• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Patric J

Rolex
2-Faktor
Mitt första ”riktiga” inlägg och äntligen är graalen min.
Hur länge har jag väntat? 17 år ca. Men nu var det dags.


226EEF78-FE1A-4614-8AB8-1F18CA09D35C.jpeg
75553E30-F51F-4B47-B6B1-478368849E80.jpeg

D42713CD-7BB4-48AC-9C81-E582571215DD.jpeg

1F72175C-7762-45CF-BE45-0E141D9DB263.jpeg

CE2C68DD-28B1-4F5B-90BD-B3C0304C7868.jpeg

AAD61C26-9D8C-42F3-B555-A7158AA272B1.jpeg

Grattis! 🍾 Jag gläds med dig! En vacker dag kanske jag också skaffar nåt liknande!
 

Man

Rolex
Egentligen en tråkig paketöppning. Alla har ju sett denna. Men, trots en massa mer exotiska klockor är denna så sjukt bra tycker jag. Så - kanske en mellanchefsklocka som den utnämndes till här på forumet men fan vad jag tycker om den.
5C7662F8-40C2-4B15-8451-950BDBB49357.jpeg
Den är snygg! Gillar vågorna på tavlan ihop med den blå färgen 👌 Funderade lite på den här när jag köpte min första Omega. Valet föll på en blå Planet Ocean till slut. Länken var en bidragande orsak. Har tänkt efteråt att om jag överväger en Omega igen skulle jag kunna tänka mig att köpa den här, men på gummi. Stort grattis till en mycket fin klocka!
 
Egentligen en tråkig paketöppning. Alla har ju sett denna. Men, trots en massa mer exotiska klockor är denna så sjukt bra tycker jag. Så - kanske en mellanchefsklocka som den utnämndes till här på forumet men fan vad jag tycker om den.
5C7662F8-40C2-4B15-8451-950BDBB49357.jpeg

Inte tråkig alls!
Det enda som var lite synd var att vi inte fick hela paketöppningen! Det är ju det bästa 😍

Och klockan! Det är så JÄKLA synd att den de facto är en mellanchefsklocka.
Nu råkar jag vara mellanchef själv och då tar det emot (förstå vilket inflytande det här forumet har) att köpa den.
Det roliga är att en kollega, med samma tjänst som jag på företaget (alltså mellanchef), bär en SMP 😅.

Med det sagt så missförstå mig rätt; det där är en klocka jag kommer äga så snart jag tar steget upp från mellanchefsträsket.

Grattis till kanske världens bästa klocka! 🥳
 
Senast ändrad:

O-scar

Panerai
2-Faktor
Egentligen en tråkig paketöppning. Alla har ju sett denna. Men, trots en massa mer exotiska klockor är denna så sjukt bra tycker jag. Så - kanske en mellanchefsklocka som den utnämndes till här på forumet men fan vad jag tycker om den.
5C7662F8-40C2-4B15-8451-950BDBB49357.jpeg
Jävligt bra, satt väldigt bra på din handled också!
Men du, mellanchefer hit och dit, spela roll då! Tänk på mig som inte ens är mellanchef men har en ändå, hur fan ser det ut egentligen 😅👌
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Direkt efter jobbet begav jag mig iväg till min närmaste matbutik, och tillika utlämningsställe. Det var nämligen dags att hämta ut ett paket igen!

20210906_154753.jpg


Och titta: en G-shock!

20210906_154948.jpg


Detta är min 5e G-shock. Modellen heter GW-B5600CT-1ER. Lade till ett länkverktyg för 39kr, alltid bra att ha för andra klockor.

20210906_155300.jpg


Jag skaffade den för att jag gillar färgerna. Och att ha den på handleden gör mig inte besviken. Jag visste ju innan jag beställde att siffrorna är ganska mörka. Men de blir ljusare vid starkare ljus. Och ljusfunktionen hjälper om man är i svagt ljus, även om den också kunde vara starkare. I helt mörker lyser siffrorna dock fullt godkänt.
Alltså lite annorlunda jämfört med både positiv display och andra negativa displayer, man behöver kanske vänja sig lite.
Men jag gillar verkligen designen och färgerna!

20210906_155440.jpg
 

Nicklas H

Cartier
2012 sålde jag en klocka vilket jag ångrade rätt fort, men sålt är sålt.
Medans åren gick fortsatte saknaden av just den klockan men jag kom mig aldrig för att ta upp jakten på riktigt.
För någon månad sedan satte jag ut en annons under "köpes" här på KS men inget napp. Några bumpningar senare fanns en forummedlem som kanske kunde tänkas sälja sitt exemplar.
Men samtidigt, efter lite detektivarbete fick jag tag i gentlemannen som hade köpt min klocka.
Han hade den kvar och efter lite samtal så blev det affär. MIN klocka hittade hem igen efter 9 år!
Så sjukt nöjd med den.
Omega Seamaster "Electric blue" 2255.80
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    138.7 KB · Visningar: 15
  • 2.jpg
    2.jpg
    193.1 KB · Visningar: 29
  • 3.jpg
    3.jpg
    222 KB · Visningar: 32
  • 5.jpg
    5.jpg
    358.9 KB · Visningar: 31

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
2012 sålde jag en klocka vilket jag ångrade rätt fort, men sålt är sålt.
Medans åren gick fortsatte saknaden av just den klockan men jag kom mig aldrig för att ta upp jakten på riktigt.
För någon månad sedan satte jag ut en annons under "köpes" här på KS men inget napp. Några bumpningar senare fanns en forummedlem som kanske kunde tänkas sälja sitt exemplar.
Men samtidigt, efter lite detektivarbete fick jag tag i gentlemannen som hade köpt min klocka.
Han hade den kvar och efter lite samtal så blev det affär. MIN klocka hittade hem igen efter 9 år!
Så sjukt nöjd med den.
Omega Seamaster "Electric blue" 2255.80
Fin historia och klocka! Hur mycket kostade det att släppa den i 9 år? :)
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Hur ska han ha hunnit kolla om den håller 80h? Det är ju inte ens 80h sen han fick den? :bag:

Frågan är också hur länge det tar att fullt spänna fjädern vid normal användning. Jag misstänker att en dag inte räcker för 80 timmar, och att det sen inte får vara längre än en natts uppehåll.
Det är bra med min Orient Star att den har en visare så man kan se. Borde alla automater ha!
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Frågan är också hur länge det tar att fullt spänna fjädern vid normal användning. Jag misstänker att en dag inte räcker för 80 timmar, och att det sen inte får vara längre än en natts uppehåll.
Det är bra med min Orient Star att den har en visare så man kan se. Borde alla automater ha!
Normal användning som i manuell uppdragning?
 
Topp