Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nya urverken i Omegorna presterar fantastiskt bra ser jagIdag kom ett efterlängtat paket från @ERIKSON URHANDEL.
I ivern glömde jag att fota själva paketet, men här är i alla fall innehållet.
Omega Seamaster Planet Ocean kronograf, referens 215.30.46.51.99.001.
Här är också testresultatet som man kan hämta på Omegas webbsite.
Stort tack till Martin och Stina på Erikson Urhandel för bra service!
Ärligt talat ... plastig (no pun!). Hyfsat lång upplevd L2L trots nätt diameter. Mellan bandhornen hann jag inte mäta. 18 kanske?Hur känns den? Och vad är det för luggbredd? Lite sugen.
Tack så jättemycket! Kul att du gillar dem!Två väl tidlösa och snygga klockor.. Stort grattis
Synd. Jag letar enkelt och billigt och tycker swatch är för högljudd. Gillar triwa som märke, men hade önskat att den här kostade kanske hälften.Ärligt talat ... plastig (no pun!). Hyfsat lång upplevd L2L trots nätt diameter. Mellan bandhornen hann jag inte mäta. 18 kanske?
Skulle ge den till min fru, som gillar miljövänliga produkter och dylika initiativ. Den blev dock sågad rakt av och är redan halvvägs till Stockholm.
Den var tyvärr trevligare på bild. Boetten hade en lite för plastig känsla och likt många kvartsur hade den lite svårt att träffa index (lite av en pet peeve för mig).
Alltså den där sticker ut på ett skönt sätt riktigt jävla fräck.. Grattis
En hycklares paketöppning
Måste erkänna att jag hänger mycket i tråden Stora tråden om mikromärken och andra "affordables" dock har inte köpt något mikromärke ännu då ett antal är lite väl homagiga för min smak. Men så fick jag syn på Seiko SNXJ92K1 i Seiko 5 tråden och....
Sagt och gjort så dröjde det inte länge innan jag hittade ett exemplar via Yahoo Japan och efter en "fartfull" färd anlände äntligen paketet hem till mig.
Fruns reaktion på klockan var "det är väl inte fint att ha på sig något som försöker vara något det inte är"
Klickade tyvärr inte med den på en gång. Får köra en utvärderingshelg
Trevlig helg!
Stort grattis till ditt goda val och klivet in i en värld av besatthet, beroende eller rent av missbruk. Timmar av fönster shopping på resor, samlande av klock kataloger, ännu mer skärmtid på klocksnack för att hitta den sista klockan som man försöker lura sig själv med att det är bara för att inse att basel world och sihh mässornas ny releaser gör att du måste flippa eller vidga din samling på jakt efter den perfekta klockan. Men kul e deDå homagen inte riktigt var min grej fick det bli att testa lite äkta vara
Är det nu det här helt utför med klocksamlandet?
Alltså den där sticker ut på ett skönt sätt riktigt jävla fräck.. Grattis
Stort grattis till ditt goda val och klivet in i en värld av besatthet, beroende eller rent av missbruk. Timmar av fönster shopping på resor, samlande av klock kataloger, ännu mer skärmtid på klocksnack för att hitta den sista klockan som man försöker lura sig själv med att det är bara för att inse att basel world och sihh mässornas ny releaser gör att du måste flippa eller vidga din samling på jakt efter den perfekta klockan. Men kul e de
Fick äntligen lägga vantarna på en Obris Morgan Seastar 70's med gulf-bezel. Denna blir att hålla hårt i!
Precis lagom till helgen! Grattis!Kom en paket igår
Ett ur jag suktat efter länge i helt rätt utförande enligt mig! Matt matt matt!
med gummi och borstad länk! Glad som en speleman! Tackar @Ljung87 för en smidig affär och en fantastisk klocka men även klocksnack för att man får vara med på detta fantastiska forum!
Det gör det verkligen, har alltid haft en dragning till just aquisen men den har känts för "glammig" med alla polerade detaljer på både boett och länk speciellt då för en klocka man vill ha till allt och som verkligen tar plats på handleden! Kunde inte motstå när jag kunde köpa den helt matt och den levererar verkligen!Mkt bättre borstad ändrar karaktären helt!
Supersnygg! Gillar också att tona ner "blinget" med borstat eller titan.Det gör det verkligen, har alltid haft en dragning till just aquisen men den har känts för "glammig" med alla polerade detaljer på både boett och länk speciellt då för en klocka man vill ha till allt och som verkligen tar plats på handleden! Kunde inte motstå när jag kunde köpa den helt matt och den levererar verkligen!
Supersnygg! Gillar också att tona ner "blinget" med borstat eller titan.
Stort grattis vännen!! Ser framemot att klämma lite sen på onsdagSå blev det äntligen av! Klockan som jag har drömt om så länge men inte kommit till skott att köpa.
Kom en paket igår
Oj, fel trådHeminreder
Supersnygg! Gillar också att tona ner "blinget" med borstat eller titan.