• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Paketet från USA i hamn efter mindre en veckas resa.
20230131_140330.jpg


Kan det vara kaffebryggartillbehör 🤔 ?
20230131_140403.jpg


Men detta är ju likt en sådan klockrulle....... med kaffetillbehör🤔.
20230131_140510.jpg


Brew Metric - Gold :).
20230131_141315.jpg
 
I fjol när min fru blev gravid visade jag intresse för en turkos OP inne på en ÅF i Sydsverige. Så idag när jag var inne för ett serviceärende hejade de och sa "Erik din klocka har kommit vet du väl?" ... hmm tänkte jag ... Vilken klocka? ... "Den turkosa du beställde till din fru" ... Aaaahhhh så slog set mig ... PUSH PRESENTEN har alltså anlänt! Oj vilken lycklig fru jag har.

Den är ljusare i verkligheten än i bilderna.

Tänkte aldrig att den skulle komma (men så är ju 31orna lite mindre eftertraktade) ... nu har jag fyllt på krediten hos min fru igen ...........

20230203_103904.jpg
 
I fjol när min fru blev gravid visade jag intresse för en turkos OP inne på en ÅF i Sydsverige. Så idag när jag var inne för ett serviceärende hejade de och sa "Erik din klocka har kommit vet du väl?" ... hmm tänkte jag ... Vilken klocka? ... "Den turkosa du beställde till din fru" ... Aaaahhhh så slog set mig ... PUSH PRESENTEN har alltså anlänt! Oj vilken lycklig fru jag har.

Den är ljusare i verkligheten än i bilderna.

Tänkte aldrig att den skulle komma (men så är ju 31orna lite mindre eftertraktade) ... nu har jag fyllt på krediten hos min fru igen ...........

20230203_103904.jpg
Wow, grattis till frugan (och till tillskottet, menar barnet inte klockan då 😉)
Är själv på jakt efter en likadan men 36mm, inte helt lätt att hitta men känns som en optimal sommarfärg! 🤤
 
Länge sen man hade nått paket att öppna. Skarvdosa?
20230208_183907.jpg


Njä. En förfader till SKX blev det. Superfin 7548-700b på z199 länk med box och allt. Jagat en vintage Seikodykare med skön patina ett tag så jättenöjd med denna. Quartz också så slipper man ställa tiden stup i kvarten 😀
20230208_185102.jpg
20230208_185003.jpg
 
Har länge längtat efter att själv få lägga upp något i denna tråd. 😀

Notera att bilderna är från igår kväll (om någon funderar över dryckesvalet) jag var så förtrollad där och då så därför kommer inlägget lite senare. Kärlek vid första ögonkastet, this is a keeper!

F65634C1-97D1-4862-A58F-3BB24B856D29.jpeg
DC5FD845-0580-491F-A7C0-3FDA5E2664AB.jpeg
 
Senast ändrad:
Har länge längtat efter att själv få lägga upp något i denna tråd. 😀

Notera att bilderna är från igår kväll (om någon funderar över dryckesvalet) jag var så förtrollad där och då så därför kommer inlägget lite senare. Kärlek vid första ögonkastet, this is a keeper!

F65634C1-97D1-4862-A58F-3BB24B856D29.jpeg
DC5FD845-0580-491F-A7C0-3FDA5E2664AB.jpeg
Fantastisk! Är själv köpsugen.
Hur tycker du länken funkar? Vissa har ju gett kritik för att "T-fit"-låset är väl lång, upplever du det?
 
Fantastisk! Är själv köpsugen.
Hur tycker du länken funkar? Vissa har ju gett kritik för att "T-fit"-låset är väl lång, upplever du det?
Med reservation för att jag fortfarande befinner mig i ett rus av eufori så är det här den bästa klocka jag någonsin haft, den tickar av precis alla mina boxar 😀

Bra fråga, jag hade exakt samma fundering innan efter att ha sett alla Youtube-recensioner.

Jag har inga stora handleder och det är verkligen inte ett problem, tvärt om så känns spännet välbalanserat, centrerat och elegant på något sätt.

Om du vill så kan jag fixa mått på min handled och ”skräddarsydda” bilder till dig för att kanske kunna bringa klarhet i dina funderingar?
 
Med reservation för att jag fortfarande befinner mig i ett rus av eufori så är det här den bästa klocka jag någonsin haft, den tickar av precis alla mina boxar 😀

Bra fråga, jag hade exakt samma fundering innan efter att ha sett alla Youtube-recensioner.

Jag har inga stora handleder och det är verkligen inte ett problem, tvärt om så känns spännet välbalanserat, centrerat och elegant på något sätt.

Om du vill så kan jag fixa mått på min handled och ”skräddarsydda” bilder till dig för att kanske kunna bringa klarhet i dina funderingar?
Tack! Tog saken i egna händer och sprang ner till Nymans för att testa 😁

Skrev upp mig på väntelistan men dem kunde inte ge ett estimat på eventuell leverans - men håller med dig, tyckte inte att viklåset var ett problem 👌
 
Tack! Tog saken i egna händer och sprang ner till Nymans för att testa 😁

Skrev upp mig på väntelistan men dem kunde inte ge ett estimat på eventuell leverans - men håller med dig, tyckte inte att viklåset var ett problem 👌
Kul! Då önskar jag dig ett stort lycka till, hoppas du får tag i ett eget exemplar inom kort 🙏🏻
 
Så liten och lätt. Fick den för 176kr(+49kr frakt) vilket nog är den billigaste klocka jag någonsin köpt. Och jag har lärt mig att den har fått smeknamnet "terroristklockan" för att Usama Bin Ladin bar den.
Var lite skeptisk till bandet men den överträffade mina förväntningar. Köpte min några kronor dyrare men som du säger så är den nog den billigaste klockan man ägt.

Glöm ej posta bild i den officiella tråden 😀
 
Tillbaka
Topp