Min första klockrelaterade paketöppning. Hamnade på KS första gången för att jag sökte på något som ledde till Lifestyle-sektionen. Lurkade runt rätt länge innan jag började få upp ögonen för alla fina klockor och kunde inte låta bli att bli mer och mer intresserad. Från början var det Sjöö Sandström som jag fastnade för men när jag började läsa i Speedmaster-tråden fascinerades jag av klockan. Historiken och ikonstatusen. Coolt utseende och anonym (långt från blingbling) för alla som inte har ett klockintresse. Kronograf, funkar till allt jag kan tänka mig att klä mig i på jobbet. Kommer kunna ha den till allt utom de allra mest formella tillfällena, de tuffaste renoveringsprojekten och kommer lämna den hemma när familjen åker till stranden.
Tog ett tag att övertala mig själv att det var rimligt att lägga så mycket pengar på en klocka (mycket pengar för mig iaf) som tidigare haft en träningsklocka och en Armani . När det väl var gjort började den riktigt hårda förhandlingsrundan, sambon garvade högt första gången jag förde idén på tal. Att klockan fungerar i rymden bet liksom inte För att göra en lång historia kort insåg hon efter ett tag hur roligt jag skulle tycka att det var och "godkände" inköpet. Fint tycker jag, även om man själv inte förstår kan man inse att det är viktigt för någon annan. Hon vill såklart att jag ska vara glad. Är lyckligt lottad med en sådan livskamrat!
Idag kom paketet och jäklar va roligt det var att öppna! Antar att det är en av de vanligaste klockorna i den här tråden och många är säkert rejält trötta på att se liknande bilder men för mig är det stort och jag gillar stämningen på det här forumet och bidrar gärna om någon kanske ändå uppskattar att läsa om min paketöppning.
Ytterembalaget.
Pulsen höjs något..
Jag har köpt en sjöhästlåda
Hello there, låda med spännen.
Japp, det var en klocka i lådan. Och lite annat.
Mitt livs första wristshot
Avplastad.
Hoho, spaghettiarmar. Får korta länken något
Och avslutningsvis en bild på ett kort/teckning jag fick av min dotter när jag fyllde år. Det var under en intensiv period i min övertalningskampanj med sambon, tydligen hade den uppmärksammats även på andra håll
Tog ett tag att övertala mig själv att det var rimligt att lägga så mycket pengar på en klocka (mycket pengar för mig iaf) som tidigare haft en träningsklocka och en Armani . När det väl var gjort började den riktigt hårda förhandlingsrundan, sambon garvade högt första gången jag förde idén på tal. Att klockan fungerar i rymden bet liksom inte För att göra en lång historia kort insåg hon efter ett tag hur roligt jag skulle tycka att det var och "godkände" inköpet. Fint tycker jag, även om man själv inte förstår kan man inse att det är viktigt för någon annan. Hon vill såklart att jag ska vara glad. Är lyckligt lottad med en sådan livskamrat!
Idag kom paketet och jäklar va roligt det var att öppna! Antar att det är en av de vanligaste klockorna i den här tråden och många är säkert rejält trötta på att se liknande bilder men för mig är det stort och jag gillar stämningen på det här forumet och bidrar gärna om någon kanske ändå uppskattar att läsa om min paketöppning.
Ytterembalaget.
Pulsen höjs något..
Jag har köpt en sjöhästlåda
Hello there, låda med spännen.
Japp, det var en klocka i lådan. Och lite annat.
Mitt livs första wristshot
Avplastad.
Hoho, spaghettiarmar. Får korta länken något
Och avslutningsvis en bild på ett kort/teckning jag fick av min dotter när jag fyllde år. Det var under en intensiv period i min övertalningskampanj med sambon, tydligen hade den uppmärksammats även på andra håll