Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är lite cool.Blev ett roligt spontanköp idag!
Är det en Moonswatch?
Svar neeeej!
Men inte allt för långt ifrån kanske, det ör ju ändå en Speedmaster och quartz.
Det är alltså en Omega Speedmaster X-33 i titan.
Här tillsammans med min Moonwatch
Den blir nog riktigt fin med ett nytt glas. grattisHämtade upp denna i helgen!
Efter ett lite för snabbt spontanköp så hade jag ropat hem denna underbara klocka på kvalitetsauktionen på Uppsala Auktionshus i tisdags!
Alltid kul att en fin ENICAR-box medöljde, även om just den här kanske inte var original till just denna klocka.
Klockan i sig verkar vara i ett härligt originalskick med enormt slitet glas men under ytan döljer sig förhoppningsvis något bra!
Det vackra och förgyllda 24 stenars AR 1145-verket från ENICAR verka vara i gott skick och klockan håller tiden riktigt bra efter att jag burit den under helgen.
Planerna är nu att självklart byta band men även plexi ska bytas, då jag faktiskt av en slump hade ett originalglas liggande!
Min hovuris Per-Erik på Olofsfors Ur ska få pyssla lite med bytet av glas och så får jag återkomma med resultatet i annan tråd kanske!
Tack och hoppas du får rätt, broder!Den blir nog riktigt fin med ett nytt glas. grattis
Är det ett specialglas eller går det med standardglas?Tack och hoppas du får rätt, broder!
Det jobbas på det, as we speak, då originalglaset hade alltför djupgående sprickor inne i själva materialet!
Special!Är det ett specialglas eller går det med standardglas?
Fick ett trevligt samtal om att det nu finns ett paket att hämta. Sagt och gjort, tog lite ledigt från jobbet och begav mig till en närliggande återförsäljare. Fick med mig en stor påse hem:
Innehållet är än så länge okänt…..
Som vanligt så kommer klockan i en trevlig låda:
Och här är innehållet:
Dagens köp blev alltså en Aqua Terra, 38 mm.
Referens nr: 220.10.38.20.03.001
RIktigt fin tavla ( jag är en riktig sucker för blått )
Och på insidan tickar en Caliber 8800, med 55 timmars gångreserv.
Första intrycket är: - Helnöjd!
Gillar som sagt blått, kanske lite för mycket med tanke på att det flesta av mina klockor har en blå tavla.
19mm mellan bandhornen…. Inga problem anser jag.
Nu blir det till att njuta ett tag av nyförälskelsen med denna vackra skapelse, för att sen återgå till det vanliga och återigen leta nya klockor.
Denna kommer dock att stanna!
Grattis till en grym klocka! Skaplig duo med bronsaren och rootbeerHär kommer då min senaste paketöppning..så väl inslaget!
BB58 Bronze Boutique Edition,
Så nöjd!Grattis till en grym klocka! Skaplig duo med bronsaren och rootbeer
riktig fin. själv sugen på TudorHär kommer då min senaste paketöppning..så väl inslaget!
BB58 Bronze Boutique Edition,
Grattis!Jag har gått och förbannat mina tunna handleder sedan jag tvingades inse att jag inte bar upp en SS UTC Skydiver. Jag älskade finesserna – tidszoner, evighetskalender med veckovisning, kronograf med mellantider, äggklocka och massa mer.
Men så fann jag av en slump en klocka med samma urverk från Hamilton på blott 40mm! Den har gått ur sortimentet och är ganska svår att hitta. Den verkar ha tillverkas runt 2011-2013. Väldigt tunt med recensioner och videoklipp. Men jag lyckades knipa en ny från Italien hos en handlare för ca halva nypriset. Hurra! Idag kom den:
Grattis!
Letar jag med, man kan väl aldrig ha får få ana-dihis??
Det optimala antalet är således 0 stycken?Grattis!
Man kan aldrig ha för få ana-digis!
Stort GrattisStort tack till världens bästa @ERIKSON URHANDEL för snabb och smidig affär ! Helnöjd med kundbemötandet och sommardinkan!