Kom nyss hem och är snart på väg bort. Har haft en postavi i PostNord-appen sedan ett par dagar tillbaka. Bäst att hämta ut försändelsen innan den går i retur.
Jag plockar fram en kniv och lägger ett försiktigt snitt så att innehållet inte kommer till skada.
Ut kommer en svart och lite intetsägande pouch men när man vänder på den förstår man i alla fall varifrån den kommer.
Pouchens innehåll: en produktbroschyr, ett cert i präglat skinn, ett reseetui och däri en bubbelplastinslagen klocka.
Klockan då? Väl befriad från bubbelplasten tittar en LED-klocka från Yema fram. Klockan är ett samarbete med den franske electrohouse-artisten Kavinsky. Inte någon som jag lyssnar på men jag gillade klockans utformning och beställde därför en via Yemas Kickstarterkampanj i våras. LED-klockor var ju heta på 70-talet men rätt opraktiska då man behövde trycka in en knapp för att se tiden, detta för att batteriet inte skulle ta slut för fort. LCD-klockorna tog därför över marknaden då de inte drog tillnärmelsevis så mycket elektricitet och man dessutom kontinuerligt kunde se tiden. Nostalgi är dock viktigt och därför känns det helt rätt att äga en LED-klocka, min första då jag aldrig hade någon egen då det begav sig.
Att fota LED-klockans tidgivning är inte det lättaste. För ögat ser den knivskarp ut men kameran fångar ibland något annat eftersom belysningen förmodligen är intermittent.
Ja, det var allt för den här gången. En lysande paketöppning i en bemärkelse i alla fall.