• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Den stora längtan är över!
Jag har äntligen fått hem min första 36mm klocka och tro mig, jag har aldrig varit så nöjd.
Men hur som helst, låt mig presentera Tudor Black Bay 36. (Bli inte för kära nu ;))
5A098989-3BFC-45BB-A718-1377DB6EE7EC.jpeg

D83950F6-A6FC-4983-978A-216C0F3613BE.jpeg

8A522CD5-446C-42E7-9D00-70C38A6D3D03.jpeg
image.jpg
Jag gillar den!!!
 

GIANNI

Omega
2-Faktor
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
 

xigzo

Audemars
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
Snyggt Grattis
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Kom ett paket idag med en uddafågel i
Den heter Korvlover, tunn, lätt klocka som kändes lite ovan då jag normalt har betydligt tyngre saker på armen. Helt ok för att vara en gimmickklocka och en del av köpsumman går ju till ett välgörande ändamål :)
Förvånande trevligt meshband och en schysst box i form av en minikorvkiosk!
Funderar på att förära min kusin som har intagit minimum två kokta med bröd per dag hela sitt vuxna liv denna

IMG_0998.JPG
IMG_2122.JPG
IMG_4650.JPG
IMG_8841.JPG
IMG_9646.JPG
!
jag vill ha en, hittar den ej.. slutsåld, FAN! :(
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Fastnade snabbt för den här modellen när den kom. Då fick Speedmastern tyvärr lämna för att senare ersättas av, ja vadå? Bilder från helgens paketöppning:
IMG_0939.JPG

Vit ytterbox:
IMG_0941.JPG

Den eleganta trälådan:
IMG_0942.JPG

En blå Seamaster 2018:
IMG_0944.JPG

Och slutligen:
IMG_0945.JPG

Tack för ett trevligt forum!
Grattis! Provade den i Zurish. Ännu bättre irl imho.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
Rätt hygglig spontanare, grattis.
 

Kai

Rolex
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg

Kul med impulsköp! Grattis! =)
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
Inget dåligt spontanköp, stort grattis!
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
Ingen dålig grej att bara ”ramla över” ;) grattis!
 

zzaphod

Cartier
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
Här snackar vi impulsköp i den högre skolan ;)
Riktigt cool klocka måste jag säga, grattis!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
B07C76A5-FBCB-4117-BE95-89931D1BC7E9.gif
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Får bli en dubbelöppning då jag glömde posta Explorern förrra veckan.
Efter att ha jagat Fedex-killen i flera dagar så kom det till slut till jobbet på lunchen.
Jag hade varit ute på möte och när jag kom tillbaka så låg detta på bordet. :)
IMG_1572.JPG



Rolex Explorer 114270 -2007 med graverad rehaut.
Den bästa GADA-klockan? Go anywhere Do Anything
Jag har två st sedan tidigare som är i familjen men nu äntligen har jag fått en alldeles egen! :smug:
IMG_1512.JPG




Väntade säkert en halvtimme innan jag öppnade paketet. Nu snackar vi viljestyrka!
Men när jag väl slitet upp paketet medelst bläckpenna och hårda nypor så låg den ju där!
IMG_1575.JPG



Min allra första Cartier!
Turerna har varit många kring detta val. Ända sedan jag var med i passarounden på Tank solon för flera år sedan, har jag önskat mig en Cartier.
Tank, Santos, Drive, Tank MC och dykaren har alla varit på listan.
Detta är en Cartier Santos 2823 med automatiskt urverk.
Här bredvid sin rival. Kommer bli svårt att vläja klocka på morgnarna.
Jag har alltid gillar Explorer i 36 mm men nu fick den en allvarlig konkurrent kan jag säga! :)
IMG_1580.JPG



Skicket är väl inget märkvärdigt. Priset var inte heller märkvärdigt så jag är verkligen jättenöjd!
IMG_1588.JPG



Sitter som en smäck på handleden och kramat åt densamma hårt!
Jag måste nog köpa en till länkbit. Skrik gärna till om du har en liggande och vill sälja.
IMG_1589.JPG
Nu raderade du ju alla andra klockor i din samling ju. Dax att posta dom där i duo tråden som "dräpar duo" och sälja Ezm3an till.... någon lämplig .... :angel:
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu raderade du ju alla andra klockor i din samling ju. Dax att posta dom där i duo tråden som "dräpar duo" och sälja Ezm3an till.... någon lämplig .... :angel:
Ja det har blivit en omstrukturering i lådan helt klart.
Santos och Explorer passar mig väldigt bra till olika saker. Men man måste ju ha minst en Sinn i lådan och ezm3 är faktiskt riktigt bra!
Men jag ska ha dig i åtanke :)
 

Husse

Patek
Får bli en dubbelöppning då jag glömde posta Explorern förrra veckan.
Efter att ha jagat Fedex-killen i flera dagar så kom det till slut till jobbet på lunchen.
Jag hade varit ute på möte och när jag kom tillbaka så låg detta på bordet. :)
IMG_1572.JPG



Rolex Explorer 114270 -2007 med graverad rehaut.
Den bästa GADA-klockan? Go anywhere Do Anything
Jag har två st sedan tidigare som är i familjen men nu äntligen har jag fått en alldeles egen! :smug:
IMG_1512.JPG




Väntade säkert en halvtimme innan jag öppnade paketet. Nu snackar vi viljestyrka!
Men när jag väl slitet upp paketet medelst bläckpenna och hårda nypor så låg den ju där!
IMG_1575.JPG



Min allra första Cartier!
Turerna har varit många kring detta val. Ända sedan jag var med i passarounden på Tank solon för flera år sedan, har jag önskat mig en Cartier.
Tank, Santos, Drive, Tank MC och dykaren har alla varit på listan.
Detta är en Cartier Santos 2823 med automatiskt urverk.
Här bredvid sin rival. Kommer bli svårt att vläja klocka på morgnarna.
Jag har alltid gillar Explorer i 36 mm men nu fick den en allvarlig konkurrent kan jag säga! :)
IMG_1580.JPG



Skicket är väl inget märkvärdigt. Priset var inte heller märkvärdigt så jag är verkligen jättenöjd!
IMG_1588.JPG



Sitter som en smäck på handleden och kramat åt densamma hårt!
Jag måste nog köpa en till länkbit. Skrik gärna till om du har en liggande och vill sälja.
IMG_1589.JPG
Bara att gratulera!
Två helt underbara klockor, tycker definitivt att Explorer ska vara 36 mm!
Santos är nåt som jag drömmer om ska få utöka klocklådan här hemma!
Ha det fint!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
Grattis :) det var inget dåligt impulsköp! Underbara klockor dom där FF.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Påväg hem från skidåkning i Schweiz (utan några som helst planer på klockköp) spatserade jag runt på flygplatsen och ramlade över en Blancpain Fifty Fathoms - Tribute to Mil-Spec. Ett riktigt sammanträffande eftersom jag precis läst @yonsson 's grymma recension om klockan och totalförälskat mig. Hann med nöd och näppe med boardingen tillsammans med denna juvel :D

Har fortfarande inte bestämt mig för om det var ett rimligt köp eller inte...:angel:
IMG_1051.jpeg
IMG_1054.jpeg
IMG_1079.jpeg
IMG_1077.jpeg
IMG_1074.jpeg
Stort grattis! En personlig favorit.
 
Topp