Javahaxxor
Basic
Rolex längst ner till höger,va?Ny förvaring. Men endast för 10 klockor. Blir svårt att välja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rolex längst ner till höger,va?Ny förvaring. Men endast för 10 klockor. Blir svårt att välja
Snygg!! Stort grattis till en cool klassisk Omega-dykare. Ganska ovanlig i den storleken va? Testat 36mm-versionen? För stor? Jag har aldrig haft nån smp. Kastade mig ju på en PO härom året istället.Nytt jobb -> dags för ny klocka
Har letat, funderat och hunnit jobba första veckan på nya jobbet innan jag plockade upp denna hos trevlig KSare igår.
Fitbit? Garmin!?
Näää
En Omega! Vilken då??
Föredömlig inslagning med sidenband
Ser ni vad det är?
Jamen en Seamaster Professional!
28mm quartz, full set från 2011.
Har sneglat på denna sen jag reggade på KS. Kul att äntligen ha den på handleden! Så här sitter den på handleden:
Myys!
Tack Nä den är nog inte särskilt vanligt (även om det finns en till på forumet). 36 skulle teoretiskt fungera på mig map L2L men jag vill ha känslan av lite mer dress (så mkt det nu kan bli med en dykare). Får se om jag kompletterar med en blå i 36mm någon gång…Snygg!! Stort grattis till en cool klassisk Omega-dykare. Ganska ovanlig i den storleken va? Testat 36mm-versionen? För stor? Jag har aldrig haft nån smp. Kastade mig ju på en PO härom året istället.
Ja den ena behöver ju inte utesluta den andra…Tack Nä den är nog inte särskilt vanligt (även om det finns en till på forumet). 36 skulle teoretiskt fungera på mig map L2L men jag vill ha känslan av lite mer dress (så mkt det nu kan bli med en dykare). Får se om jag kompletterar med en blå i 36mm någon gång…
Den blåa PO är grym! Kommer inte riktigt fram på bild men den blåa urtavlan är så härlig IRL
Visst är den! Tror det var typ 5100kr. Har dock sett att dom dyker upp här på KS då och då för runt 3500kr.Grym!!
Vad fick du ge?
Swatch är ett otyg att förvara hemma, antingen lägger du (begraver) den i betong eller så plockar du ut batteriet när du inte använder denSå blev det dags igen. (Och jag kunde hör hur den tickade genom kartongen)
Så blev det dags igen. (Och jag kunde hör hur den tickade genom kartongen)
Ja, får se hur det blir med klocklådan ikväll, den står i sovrummet. (Inte för att den slår min Junghans Bivox väckarklocka, den hörs även om den står ute i garaget)Swatch är ett otyg att förvara hemma, antingen lägger du (begraver) den i betong eller så plockar du ut batteriet när du inte använder den
Isf finns det bättre Swatch-dinkor att köpaEtt tickande packet, bara det känns som början på en Tintin-historia
Snygg!Nytt jobb -> dags för ny klocka
Har letat, funderat och hunnit jobba första veckan på nya jobbet innan jag plockade upp denna hos trevlig KSare igår.
Fitbit? Garmin!?
Näää
En Omega! Vilken då??
Ser ni vad det är?
Har sneglat på denna sen jag reggade på KS. Kul att äntligen ha den på handleden! Så här sitter den på handleden:
Myys!
Vilken pärla! Och du slipper heliumventilen!Nytt jobb -> dags för ny klocka
Fitbit? Garmin!?
Näää
En Omega! Vilken då??
Ser ni vad det är?
Myys!
SantVilken pärla! Och du slipper heliumventilen!
Jodå den sitter i Rado också, men då kallas den cal. R763Trodde dom gjorde Powermatic för Certina/Tissot men om det är en Powermatic i så har jag uppenbarligen fel.
Passar perfekt till din handledNytt jobb -> dags för ny klocka
Fitbit? Garmin!?
Näää
En Omega! Vilken då??
Ser ni vad det är?
Myys!
Så j-a snygg 34a?Då har jag hämtat julklappen till min fru
Måste passa hennes outfit En 31:a. 34:an finns väl inte i turkos länge? 31 o 36 gäller för denna färg 2022. Strax under 58 fick jag ge efter 10 månaders väntetid. Jag hoppas nu att få mindre utskällning när jag köper klockor. Man kan säga att jag styr upp det hela Fick dessutom ställa mig i ny kö på en Sea Dweller i stål. Vilken det blir av sortimentet får vi se. Jag håller det för mig själv tills vidare här hemma.Så j-a snygg 34a?
Ref? Nån väntetid på de där?Då har jag hämtat julklappen till min fru
SnyggtDå har jag hämtat julklappen till min fru
Beställdes i januari - hämtades i lördags. Nu verkar kölistan stängd - på Rolex i stål. Något förvånad blev jag när jag mailade butikschefen och fick ställa mig på kö på en Sea Dweller. Det är bara att kämpa på. Ref: 277200Ref? Nån väntetid på de där?
Tack. Nu kan man handla vidare - frun blir säkert nöjd.
Superfin! Bra julklapp därDå har jag hämtat julklappen till min fru
Ja, jag hoppas jag slipper allt gnäll på mina klockinvesteringar. Jag vågar inte ens säga att jag står i kö på 150000 kronors investering. Lite som SolsidanSuperfin! Bra julklapp där
Snyggt! …man vill ju gärna se en duobild med din äldre TT Certina i lämplig trådEfter affär här på forumet kom min efterlängtade nya pärla!
Stort tack för strumpan också, behövdes! @Urarta
Oj vad fin den är. Säg till när du är klar med den är du snällFick äntligen packa upp min Omega Seamaster 300 The 1957 Trilogy. En upplevelse där jag nog spenderade en timme i att bläddra, titta och njuta.