PeterOhman
Basic
Grattis till BB58 - en underbar klockaIdag var en bra dag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till BB58 - en underbar klockaIdag var en bra dag!
Doxan är riktigt cool.Idag var en bra dag!
Den där lådan dock vad hände där? Ser inte "lovingly prepared" ut.Så ringde de från Skellefteå lastbilsstation och meddelade att de hade ett paket till mig!
Blev min första paketöppning på pussel.
Förpackningen var bra emballerad i övrigt men inte perfekt för själva klockan som jag redan från början kunde känna röra sig i paketet.
Men här är den. Min andra Steinhart!
Den där lådan dock vad hände där? Ser inte "lovingly prepared" ut.
Jäkligt snygg såg den i skyltfönstret tidigare idag, om man får fråga, hur lång tid stod du i kölista?Kronan kallade, jag svarade. Örnen har landat.
Vad kan det vara…
… färger som är totalt omöjliga att få på bild!
Menade kronan som i crown, inte Krons. Men runt 5-6 månader.Jäkligt snygg såg den i skyltfönstret tidigare idag, om man får fråga, hur lång tid stod du i kölista?
Aha tack för svar. Det var ju inte så farligt lång tid. Och grattis till till dig för köpet av klockan, väldigt snygg modellMenade kronan som i crown, inte Krons. Men runt 5-6 månader.
Mycket bra! Får erkänna att jag inte helt insåg storheten i den klockan där när den släpptes. Grattis!Fick äntligen packa upp min Omega Seamaster 300 The 1957 Trilogy. En upplevelse där jag nog spenderade en timme i att bläddra, titta och njuta.
Tack! Samma här faktiskt! Den har sakta vuxit på mig och till slut så vann den!Mycket bra! Får erkänna att jag inte helt insåg storheten i den klockan där när den släpptes. Grattis!
Snyggt! Gjorde detsamma med min polare för någon vecka sen, dock blev det en annan klocka för honom!Jag hade nöjet att guida en polare till köpet av hans första riktiga klocka. Det blev inget mindre än Prospex Alpinisten SPB117. Han har inget konto på KS (ännu) men han pratar redan om att komplettera sin SPB117 med en baby Alpinist!
Vilken snygg kombo, väldigt passandeJodå jag har haft min några veckor. Dinkan i sig är väl hyfsad men som du säger rätt så överdimensionerad om man inte har rejäla handleder. Mina är rätt så genomsnittliga så det funkar. Orginalbandet var jag inte imponerad av så har testat lite olika varianter. Senast nedan på ett annat läderband som jag har sedan tidigare.
Sitter som en smeck…Du lovade mig om inte annat.
kan rekommendera att testa med meshband om du har
Sitter fint!Jag vann som bekant en klocka från Söner under OWG och den har nu äntligen anlänt (kan av någon anledning inte tagga dem?). Har redan lovat @v0n att jag ska ha den på OWGM 2023 så det är väl dags att bekanta sig med den direkt
Det är en Legacy M (Quartz) på svart alligatorband vilket passar perfekt i samlingen då jag varken äger dressare eller klocka med vit urtavla för närvarande.
Första intrycket är att den känns som väldigt mycket klocka för pengarna. Vet inte exakt vad den kostar i Sverige (får det bara i dollar och hittar inte var man ändrar) men för $189 känns det som ett kap. Hade någon sagt till mig att den kostade 3-5000kr hade jag trott på dem. Ska dock tillägga att jag har dålig koll på det segmentet.
Med det sagt hade jag dock gärna sett ett mindre boett och bezel. Personligen gillar jag nättare dressare så hade man kunnat hyvla av några mm på höjd, bredd och längd (fast bibehålla storleken på tavlan) så hade detta varit en slam dunk för mig. Smaken är ju dock som baken…
Overall tycker jag det är en trevlig pjäs som känns prisvärd. @bag har du fått din än?
Alltid kul att kunna guida fler in i fördärvet!Jag hade nöjet att guida en polare till köpet av hans första riktiga klocka. Det blev inget mindre än Prospex Alpinisten SPB117. Han har inget konto på KS (ännu) men han pratar redan om att komplettera sin SPB117 med en baby Alpinist!