Loppan
Basic
Gratulerar till en mycket fin pjäs.
Tack som fan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gratulerar till en mycket fin pjäs.
Gratulerar till FC:n!Efter en trevlig förmiddagsfika med Portofino så gick jag hem med denna fina lilla dinka! Tack för trevligt sällskap och fin affär!
Snacka om, In-House urverk för rimliga 23k i nypris, Bang for buck indeed, däremot ett rätt taskigt andra-handsvärde ser det ut som. Jag rekommenderar att man tar sig till en AD och klämmer på dem, bestämde mig efter jag varit på Sternlunds i Cph och kännt på den.Schysst! Gillar FC och den modellen! Känns den som pang för pengen?
Grattis till två superfeta klockor!I somras hade jag lite planer på att skaffa en Tudor Black Bay som beater, som komplement till min Rolex 116710. Lite annat kom emellan vilket resulterade i att jag köpte en 116200 i nyskick av JohanHLM som jag gav min fru i 40-årspresent. Det blev total succé och jag ser fram emot att få smyganvända den då och då
Jag satte in en köpesannons i september för att försöka få tag i en BB, men utan framgång. Så en fredag i oktober låg jag hemma i en rejäl mancold, och drabbad av fruktansvärd feberyra där jag i princip såg hela livet passera revy fick jag syn på en säljes-annons för en Sinn U1 SDR. Det blixtrade för ögonen av lycka, och jag bestämda mig för att köpa den så snart jag sovit febern av mig. När jag vaknade igen var den såklart borta...Jag grät mig själv till sömn samma kväll och försökte släppa allt, men döm om min förvåning när den hamnade på säljes-avdelningen bara en vecka senare! Det visade sig att rogart-63 tagit den som delbetalning i en annan deal men inte riktigt kände att det var en keeper, så han var redo att släppa den, wohoo! Pengar fördes över, och några dagar senare fick jag en otroligt ambitiöst paketerad kartong med klockan i. Jag har tidigare haft problem med klockor på armband (snarare än länk), men den här funkar perfekt! Vi snackar över 180gram ubåtsstål på gummiband, och det är verkligen en gedigen pjäs Jag vet att vitt gummi kanske inte är det manligaste i världen, men ändå. Mitt exemplar har en gångavvikelse på under 2 sekunder per dygn vilket jag tycker är helt otroligt bra för ett ETA 2824-2. Det enda negativa är en minimal hairline i AR-coatingen på utsidan av glaset (den känns inte ens om man försiktigt känner efter med en nagel utan syns bara i vissa skumma vinklar). Fördelen med AR på utsidan är att det verkligen ger väldigt lite reflektioner till skillnad från t.ex. en Rolex 116710. Nackdelen är uppenbarligen att det går att repa... Hursomhelst, en GRYMT prisvärd klocka, som lyser som en fackla i mörkret, och den känns otroligt gedigen i bygg-kvalitet.
Så, i torsdags fick jag ett PM från daviden där han fortfarande undrade om jag var intresserad av en Black Bay, och det är ju alltid så: När man köpt något annat och klockbudgeten är slut så dyker ju alltid tillfället upp. Jag kalkylerade lite med mig själv, och tänkte att man ju i alla fall kan lyssna och se vad priset skulle ligga på. Och, priset visade sig vara riktigt bra, så vad skulle jag göra? daviden och jag synkade våra kalendrar och visade sig på fredagen vara 500m ifrån varandra i Malmö så David kom upp till kontoret där jag jobbar, och förutom en timmes väldigt trevligt klocksnackande så gjorde vi affär Nu har jag använt min BB i några dagar, och jag måste säga att jag är otroligt nöjd! I den här prisklassen (mellan 15 och 20k begagnat) finns det inte hur mycket som helst som i alla fall jag tycker är riktigt intressant, och för mig känns BB helt rätt: ETA 2824-2, riktigt fin byggkvalitet och känsla, en mycket vacker urtavla med mycket "liv" i, bra vikt och känsla överhuvudtaget. Riktigt snyggt med lätt dome'at glas som dessutom sticker upp lite ovanför bezeln istället för som på 116710 där den är nästan helt i nivå med bezeln. Tudorn känns lite mer traditionell i utseendet på det viset. Just nu tycker jag att matchningen mellan svart/choklad tavla, visare i roséguld och röd vridring är riktigt snyggt, men vi får väl se om man tröttnar med tiden. Detta känns verkligen som en kanon klocka att ha som beater, som är dess ändamål för mig Den både ser större ut och känns större än 116710 trots att måtten rent objektivt bara skiljer 1mm (beror väl kanske på hur tillverkarna mäter också iof). Jag noterar att spännet påminner lite om Rolex nyare spännen där det inte längre är av pressad plåt utan mer gediget. Dock är mekanismen på Rolex mer förfinad med en fjädrande del som snäpper åt på ett "skönare" sätt än på Tudorn, där spännet stängs genom fjädrande, keramiska kulor. Hursomhelst, smaken är som baken och det funkar, det är ju det viktiga
Samma Sinn är det jag för närvarande sparar till nu. Härligt att du tycker om den. Sitter den där den ska på handleden med gummit? Grattis till två fantastiska klockor!
Gratulerar, kul läsning.I somras hade jag lite planer på att skaffa en Tudor Black Bay som beater, som komplement till min Rolex 116710. Lite annat kom emellan vilket resulterade i att jag köpte en 116200 i nyskick av JohanHLM som jag gav min fru i 40-årspresent. Det blev total succé och jag ser fram emot att få smyganvända den då och då
Jag satte in en köpesannons i september för att försöka få tag i en BB, men utan framgång. Så en fredag i oktober låg jag hemma i en rejäl mancold, och drabbad av fruktansvärd feberyra där jag i princip såg hela livet passera revy fick jag syn på en säljes-annons för en Sinn U1 SDR. Det blixtrade för ögonen av lycka, och jag bestämda mig för att köpa den så snart jag sovit febern av mig. När jag vaknade igen var den såklart borta...Jag grät mig själv till sömn samma kväll och försökte släppa allt, men döm om min förvåning när den hamnade på säljes-avdelningen bara en vecka senare! Det visade sig att rogart-63 tagit den som delbetalning i en annan deal men inte riktigt kände att det var en keeper, så han var redo att släppa den, wohoo! Pengar fördes över, och några dagar senare fick jag en otroligt ambitiöst paketerad kartong med klockan i. Jag har tidigare haft problem med klockor på armband (snarare än länk), men den här funkar perfekt! Vi snackar över 180gram ubåtsstål på gummiband, och det är verkligen en gedigen pjäs Jag vet att vitt gummi kanske inte är det manligaste i världen, men ändå. Mitt exemplar har en gångavvikelse på under 2 sekunder per dygn vilket jag tycker är helt otroligt bra för ett ETA 2824-2. Det enda negativa är en minimal hairline i AR-coatingen på utsidan av glaset (den känns inte ens om man försiktigt känner efter med en nagel utan syns bara i vissa skumma vinklar). Fördelen med AR på utsidan är att det verkligen ger väldigt lite reflektioner till skillnad från t.ex. en Rolex 116710. Nackdelen är uppenbarligen att det går att repa... Hursomhelst, en GRYMT prisvärd klocka, som lyser som en fackla i mörkret, och den känns otroligt gedigen i bygg-kvalitet.
Så, i torsdags fick jag ett PM från daviden där han fortfarande undrade om jag var intresserad av en Black Bay, och det är ju alltid så: När man köpt något annat och klockbudgeten är slut så dyker ju alltid tillfället upp. Jag kalkylerade lite med mig själv, och tänkte att man ju i alla fall kan lyssna och se vad priset skulle ligga på. Och, priset visade sig vara riktigt bra, så vad skulle jag göra? daviden och jag synkade våra kalendrar och visade sig på fredagen vara 500m ifrån varandra i Malmö så David kom upp till kontoret där jag jobbar, och förutom en timmes väldigt trevligt klocksnackande så gjorde vi affär Nu har jag använt min BB i några dagar, och jag måste säga att jag är otroligt nöjd! I den här prisklassen (mellan 15 och 20k begagnat) finns det inte hur mycket som helst som i alla fall jag tycker är riktigt intressant, och för mig känns BB helt rätt: ETA 2824-2, riktigt fin byggkvalitet och känsla, en mycket vacker urtavla med mycket "liv" i, bra vikt och känsla överhuvudtaget. Riktigt snyggt med lätt dome'at glas som dessutom sticker upp lite ovanför bezeln istället för som på 116710 där den är nästan helt i nivå med bezeln. Tudorn känns lite mer traditionell i utseendet på det viset. Just nu tycker jag att matchningen mellan svart/choklad tavla, visare i roséguld och röd vridring är riktigt snyggt, men vi får väl se om man tröttnar med tiden. Detta känns verkligen som en kanon klocka att ha som beater, som är dess ändamål för mig Den både ser större ut och känns större än 116710 trots att måtten rent objektivt bara skiljer 1mm (beror väl kanske på hur tillverkarna mäter också iof). Jag noterar att spännet påminner lite om Rolex nyare spännen där det inte längre är av pressad plåt utan mer gediget. Dock är mekanismen på Rolex mer förfinad med en fjädrande del som snäpper åt på ett "skönare" sätt än på Tudorn, där spännet stängs genom fjädrande, keramiska kulor. Hursomhelst, smaken är som baken och det funkar, det är ju det viktiga
Grattis!! Riktigt fin Tudor, har tyvärr inte fått upp ögonen för Sinn än men denna var hyfsat snygg! Grattis igenI somras hade jag lite planer på att skaffa en Tudor Black Bay som beater, som komplement till min Rolex 116710. Lite annat kom emellan vilket resulterade i att jag köpte en 116200 i nyskick av JohanHLM som jag gav min fru i 40-årspresent. Det blev total succé och jag ser fram emot att få smyganvända den då och då
Grattis!! Riktigt fin Tudor, har tyvärr inte fått upp ögonen för Sinn än men denna var hyfsat snygg! Grattis igen
ÄntligenMan ska göra som man tänkte från början ...
Var sugen på en vit Explorer II'a i somras men kunde inte bestämma mig för den äldre eller nyare modellen. Startade till och med en tråd för att få ..
Man tackar, blev något av ett impulsköp men känner absolut ingen ånger än så länge i alla fall
Den ser riktigt fin ut! Men jag vill se ett handledsskott också!
Riktigt sjuka klockor som befinner sig här
Så som ny medlem tänkte jag passa på och bjuda på min nya kärlek:
Öppning av min Tag Heuer WAY2110, 40,5mm
Det löser vi absolut!
Det löser vi absolut!
Väldigt fin klocka, har själv gått i köptankar på en Tag Calibre 5 och nu kom lite sug tillbaka. Står och väger lite mellan några olika alternativ, får se vad det blir under granen Ska definitivt ta mig till en AD och testa en TH nu i alla fall.
Sådärja Grattis till pjäsen!Det löser vi absolut!
Kom ett paket igår. Var lite ivrig och slet upp det innan jag fått fram telefonen.
Kartongen känner ni igen, likaså boxarna.
Vad har vi för roligt inuti då?
116610LV aka Hulk
Här kommer två kassa WS. Får bli bättre sådana i dagens klocktråd framöver.
Stort grattis! Älskar Hulken!Kom ett paket igår. Var lite ivrig och slet upp det innan jag fått fram telefonen.
116610LV aka Hulk
Kom ett paket igår. Var lite ivrig och slet upp det innan jag fått fram telefonen.
116610LV aka Hulk
Härlig läsning och härliga bilder. Grattis till klockan!!!Kom ett paket igår. Var lite ivrig och slet upp det innan jag fått fram telefonen.
116610LV aka Hulk