Captain Crash
Basic
I förra veckan köpte jag äntligen min första Rolex efter månader av besatthet! Blev en fantastisk Oyster Perpetual från 2019. Ref 116000. Vilken känsla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Visst är den bra?Hade den stora turen att få plocka ut en helt ny 124060 från Rob Engström idag. Tackar så mycket för det, fantastiskt klocka och mycket trevlig service
Men klockan... vilken klocka. Har länge sneglat på en Submariner, 114060 och sista året 124060. Har lånat en kompis 114060 och troligen haft några månaders handledstid på den under årens gång, och med risk att man är nykär nu så tycker jag:
1. Skillnaden i storlek är verkligen försumbar. 41mm vs 40mm. 21mm bandbredd vs 20mm bandbredd. Mindre luggar på nya, mindre kronskydd --> lika stora
2. 124060 är...... ännu lite fantastiskare
3. Båda är dock helt fantastiska.
Det var allt från mig! Bjuder på lite halvbra bilder också
Ja... För bra! Får återkomma när jag fått lite mer distans men den känns verkligen farlig.Grattis! Visst är den bra?
Skillnaden mellan 11.. och 12.. må vara små men känns betydligt mer och bättre på handleden. Grattis!Hade den stora turen att få plocka ut en helt ny 124060 från Rob Engström idag. Tackar så mycket för det, fantastiskt klocka och mycket trevlig service
Men klockan... vilken klocka. Har länge sneglat på en Submariner, 114060 och sista året 124060. Har lånat en kompis 114060 och troligen haft några månaders handledstid på den under årens gång, och med risk att man är nykär nu så tycker jag:
1. Skillnaden i storlek är verkligen försumbar. 41mm vs 40mm. 21mm bandbredd vs 20mm bandbredd. Mindre luggar på nya, mindre kronskydd --> lika stora
Wooow stort grattis! Den är grymt fin den där Du får bjuda på ett wrist-shot senare! Första på forumet måste det vara va?Då har man en intressant och trevlig Chronograf ..... Äntligen!
Kort om uret:
Direktlänk till Zenith:
Chronomaster Sport - 03.3100.3600/21.M3100
Chronomaster Sport 1/10th of a second El Primero chronograph in steel with black dial and steel braceletwww.zenith-watches.com
En trevlig videorevy från time and tide på både den svarta och den vita modellen:
Tackar tackar , det kommer w-shot senare. Vet inte dock om ja är den första i forumet med en Chronomaster Sport.Wooow stort grattis! Den är grymt fin den där Du får bjuda på ett wrist-shot senare! Första på forumet måste det vara va?
Grattis!! Jag ser fram emot fler bilder på den!Då har man en intressant och trevlig Chronograf ..... Äntligen!
Kort om uret:
Direktlänk till Zenith:
Chronomaster Sport 1/10th of a second El Primero chronograph in steel with black dial and steel braceletwww.zenith-watches.com
En trevlig videorevy från time and tide på både den svarta och den vita modellen:
Tackar, tackar! , de kommer w-shots så småningom.Grattis!! Jag ser fram emot fler bilder på den!
Grymma detaljer i dessa!Den första av tre kvartsare kom idag. GS sbgn003. Haft en 001 tidigare men av någon anledning sitter denna bättre på handleden. Kan vara hur den förra var justerad. Begagnad men knappt använd och hittar inget att anmärka på. Sitter lågt och bekvämt. Detta var nummer ett av tre kvartsklockor som är på ingång.
Hur lång väntetid?Hade den stora turen att få plocka ut en helt ny 124060 från Rob Engström idag. Tackar så mycket för det, fantastiskt klocka och mycket trevlig service
Grattis!Hade den stora turen att få plocka ut en helt ny 124060 från Rob Engström idag. Tackar så mycket för det, fantastiskt klocka och mycket trevlig service
Nice! Som sagt wrist-shots!Då har man en intressant och trevlig Chronograf ..... Äntligen!
Kort om uret:
Direktlänk till Zenith:
Yes, tackar . W-shots kommer så småningomNice! Som sagt wrist-shots!
Det där blir en keeper!
Fy fan va bra!Äntligen!
LäckerNice! Som sagt wrist-shots!
Det där blir en keeper!
Grattis, mkt fin modell!Fick min första Omega igår, mycket trevlig måste jag säga
Grym klocka! Riktigt intresserad av den där. Du får gärna lägga upp ett omdöme i Zenith tråden framöverDå har man en intressant och trevlig Chronograf ..... Äntligen!
Kort om uret:
Direktlänk till Zenith:
Tackar, tackar! Yes mannen, kommer med en kort recension och ett omdöme i Zenith tråden framöverGrym klocka! Riktigt intresserad av den där. Du får gärna lägga upp ett omdöme i Zenith tråden framöver
Den är som många andra GS riktigt snygg!Den första av tre kvartsare kom idag. GS sbgn003. Haft en 001 tidigare men av någon anledning sitter denna bättre på handleden. Kan vara hur den förra var justerad. Begagnad men knappt använd och hittar inget att anmärka på. Sitter lågt och bekvämt. Detta var nummer ett av tre kvartsklockor som är på ingång.
Väldigt trevlig klocka!Fick min första Omega igår, mycket trevlig måste jag säga
Grattis! Zenith och El primero= kvalitet till 100%. Var köpte du den?Då har man en intressant och trevlig Chronograf ..... Äntligen!
Kort om uret:
Direktlänk till Zenith: