Då var det dags för årets först paketöppning!
Eftersom jag inte är en storkund hos någon AD (och därmed direkt diskvalificerad till en Rolex GMT samt av princip vägrar köpa en massproducerad produkt över listpris hos gråhandlare) så spenderar jag hellre hos någon som inte manipulerar marknaden genom artificiellt begränsning av utbudet. Det speciella med just denna klocka är tavlan som jag länge vart sugen på att lägga till i samlingen, förhoppningsvis kommer denna nu stilla begäret medans jag sparat ihop till en Datograph Perpetual Tourbillon med salmon-tavla från Lange.
Fin paket med lite vintage touch, obs boxen är inte gjord av Ek men kartongen kommer från i princip samma material!
Väl skyddad och inbäddad med vad jag hoppas är miljövänlig och biologisk nedbrytningsbar plast.
Beskåda härligheten!
Har suddat ut serie-nr i syfte att minimera risk för AD att svartlista mig om jag väljer att flippa den på KS med vinst!
Perfekt integrerad länk som AP, VC och PP länge kopierat!
Clasp med betydligt bättre microjusterting än kanske alla andra klockor!
Av förklarliga skäl inga serie-nr synligt!
Otrolig finish på länken och tavlan, som min plutonchef skulle uttryckt det.... den är mumma!
Med en boett på ca 8mm smyger den in under vilken skjorta som helst, kanske den perfekta dress-watch!
Enda frågan som återstår är vem som kommer terrorisera vem i klocklådan när husse är ute och jagar buset!