2009.
Tack för titten!
Excellent, välkommen in i Risti-communityt! Vi ses i KS bästa tråd!Så till min första paketöppning på forumet, dags kanske efter snart 3 år
Och vad passar inte bättre när man ligger hemma i värsta sortens mancold och tycker synd om sig själv, samtidigt som en efterlängtad leverans dimpar ner i brevinkastet i form av en avi från Postnord.
Paketet i fråga innehåller en klocka som hör till ett märke jag kikat länge på. Att det föll sig på just denna modell var tillfället som gavs, men med rätt mått och rätt case så var den given.
Postnord nästa!
... inte riktigt. Bestämde mig för en kort repa på stan först. Några minuter i väntan på tuben..
Tanken var att nästa foto skulle illustrera Postnords företagsskylt, men i all iver glömdes fotograferingen bort..
Därför hoppar vi direkt till hemkomsten och paketet.
Första värdefrakten - check. Tidigare ”dyra” köp har alltid lyckats pricka så att de gått att lösa F2F. Så denna omförslutning gjorde det hela till en lite mer högtidlig leverans
Redan nu kan den läskunnige se vad som döljer sig, men vi kör öppningen fullt ut
Oh yes, bra packetering gillar vi. Mycket skumgummi och boxar.
Som sagt. Låda i ..
.. låda i lå..
.. men nu! ... nej vänta, nästan där.
Så! Yes. Badaboom!
PANERAI it is. Närmare bestämt PAM590 i nästintill oförskämt bra skick
En efterlängtad nykomling som passar som handen i handsken och som genast fick febern att droppa ett par grader.
Nu fortskrider kvällen i all hemlighet med diverse bandbyten och polering. Hepp!
Tackar vi förExcellent, välkommen in i Risti-communityt! Vi ses i KS bästa tråd!
Bra där. Sitter som en smäckEn favorit i repris...
114270 från 2009.
Tack för titten!